هیچ فرصتی را برای دوستی با برادران مسلمان از دست نمی‌دهم

در ایران به عنوان یک کشور اسلامی، بسیاری از ادیان، مذاهب و اقلیت‌های دینی حضور دارند که آزادانه برنامه‌های مذهبی و آیینی خود را برگزار کرده و پیروانشان در کنار دیگر هموطنان به کار و زندگی مشغولند. این شهروندان ثابت کرده‌اند خاک پاک ایران را می‌پرستند و تقدیم شهدای زیادی از آن‌ها به انقلاب اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس سندی بر این ادعاست. بعد از جنگ هم حضور برادران و خواهران اقلیت‌های مذهبی در کنار مسلمانان کاملاً مشهود است. مثل لودریک یوحنا، یکی از هموطنان مسیحی آذربایجان‌غربی، ساکن ارومیه. کسی که نام جهادگر را برای خود برگزیده و با گروه‌های جهادی بسیج سازندگی عازم مناطق محروم می‌شود تا به هموطنان نیازمند و کم‌برخوردار خدمت کند. به سراغ این جهادگر مسیحی رفتیم تا گفت‌وگویی با ایشان داشته باشیم. لودریک یوحنا از جمله هموطنان مسیحی ساکن در ارومیه است که سال‌هاست پا به پای گروه‌های جهادی در مناطق کم‌برخوردار حضور پیدا کرده و در زمینه‌های مختلف فعالیت می‌کند. این جهادگر که دارای کارت داوطلبی جمعیت هلال احمر نیز هست کمک به همنوعان را یکی از مهم‌ترین آرزو‌ها و برنامه‌هایش عنوان می‌کند.
لودریک یوحنا با گریزی به فعالیت‌هایش و همکاری با گروه‌ها و سازمان‌های مختلف می‌گوید: «همیشه دوست داشتم در کنار جوانان مسلمان باشم و به هموطنان ایرانی خودم کمک کنم. به همین خاطر گروه‌های جهادی بسیج سازندگی جای مناسبی برای همراهی با این دوستانم شد. البته با ناظران سلامت و آمران سلامت و حوزه مقاومت بسیج ۳۷ مسجد مهدی‌القدم نیز همکاری دارم. همچنین عضو داوطلب جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی هم هستم.» این جهادگر با تأکید بر لزوم تلاش همگانی برای ریشه‌کن کردن ویروس کرونا، ادامه می‌دهد: «سال گذشته از طرف جامعه هموطنان مسیحی مبالغی برای کمک به مبتلایان به کرونا جمع‌آوری و به خانواده‌های آسیب‌دیده از این ویروس اهدا شد. همچنین در لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک مؤمنانه، بسته‌های معیشتی تهیه و توزیع شد.» این هموطن مسیحی هدف خود از شرکت در فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی را نشان دادن حسن نیت جامعه مسیحی به نظام جمهوری اسلامی ایران و تبعیت از امر رهبر معظم انقلاب و لبیک به فرمان ایشان عنوان می‌کند. این جوان جهادگر خاطرنشان می‌کند: «هیچ فرصتی را برای حفظ رابطه دوستی و رأفت با برادران مسلمانم از دست نمی‌دهم، به طوری که چند سال قبل، در زمان جنگ سوریه به عنوان مدافع حرم ثبت نام کرده بودم که متأسفانه موفق به اعزام نشدم.»
یوحنا خاطرات سفر به عتبات عالیاتش را مرور کرده و سفر به شهر‌های زیارتی عراق در محرم را تعریف می‌کند: «دو سال قبل به حرمین مشرف شدم و در شهر‌های کاظمین، سامرا، نجف اشرف و کربلا چند روز افتخار زیارت داشتم. این توفیق در روز‌های تاسوعا و عاشورا نصیب من شد که آن را یکی از سعادت‌های زندگی‌ام می‌دانم.»
این جهادگر مسیحی ادامه می‌دهد: «سه بار هم به مشهدالرضا مشرف شدم و مقاله‌ای با موضوع «محبت در ادیان و اتحاد بین ادیان» ارائه دادم، که از طرف تولیت آستان قدس رضوی هدیه‌ای دریافت کردم.»
وی تصریح می‌کند: «به اعتقاد من، ایرانی بودن افتخاری بس بزرگ است و بنده به عنوان یک هموطن مسیحی عاشق خاک پاک وطنم هستم و جان بر کف آقا امام زمان (عج) و البته مقام معظم رهبری می‌باشم.» یوحنا به یکی از بهترین هدایایی که در طول عمرش دریافت کرده هم اشاره کرده و می‌گوید: «چندی پیش چفیه رهبری توسط نماینده، ولی فقیه در دانشگاه پیام نور به بنده اهدا شد که می‌توانم بگویم ارزشمند‌ترین هدیه‌ای است که تاکنون دریافت کرده‌ام.»