دستور رئیسی برای تسریع در واردات واکسن

رئیس‌جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت پس از بحث و بررسی آخرین وضعیت تأمین منابع ارزی واردات واکسن کرونا، دستور داد همه اقدامات و تمهیدات لازم برای تسریع در تأمین منابع لازم برای واردات واکسن به میزان مورد نیاز با اولویت به کار گرفته شود.
در جلسه روز گذشته همچنین دو موضوع تأمین نیاز ارزی کالا‌های اساسی و نیز دارو، تجهیزات پزشکی و توزیع سریع کالا‌های اساسی دپو شده در بنادر، در سطح کشور مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
در این جلسه گزارشی از وضعیت میزان ذخایر کالا‌های اساسی ارائه و با توجه به وضعیت بسیار مناسب کالا‌های موجود در بنادر، مقرر شد تأمین ارز این کالا‌ها پیگیری شده و جریان انتقال و توزیع کالا‌ها در سطح کشور بدون وقفه به گونه‌ای ادامه یابد که در آینده نزدیک شاهد بهبود وضعیت دسترسی به کالا‌ها در سراسر کشور باشیم.
همچنین تامین فوری سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل‎های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا، واردات واکسن به میزان موردنیاز، تامین ارز لازم برای واردات واکسن بدون محدودیت، سازماندهی ظرفیت‎های مردمی و نیرو‌های مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهیدسلیمانی و اجرای آن، چندشیفته شدن مراکز تزریق واکسن، پرداخت مطالبات کادر درمان و افزایش نیروی انسانی این کادر از دستورات رئیس‎جمهور در جلسه اضطراری ستاد کرونا بوده است.