صف واکسیناسیون و دارو باید جمع شود

رئیسی برای رتق و فتق امور، معطل تکمیل کابینه‌اش نمی‌ماند. او با درک این موضوع که کرونا و دارو دغدغه اول این روز‌های ایرانیان است، به صف مردم معطل مانده پشت گیشه داروخانه‌ها زده تا با مدیریت از میدان کار‌ها را به پیش ببرد. شنیدن بی‌واسطه صحبت مردم درگیر دارو و کرونا، اصل مشکل را برای رئیس‌جمهور می‌نمایاند و او بهتر خواهد توانست در جلسات مدیریتی سایر مسئولان را به خط کند و بهترین راهکار‌ها را برای برون‌رفت از وضع موجود گزینش کند. مطابق اسلوب‌های جواب پس داده در مدل حکمرانی اسلامی، حضور بی‌غل‌وغش شخص اول اجرایی بین مردم و پای درد دل مردم درمانده نشستن، خودش راه‌های غیرزمینی را می‌گشاید، حتی اگر به صورت آنی در راه‌های زمینی تغییری حاصل نشود. دوران نظرسنجی مردمی از پشت شیشه‌های دودی ماشین‌های نهاد ریاست جمهوری گذشته است. پس از گزارش‌هایی مبنی بر صف‌های طویل مردمی در داروخانه‌ها و اوضاع نابسامان دارو و سرم، رئیس‌جمهور به صورت سرزده به یکی از شلوغ‌ترین داروخانه‌های پایتخت رفت.
رئیسی در ۲۹ فروردین
سید ابراهیم رئیسی در بازدید از پیش اعلام نشده در داروخانه ۲۹ فروردین تهران که از مراکز اصلی توزیع دارو‌های کرونایی و غیر کرونایی است، حضور یافت و با مردم و کادر اجرایی این داروخانه گفتگو کرد.
رئیس‌جمهور در این بازدید از نزدیک و بی واسطه در جریان مشکلات مردم و مراجعه‌کنندگان درخصوص تهیه دارو‌های مختلف قرار گرفت.


رئیسی در این بازدید گفت: همه توان دولت برای موضوع کرونا بسیج شده است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه به طور روزانه و در جلسات مختلف پیگیر این موضوع هستم، افزود: امروز در جلسه ستاد ملی کرونا، به طور ویژه مسئله را دنبال خواهیم کرد. ما با درد مردم دردمان می‌آید. باید به سمت وضعیتی برویم که فوتی‌ها به صفر شدن نزدیک شود و میزان ابتلا نیز به حداقل ممکن برسد. وی با اشاره به اینکه جان مردم از همه چیز برای ما مهم‌تر است، اظهار داشت: معاون اول رئیس‌جمهور هم جلسات متعددی برای موضوع واردات واکسن و نیز دارو برگزار کرده و ان‌شاء‌الله مجموع این فعالیت‌ها باعث شود که مشکلات در این حوزه برطرف شود.
واردات ۲۰ میلیون دوز تا پایان شهریور
در همین خصوص محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور در جلسه مربوط به تأمین واکسن کرونا تأکید کرد: اولویت اول و اصلی امروز کشور کرونا و تسریع در روند واکسیناسیون مردم است که تحقق این هدف با تأمین واکسن مورد نیاز از طرق تقویت تولید داخل و افزایش واردات با جدیت پیگیری می‌شود.
معاون اول رئیس‌جمهور واردات ۲۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان شهریور را اولویت بعدی برای استمرار واکسیناسیون در کشور دانست و به مسئولان ذی‌ربط از وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت امور خارجه مأموریت داد با جدیت موضوع واردات واکسن کرونا را دنبال کنند تا همزمان با سرعت گرفتن تولید واکسن داخلی، شاهد واکسیناسیون هرچه سریع‌تر گروه‌های هدف و قطع زنجیره انتقال بیماری باشیم.
جمع شدن صف‌های دارو و واکسن
رئیس‌جمهور پس از حضور سرزده روز پنج شنبه در داروخانه ۲۹ فروردین و مشاهده مشکلات از نزدیک، به جلسات تخصصی کمیسیون‌های مقابله با کرونا رفت. سید ابراهیم رئیسی در جلسه روز گذشته کمیسیون تخصصی مقابله با کرونا ضمن تأکید بر اینکه صف‌هایی که در خصوص واکسیناسیون و تهیه دارو شکل می‌گیرد بایستی سریع جمع شوند و با مدیریت مناسب شاهد اینگونه صف‌ها نباشیم، گفت: دارو به اندازه کافی وجود دارد و روند واکسیناسیون نیز سرعت خواهد گرفت. رئیس‌جمهور اظهار داشت: برای اختصاص ارز به واردات واکسن کرونا هیچ مشکلی وجود ندارد و واردات واکسن، همزمان با تولید واکسن داخلی سرعت گرفته و این جزو اولویت‌های دولت است که معاون اول رئیس‌جمهور با جدیت پیگیری می‌کند و امیدواریم با وارداتی که انجام می‌شود در زمان کوتاهی شاهد واکسینه شدن درصد زیادی از مردم باشیم.
رئیسی با تأکید بر اینکه کسب و کار مردم در کنار صیانت از سلامت و جان آنان اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم کسب و کار و اشتغال مردم دچار آسیب نشود و نحوه مدیریت این موضوع بایستی از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا برای آحاد مردم تبیین شود.