عنابستانی و این همه حاشیه!

آرمان ملی: نماینده‌ سبزوار طی مدت حضورش در بهارستان بارها حاشیه ساز شده است و آن‌طور که مشخص است تصمیمی بر تغییر مشی خود ندارد که شاید دلیلش مطرح شــدن نامش در پــس این حواشی باشد. تازه‌ترین موضوعــی که سبب شد نام 
علی اصغـــر عنابستانی مطرح شد، به آنچه باز مــی‌گردد که او دیروز در جریان بررسی صلاحیت امیرعبداللهیان برای تصدی وزارت امور خارجه مطرح شد. او اظهار داشت: امیر عبداللهیان یک دیپلمات مجرب و انقلابی است. به دلیل اهمیتی که اجرای سیاست‌های نظام دارد و اشکالات شدید در دوره قبل، من نگران هستم. امیر عبداللهیان با ظریف و لاریجانی همکاری کرده و این ما را نگران می‌کند. سختی شرایط کشور و موضوع برجام باعث نگرانی من می‌شود، برای رفع این نگرانی برنامه او را چندین بار خواندم ماحصل این مطالعات بخش زیادی از نگرانی‌هایم را حل کرد اما از این فرصت برای چند سوال و تاکید، استفاده می‌کنم. وی افزود: سیاست خارجی ما در برخی دوره‌ها معطوف و مرعوب غرب بوده و این باعث بی‌اعتمادی به ما، در شرق شده است، وزیر پیشنهادی مشخص کند برنامه عملیاتی او برای این چالش چیست؟ عنابستانی خاطر نشان کرد: در رابطه با کشورهای همسایه مشخص است فرصت سوزی صورت گرفته و راه شکستن تحریم‌ها را فراموش کرده‌ایم در حوزه کشورهای اسلامی هم شرایط خوبی نداریم، معتقدم آقای امیر عبداللهیان باید دقیق توضیح بدهند سیاست متوازن برای این موضوع چیست؟ مشخص نیست ادعاهای عنابستانی بر چه اساس مطرح می‌شود؟ آیا او از جایگاه وزیر امور خارجه اطلاع ندارد و از سوی دیگر نمی‌داند علی لاریجانی که چنین بی‌مهابا به او می‌تازد مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است؟ عنابستانی بارها ظریف را مورد انتقادات شدید قرار داده است و به نظر می‌رسد یکی از اهدافش طرح نامش در رسانه‌ها باشد چراکه آنچه می‌گوید فاقد استدلال قوی و بیشتر به منزله گیر دادن است. او علاقه زیادی به القای ارتباط ظریف و دیپلمات‌های وزارت خارجه با آمریکا دارد به عنوان نمونه 5 آذر سال گذشته این توئیت را منتشر کرد:«‌عنابستانی درباره انتصاب‌های جدید بایدن طی توئیتی نوشت: جان کری که امضایش تضمین برجام بود به سمت مشاور ویژه بایدن در امور آب و هوا منصوب شد! دوست سی ساله ظریف با این انتصاب پیغام ظریفی فرستاده، او می‌خواهد بگوید تعهدات آمریکا آب رفته و آنچه کری امضا کرده روی هواست!» بسیاری پس از مشاهــده این توئیت سوال کردند چه ارتباطـی میــان جملات وجود دارد و عنابستانی تنها درصدد خودنمایی است. 
 در زندان یا در مجلس؟
برخی روز گذشتــه و پـــس از شنیدن ادعاهای عنابستانی چنین عنوان کردند که آقای عنابستانی که هنوز نمی‌داند سیلی زدن به صورت یک سرباز راهنمایی و رانندگی جرم است، چطور ظریف و لاریجانی متهم می‌کند. اکنون عنابستانی باید دوران محکومیت 3 ماه و یک روز خودش را طی کند نه اینکه اینگونه به متهم کردن مسئولان با سابقه و برجسته کشور بپردازد. 


 قهر می‌کنم اصلا!
حاشیه سازی عنابستانی به این مورد خلاصه نشد. دیروز و  در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی امور خارجه انتقادهای محمود احمدی بیغش از عنابستانی برای لحظاتی فضای مجلس را متشنج کرد. ماجرا از این قرار است که علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار، که برای اظهار نظر در مخالفت با وزیر امور خارجه ثبت نام کرده بود قرعه به نامش افتاد اما او قبل از آنکه پشت تریبون قرار بگیرد با احمدی بیغش قرار می‌گذارد که 10 دقیقه از زمان خود را به این نماینده برای ابراز مخالفت با وزیر پیشنهادی، بدهد. عنابستانی پس از آنکه در پشت تریبون قرار گرفت، بیشتر زمان خود را استفاده کرد و فقط سه دقیقه برای احمدی بیغش باقی ماند.  هیأت رئیسه مجلس از محمود احمدی بیغش دعوت کرد تا از زمان باقی مانده استفاده کند که او با اعلام اینکه قرار بود بنده در مخالفت با وزیر پیشنهادی امور خارجه صحبت کنم اما باید از خلف وعده همکار خودم انتقاد کنم از پشت تریبون به پایین آمده و اعلام کرد که مطالب خود را به رسانه‌ها می‌دهم. محمود احمدی بیغش با حضور در پشت تریبون مجلس اعلام کرد: به جای وزیر پیشنهادی از همکار خودم انتقاد می‌کنم و از آقای عنابستانی می‌پرسم شما که نمی‌خواستید به من وقت بدهید، چرا قول دادید؟