نقل و انتقالات‌ را بی‌خیال؛ تیم‌ملی را دریابید!

چند روز دیگر اردوهای تیم‌ملی شروع می‌شود و همه نگاه‌ها به ساق پای بازیکنانی خواهد بود که قصد دارند سومین صعود به جام جهانی را جشن بگیرند. در شرایطی که اخبار مربوط به بازار نقل و انتقالات و جابه‌جایی بازیکنان بین تیم‌های مختلف مهم‌ترین خبرهای این روزهای فوتبال ایران است اما از آن پراهمیت‌تر دیدارهای پیش رو در مسابقات مقدماتی جام جهانی است که در یک چشم به هم زدن از راه خواهد رسید.

 از امروز تنها 10 روز دیگر تا دیدار حساس ایران–سوریه در مقدماتی جام جهانی و انتخابی 2020 قطر فرصت باقی مانده است

اگر تعجب نمی‌کنید از امروز تنها 10 روز دیگر تا دیدار حساس ایران–سوریه در مقدماتی جام جهانی و انتخابی 2020 قطر فرصت باقی مانده است.



تیم‌ملی ایران بعد از نمایش قدرتمندانه در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها در بحرین و در شرایطی که در اوج نگرانی‌ها درنهایت به عنوان صدرنشین به دور دوم رقابت‌های انتخابی صعود کرد، بعد از آن مسابقات کوچک‌ترین فعالیتی نداشته و این مسأله باعث نگرانی برخی از ناظران درباره سرنوشت تیم‌ملی در رقابت‌های پیش رو شده است.

سرمربی تیم‌ملی با اشاره به نحوه برنامه‌ریزی رقابت‌های باشگاهی و ترافیک مسابقات و همچنین درگیری بازیکنان لژیونرها در رقابت‌های باشگاهی عقیده دارد که کشاندن آنها در شرایط کرونایی به تهران و بازگشت‌شان به کشور مبدأ ضرری بیش از شرایط نه چندان مطلوب و نرمال فعلی می‌داشت. با این حال فعالیت‌های تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بازی مقدماتی جام جهانی با برگزاری یک مینی کمپ با حضور تعدادی از بازیکنان تیم‌ملی شاخص لیگ برتر ایران آغاز می‌شود و سپس با شروع زمان مربوط به روزهای فیفا با معرفی لیست اصلی تیم‌ملی بازیکنان لژیونر نیز به ایران باز خواهند گشت تا با برگزاری اردوی دو، سه روزه خود را آماده اولین مسابقه ایران در این رقابت‌ها مقابل سوریه کنند.

حریف نام‌آشنایی که ما در فروردین گذشته یک بازی تدارکاتی با آنها انجام دادیم و در یک بازی نه چندان دلچسب با سه گل شکست‌شان دادیم. حالا سوریه که به عنوان یکی از مقتدرترین تیم‌های دور اول به مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی صعود کرده با مربی جدید به ایران خواهد آمد تا دوباره با قدرت اول منطقه خاورمیانه در عرصه ملی شانه به شانه بشود.

این احتمال وجود دارد که با معرفی ملی‌پوشان ایران برای حضور در مینی کمپ، تیم‌ملی دوباره سهم خود را از خبرها و توجه مردم بگیرد و سپس در دو بازی آینده مقابل سوریه و عراق که قرار است در قطر برگزار شود همه چیز در اوج خواهد بود؛ دوباره طرفداران تیم‌ملی در وعده‌گاهی که هیچ انتظاری به جز پیروزی در آن نمی‌رود.