امیر عبداللهیان: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستند

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ما معتقدیم هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله سوریه محقق می شود و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی مهم می‌دانیم.
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان عصر روز یکشنبه بعد از دیدار با وزیر خارجه سوریه در جمع خبرنگاران در تشریح نتایج مذاکرات خود با این مقام سوری، گفت: جلسه مفیدی را با آقای فیصل مقداد داشتیم. در این جلسه بر گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور تاکید شد. وی با بیان اینکه دو کشور در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری های اقتصادی و تجاری برای مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان هستند تصریح کرد: در این دیدار آخرین تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم. ما معتقدیم هر گونه ترتیبات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشورهای منطقه از جمله سوریه محقق می شود و در این مسیر نقش عراق و سوریه برای کمک به ایجاد ترتیبات جدید منطقه ای در حوزه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی مهم است.
این دیپلمات عالی رتبه کشورمان با بیان اینکه حضور نیروهای بیگانه در منطقه کمکی به ایجاد امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد کرد، گفت: ما مشورت های نزدیکی با یکدیگر در خصوص تحولات افغانستان داشتیم و معتقدیم که تشکیل دولت فراگیر در افغانستان راهکاری است که باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد. وزیر امور خارجه کشورمان در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه صهیونیست‌ها در منطقه عامل مهمی در ایجاد ناامنی هستند، گفت: صهیونیست‌ها، مسلمانان، مسیحیان و حتی یهودیان را در منطقه و در سرزمین های تاریخی فلسطین به اسارت گرفته اند.
امیرعبداللهیان افزود: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشورهای منطقه و مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.
وزیر امور خارجه گفت: توجه و گسترش همکاری های جدی بین بخش خصوصی دو کشور و تجار ایران و سوریه از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این دیدار مورد توجه و رایزنی دو طرف قرار گرفت.
سایر اخبار این روزنامه
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد دستور اقتصادی رئیس جمهوری برای کنترل بازار ارز و نرخ تورم علیرضا صدقی توقف چرخه خشونت به مثابه یک ضرورت ترکیب معاونت‌های دولت، فراجناحی و متنوع‌تر خواهد شد؟ جاماندگان دولت روحانی در پاستور هر ۳ دقیقه یک نفر از کرونا می‌میرد پیک پنجم تمام نشدنی 30 میلیون دلار در روز برای یک نبرد بی حاصل رکوردشکنی‌های آمریکا در جنگ 20 ساله افغانستان ریز و درشت لیگ برتر بیستم؛ ضعیف در ستاره‌سازی و بد سلیقه در برنامه‌ریزی از چمن‌های بی‌کیفیت تا سکوهای خالی سخنگوی هیات رئیسه مجلس: طرح جهش تولید مسکن، به زودی ابلاغ و لازم‌الاجرا می‌شود «ابتکار» عوامل موثر بر تورم را بررسی کرد چالش‌های تنش زدایی از بازار ارز با حکم رئیس جمهوری محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی شد امیر عبداللهیان: ایران و سوریه در حال ترسیم نقشه توسعه فعال همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستند تظاهرات افغان‌های مقیم یونان در مقابل سفارت آمریکا ده‌ها کشته و زخمی در حمله انصارالله به پایگاه العند سرلشکر باقری: توسعه قدرت دفاعی یک وظیفه قطعی و اجتناب‌ناپذیر است واردات سوخت از ایران چگونه طرح معروف آمریکا ضد لبنان را ناکام می‌گذارد؟