چاووش خوان خَیّر

گلریزان‌های همیشگی محسن چاووشی در صفحه مجازی اش،
این خواننده را سلبریتی متمایز از دیگران ساخته است. از تمام کسانی که برچسب هنرمندی به خودشان زده اند، این محسن چاووشی است که رسالت هنرمندی خود را به کمال رسانده است. وی که در سال ۹۹ توانسته بود ۳۲۰ زندانی را آزاد کند و ۵۰ نفر را از اعدام نجات دهد و هزینه درمان ۱۱۰ بیمار را فراهم کند، طبق وعده خود سال ۱۴۰۰ با همت مضاعف‌تری قدم در این راه گذاشته است. راهی که آرزوی آن را برای همه سلبریتی‌ها باید داشته باشیم. به گفته مدیر کل زندان‌های استان البرز با همت ستاد دیه البرز و مشارکت هنرمند خَیر و مردمی محسن چاووشی زمینه آزادی ۱۰ زندانی بدهکار مالی فراهم شد
«میله‌های سرد را به آغوش گرم تبدیل کردید، با همراهی شما عزیزان، ... زندانی آزاد و به آغوش خانواده باز می‌گردند، با یاری شما هزینه تامین شد»
اگر صفحه مجازی محسن چاووشی را دنبال کنید با این سبک پیام‌های وی آشنایی دارید. در واقع شاید بهتر باشد بگوییم در این پیج نباید چندان دنبال تبلیغات خوانندگی و معرفی آهنگ و موسیقی باشید، در عوض اگر تمایل به کارهای خیر، به خصوص آزادی زندانیان جرایم مالی دارید، پست‌ها و استوری‌های روزانه این سلبریتی را نگاه کنید.


خواننده‌ای که از محبوبیت خود در راستای کارهای خیر استفاده می‌کند و ارقام میلیاردی گلریزان‌های وی برای نجات محکومین به اعدام و آزادی زندانیان بر سر زبان‌ها است.
هستند افرادی که از محبوبیت و شهرت و پایگاه اجتماعی‌شان بیشترین بهره را نه در جهت درآمدزایی برای خودشان و گذاشتن پول روی پول بلکه برای انجام کارهای خیر و نجات جان و زندگی انسان‌ها می‌برند. محسن چاووشی خواننده مطرح موسیقی پاپ این روزها بیشترین بهره را از صفحات شخصی و هواداران میلیونی‌اش می‌برد.
محسن چاووشی، خواننده‌ی مشهور برخلاف برخی سلبریتی‌های ایرانی راه دیگری برای استفاده از شهرت فراوان و هواداران میلیونی خود در پیش گرفته و از این فرصت برای نجات انسان‌هایی استفاده می‌کند که دست روزگار آن‌ها را گرفتار مشکلاتی هر چند بسیار بزرگ کرده که با همت و یاری همنوعان‌شان قابل حل است. از آزادی زندانی تا نجات اعدامی، از تبلیغ صفحات کاری نیازمندان در فضای مجازی تا تامین هزینه درمان بیماری همان بهره‌ای است که وی به واسطه فضای مجازی از صفحه خود می‌برد.
بدون جار و جنجال و پوشش رسانه‌ای
وی چند سالی است به شکلی پر رنگ اما بدون جار و جنجال و پوشش رسانه‌ای به برگزاری پویش‌های مردمی برای آزادی زندانیان و رفع مشکلاتی چون هزینه‌ی درمان افراد نیازمند مشغول است.
بارها دیده‌ایم که سلبریتی‌های دیگر فراخوان‌هایی مشابه چاووشی را منتشر کرده‌اند اما بارها مجبور به بازنشر آن شده‌اند تا مبلغ مورد نظر سرانجام جمع‌آوری شود. اما وقتی فراخوانی از سوی چاووشی منتشر می‌شود به همت هوادارانش مبلغ مورد نیاز ظرف مدت کوتاهی تامین می‌شود. در میان افرادی که محسن چاوشی به همین طریق موفق به کمک به آن‌ها شده یک جوان مخترع اردبیلی بود که از سال ۹۳ در زندان به سر می‌برد و محکوم به قصاص شده بود. چاوشی با جمع‌آوری ۲۰۰ میلیون تومان برای تامین مبلغ دیه‌ی وی توانست در سال ۹۹ او را از زندان آزاد کند. یک پزشک همدانی هم در سال گذشته با ۱۰۰ میلیون تومانی که به همت چاوشی و هوادارانش جمع‌آوری شد، توانست پس از ۱۰ سال حبس بار دیگر طعم آزادی را بچشد.
هشتم مرداد ۹۹ بود که محسن چاوشی در شب تولدش از طرفدارانش طلب کادوی تولد متفاوتی کرد. در روزگاری که تولد گرفتن برای برخی سلبریتی‌ها خوراک محتوای چند روز صفحات شخصی‌شان را تامین می‌کند، خواننده «امیر بی‌گزند» از هوادارانش خواست تا با همکاری هم دیه یک محکوم به اعدام را تامین کنند. این درخواست چاوشی با استقبال هوادارانش روبه‌رو شد و چاوشیست‌ها با ثبت یک رکورد جدید در ۵ ساعت مبلغ ۱۶۵میلیون تومان پرداخت کردند تا خانم‌جوانی که از ۱۸ سالگی در زندان بوده و ۱۶ سال پشت میله‌ها مانده بود آزاد شود و محسن چاوشی در تولد ۴۱ سالگی خود، چهل‌وچهارمین محکوم به اعدام را به زندگی بازگرداند.
به جرات می‌توان گفت از تمام کسانی که برچسب هنرمندی به خودشان زده اند، این محسن چاووشی است که رسالت هنرمندی خود را به کمال رسانده است و روزی نیست که زندانی آزاد نکند، دردی را التیام ندهد و گره‌ای نگشاید.
در حالی که محسن چاوشی اعلام پیش از سال ۱۴۰۰ اعلام کرده بود که به این راه ادامه خواهد داد و دوستان نزدیک چاوشی گفتند زندانیان و بیماران فراوانی در صف انتظار هستند تا نوبت جمع‌آوری کمک به آن‌ها برسد و سال ۱۴۰۰ را سال درخشان‌تری برای این خواننده کنند، حالا در نیمه امسال این مسیر به قوت قبل ادامه یافته است.
محسن چاووشی در سال ۹۹ توانست ۳۲۰ زندانی را آزاد کند و ۵۰نفر را از اعدام نجات دهد و هزینه درمان ۱۱۰ بیمار را
فراهم کند.
> آزادی ۱۰ بدهکار البرزی
امروز در خبرها خواندیم با کمک محسن چاووشی ۱۰ زندانی بدهکار مالی از زندان‌های استان البرز البز آزاد شدند.
اسماعیل جمیاری مدیر کل زندان‌های استان البرز با اعلام این خبر گفت: نهادهای حمایتی زیر نظر اداره کل زندان‌های استان البرز مانند ستاد دیه، مرکز نیکوکاری شهدای زندان‌های استان و انجمن‌های حمایت، شبانه روز در راستای حل مشکلات مددجویان و خانواده‌های آنان گام بر می‌دارند.
به گزارش عصر قانون جمیاری افزود: جذب خیرین اقتصادی، فرهنگی و هنری یکی از ماموریت‌های این نهادهای حمایتی است که به لطف خدا این استان جزو استان‌های برتر در جذب مشارکت خیرین است.
مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به کمک محسن چاوشی به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد، اظهار کرد: هنرمند مردمی و محبوب کشور محسن چاووشی ۲ مرحله با راه‌اندازی پویش «کمک به آزادی زندانیان» به آزادسازی زندانیان بدهکار در استان کمک کرده است. بار نخست با جمع‌آوری مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به آزادی ۴۰ بدهکار مالی کمک کرد و اینبار با جمع‌آوری مبلغ یک میلیارد ریال در آزادی ۱۰ زندانی
مشارکت نمود.
گفتنی است؛ مبلغ کل بدهی این زندانیان بیش از ۱۴ میلیارد ریال بوده که مبلغی بالغ بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال آن توسط ستاد دیه پرداخت شده و مبلغ ۱ میلیارد آن هم توسط محسن چاوشی تامین شده است. همچنین مابقی مبلغ را هم با دعوت از شکات و اخذ تخفیف از آنان و همچنین آورده خود زندانی تامین شد و این ۱۰ نفر توانستند به آغوش گرم خانواده بازگردند.
کاش همه سلبریتی‌ها اگر اعتباری نزد مخاطبین خود دارند آن را برای دعوتِ جامعه به همدلی به جهت مدیریت بحران پای کار بیاورند.