عضو مجلس خبرگان: انقلابی بودن معلول خردورزی و عقلانیت است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه انقلابی بودن به معنای کنارگذاشتن عقلانیت نیست، گفت: انقلابی بودن براساس عقلانیت و معلول خردورزی است و اگر انسان خرد داشته باشد، باید در این شرایط حاد، انقلابی عمل کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین جواد مجتهد شبستری در گفت‌و‌گو با ایرنا با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره احیای اعتماد و امید در مردم گفت: رهبری در فرمایشاتشان با بیان اینکه حرف و عمل مسئولین یکی باشد و به وعده‌ها عمل کنند به یکی از راه‌های احیای اعتماد از دست رفته و آسیب‌دیده مردم اشاره کردند.
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: اینکه مردم احساس کنند مسئولین هم مشکلات را می‌دانند و هم برای رفع آن تلاش می کنند و دنبال مسائل فرعی و حاشیه‌سازی نبوده و دنبال مسائل اصلی هستند می‌تواند امید آسیب‌دیده مردم را احیا کند.
مجتهد شبستری اضافه کرد: اگر مردم ببینند مسئولین در مبارزه با فساد شعار نمی‌دهند و عملاً در وسط میدان در حال مبارزه با فساد هستند می‌تواند امید و اعتماد مردم را دوباره برگرداند و اعتماد آسیب دیده آنها ترمیم شود.


وی بیان کرد: امیدواریم با شناختی که از روحیه تلاش و فسادستیزی و مردمی بودن رئیسی‌جمهوری داریم اعتماد از دست‌رفته ترمیم شود کما اینکه همین روحیه و سابقه در قوه قضاییه سبب شد که مردم به ایشان اقبال نشان دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه رهبری مبنی بر تعیین روزشمار از سوی مسئولان برای وعده‌هایشان گفت: یکی از راهکارهای احیای امید و اعتماد آسیب‌دیده مردم این است که مسئولان برای قول و وعده‌هایشان روز شمار تعیین کنند. اگر می‌گوییم دولت مردمی است و رهبری هم می‌فرمایند حرف و عمل مسئولین یکی باشد این موضوع باید در عمل نشان داده شود، یعنی مسئولین باید در مشکلات و گرفتاری‌هایی که برای مردم وجود دارد همراه آنها باشند.
تاکید رهبری بر انقلابی بودن همراه با عقلانیت دفن توهم است
مجتهد شبستری با اشاره به توصیه دیگر رهبر انقلاب مبنی بر اینکه انقلابی بودن باید با عقلانیت همراه باشد، گفت: بیان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با این موضوع در واقع دفن یک توهم است. ممکن است کسی گمان کند انقلابی بودن به معنای کنارگذاشتن عقلانیت بوده و دولت انقلابی دولتی است که خرد و اصول عقلایی را کنار گذاشته است. رهبر معظم انقلاب با بیان این مطلب می‌خواهند بفرمایند که انقلابی بودن براساس عقلانیت و معلول خردورزی است و اگر انسان خرد داشته باشد باید در این شرایط حاد، انقلابی عمل کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری، انقلابی بودن را توام با عقلانیت عنوان کرد و افزود: در عین حال امروز لازمه عقلانیت این است که برای حل مشکلات و پیشرفت کشور باید کارها به شکل انقلابی انجام شود.
سایر اخبار این روزنامه
آذری جهرمی، صالحی و ظریف در کلاب هاوس چه گفتند؟ رازهای سر به مُهر مانده ظریف جلال خوش‌چهره بازی پلیس خوب، پلیس بد با طالبان چگونه از ورود لامبدا به کشور جلوگیری کنیم؟ «لامبدا» در همسایگی ایران چه کسی سکان سازمان سینمایی را به عهده خواهد گرفت؟ چالش سینمایی وزیر جدید تلاش فرانسه برای تکرار نقش خود در زمان انقلاب ایران نشست بغداد، یخ روابط ایران و کشور‌های عربی را ذوب می‌کند؟ حقانی‌ها رفتار خود را بهبود بخشیدند؟ شبکه مخوف حقانی در قلب حکومت طالبان «ابتکار» به بررسی وضعیت بازار سرمایه در ماه‌های آتی پرداخت روزهای مبهم و پر التهاب بورس محمد باقر قالیباف: ظرفیت قانونی برای مسکن‌سازی با تایید طرح جهش تولید مسکن فراهم شد خطیب‌زاده : بن‌بست غیر قابل حل با عربستان نداریم چرا آمریکا در افغانستان شکست خورد؟ عضو مجلس خبرگان: انقلابی بودن معلول خردورزی و عقلانیت است روابط عمومی مجلس در اطلاعیه ای اعلام کرد رئیس مجلس درباره موضوع تصاویر دوربین زندان اوین اظهار نظری نکرده است معاون رئیس جمهوری: رئیس جمهوری برنامه های تحول آفرین دارد