همکاری ۵۵ هزار پایگاه بسیج در ۲ پویش محله‌محور

بسیج به هر میزانی که لازم باشد، مراکز تزریق واکسن را ایجاد خواهد کرد تا مردم با سهولت و راحتی بتوانند آن را دریافت کنند.
سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با سفر به استان سیستان و بلوچستان در بازدید از مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا سردار شهید بخته‌ای گفت: با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان دچار پیک جدید کرونا شده بود با تلاش مسئولان استانی و همکاری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان طرح شهید سلیمانی در مواجهه با ویروس کرونا در کانون توجه قرار گرفت و همه ظرفیت‌های سپاه سلمان و قرارگاه قدس به‌کارگیری شد و بسیجیان پای کار آمدند.
وی افزود: در قالب تیم‌های بسته‌های حمایتی و تیم‌های مهارتی 28 هزار نفر در میدان حاضر شدند و در عین حال بسیج استان اعلام آمادگی کرده که به هر میزانی که لازم باشد مراکز تجمیعی واکسیناسیون را افزایش دهد. در حال حاضر ۲۷ مرکز واکسیناسیون در سطح استان سیستان و بلوچستان راه اندازی و فعال شده است که در کنار همکاران استان و کادرهای بهداشت و درمان بسیج جامعه پزشکی حضور میدانی و چشمگیری داشته و دارند.
رئیس سازمان بسیج ادامه داد: بسیج به هر میزانی که لازم باشد، مراکز تزریق واکسن را ایجاد خواهد کرد تا با سهولت و راحتی بتوانند آن را دریافت کنند.


سردار سلیمانی گفت: فعلاً وضعیت مناسبی در استان سیستان و بلوچستان حاکم است و این شرایط بهبود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: سپاه نشان داده است که در کنار مردم و با مشکلات مردم آشناست و تمام تلاش‌های سپاه در جهت رفع مشکلات مردم است که امروز با هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و مسئولان با دولت جدید همکاری‌‌ها گسترش پیدا می‌کند و در زمینه‌های اشتغال، معیشت، رفع مشکلات و حاشیه نشینی باید بیش از پیش اقدام شود، تا مشکلات بهبود یابد. در خصوص حاشیه نشینی یک پروژه در چابهار آغاز شده و در گذشته در سطح استان به صورت پراکنده در حال انجام بوده است. پایگاه‌های بسیج منتخب در ۳۱ استان کشور با همکاری گروه‌های جهادی، از روز گذشته مرحله جدیدی را از کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا آغاز کردند. پویش اطعام و پویش احسان حسینی، چهارمین مرحله از کمک به خانواده‌های نیازمند در دو سال اخیر است.
در حال حاضر پیوند بسیج و کمیته امداد به منظور رفع محرومیت از خانواده‌های نیازمند در بالاترین سطح خود قرار دارد. آمادگی پایگاه‌های مقاومت، اقشار بسیج و گروه‌های جهادی هم برای رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان در دوران کرونا فراتر از انتظار بود.
استفاده از ظرفیت خیران و هیئت‌های مذهبی
تاکنون سپاه در همکاری با کمیته امداد امام در پویش‌های ایران همدل، ایران مهربان و ساخت مسکن محرومان و اشتغال، تمام توان خود را در میدان عمل به‌کار گرفته‌است.
با شروع ماه محرم، سازمان تبلیغات اسلامی هم با استفاده از ظرفیت خیران و هیئت‌های مذهبی به منظور تأمین نیاز‌های اساسی اقشار آسیب‌پذیر به خصوص خانوار آسیب‌دیده از کرونا، به یاری پایگاه‌های بسیج مساجد آمد.
پس از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اواسط مردادماه مبنی بر ضرورت کمک‌رسانی به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا، کمیته امداد هم در قالب نهضت احسان عمومی و مواسات، برای جذب و توزیع کمک‌های مردمی اعلام آمادگی کرد. با توجه به اجرای موفق سه مرحله پویش ایران همدل در دوران کرونا، پایگاه‌های بسیج سراسر کشور با همکاری جهادگران و مراکز نیکوکاری کمیته امداد، پویش‌های «اطعام» و «احسان حسینی» را در محله‌های نیازمند کلید زدند. این پویش‌ها همچون گذشته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به توزیع غذای گرم و همچنین تأمین سبد‌های معیشتی به خانواده‌های نیازمند مشغول است. جالب اینکه برخی پایگاه‌های بسیج به صورت تخصصی مأمور شدند که در حوزه اشتغال یعنی به منظور شناسایی و کمک به حل مشکلات شغلی افراد نیازمند و آسیب‌دیده در سطح کشور فعالیت کنند. این پایگاه‌ها از تمام ظرفیت و توان خود برای حمایت از مشاغل متضرر از کرونا استفاده خواهند کرد.
توزیع ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی
در همین راستا روز گذشته همایش «مشارکت ۵۵ هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی محله‌محور سراسر کشور به نیابت از سیدالشهدای جبهه مقاومت و خدمت» با حضور آیت‌الله کازرونی، رئیس هیئت امنای کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، سردار سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفین و سردار زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و خانواده شهید سردار سلیمانی برگزار شد. رئیس کمیته امداد در این همایش که فرماندهان بسیج استان‌های سراسر کشور نیز به صورت مجازی حضور داشتند، با تقدیر از نقش برجسته بسیج در تحقق اهداف نظام گفت: پویش اطعام و احسان حسینی در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا شکل گرفته و تاکنون سه مرحله از این پویش با مشارکت نهادها، بسیج، گروه‌های جهادی، مردم و مراکز نیکوکاری مسجد‌محور با موفقیت به مرحله اجرا رسیده‌است.
وی با بیان اینکه در سه دوره پیشین این پویش بیش از ۵۰ میلیون وعده غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد، افزود: همچنین طی این مدت ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار بسته معیشتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناطق محروم و صعب‌العبور به خانواده‌های نیازمند ارائه شد.
راه‌اندازی ۳۳۰۰ آشپزخانه و مرکز اطعام
رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه مرحله جدید پویش اطعام و احسان حسینی با نام مبارک سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی جلوه نورانی گرفته‌است، ادامه داد: این پویش در قالب همکاری و تفاهم کمیته امداد با بسیج مستضعفین و گروه‌های جهادی در حال اجرا است و تاکنون ۳ هزارو ۳۰۰ آشپزخانه و مرکز اطعام راه‌اندازی شده‌است.
بختیاری به مشارکت ۱۰۳ هزار نیروی داوطلب در اجرای پویش اطعام و احسان حسینی پرداخت و خاطر نشان کرد: در این مرحله از پویش، از ابتدای ماه محرم بیش از ۲۰ میلیون وعده غذای گرم بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده‌است. همچنین حدود یک میلیون بسته غذایی با مشارکت ۵۵ هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی به نیابت از سردار سرافراز شهید سلیمانی به خانواده‌های محروم ارائه شده‌است.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه کمک‌های مؤمنانه امروز نهادینه شده‌است، افزود: یکی از برکات رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه حضور مردم در میدان کمک به یکدیگر است.
بسیج، نوک پیکان رفع آسیب‌های اجتماعی
رئیس بسیج مستضعفان نیز در این همایش با اشاره به اینکه بسیج و کمیته امداد دو نهاد محصول انقلاب اسلامی هستند، گفت: پویش اطعام و احسان حسینی آغاز یک راه طولانی و مستمر برای همکاری بسیجیان و امدادگران است. سردار غلامرضا سلیمانی با بیان اینکه براساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب، محور توزیع کمک‌ها مساجد در نظر گرفته شده‌است، افزود: شجره طیبه بسیج همچون کمیته امداد در هر میدانی تحت فرمان مقام معظم رهبری به موقع حاضر است. پایگاه‌های مقاومت، اقشار بسیج و گروه‌های جهادی نوک پیکان رفع آسیب‌های اجتماعی و کمک به نیازمندان هستند. ظرفیت‌های فراوانی در بسیج و دیگر نهاد‌های انقلابی برای کمک به مردم وجود دارد. در پایان این همایش تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و بسیج مستضعفان به منظور جذب کمک‌های مؤمنانه خیران و نیکوکاران و اجرای طرح «نذر شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت ۵۵ هزار پایگاه بسیج و گروه‌های جهادی محله‌محور، به امضای سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس بسیج مستضعفان رسید.