آمادگی لبنانی‌ها برای برگزاری جشن استقبال از سوخت ارسالی ایران

لبنانی‌ها تمام اقدامات فنی و لجستیکی و اداری برای استقبال از سوخت ارسالی از ایران را انجام داده اند.
به گزارش ایسنا به نقل از المنار، مقامات حزب‌الله در منطقه البقاع لبنان اقدامات لجستیک، فنی، میدانی و اداری برای استقبال از کامیون های حامل مازوت ایرانی را انجام داده اند و بخش رسانه ای حزب الله نیز با تهیه هزاران پرچم و شعار و پلاکارد، آماده استقبال از کامیون های حامل سوخت است که قرار است سوختی را که نفتکش ایرانی در سوریه تخلیه کرده، وارد لبنان کنند.
بر اساس این گزارش، این کامیون ها قرار است روز پنجشنبه آتی مازوت را از بندر بانیاس سوریه به منطقه بعلبک لبنان منتقل کنند.
تعداد این کامیون ۷۰ الی ۸۰ دستگاه است و حامل تقریبا ۳ میلیون لیتر مازوت هستند و مسیر تقریبا ۲۳۰ کیلومتری را باید طی کنند.


حزب الله لبنان آمادگی های لازم برای برگزاری دو جشن استقبال را انجام داده است؛ اولی در منطقه بقاع شمالی در حد فاصل میان دو منطقه العین و النبی عثمان ‌و دیگری در ورودی بعلبک جنوبی در میدان دورس معروف به میدان الجبلی است.
‌در این مناطق جشن های مردمی با حضور نمایندگان بعلبک و روسای شهرداری ها و فعالان سیاسی و اقتصادی و مذهبی و اجتماعی برگزار خواهد شد.
پس از این جشن ها محموله مازوت ایران توسط کامیون های وابسته به شرکت الامانه بارگیری خواهد شد و به موسسات و نهادهایی که خواهان استفاده از سوخت ایرانی هستند منتقل خواهد شد.
سید حسن نصرالله شب گذشته در سخنانی گفت: رهبری سوریه حرکت نفتکش را در بندر بانیاس برای انبار کردن محموله و انتقال آن به مرز تسهیل و تانکرهایی را برای انتقال آن تامین کرده، انتقال مشتقات نفتی به بقاع روز پنجشنبه آغاز می‌شود و محموله در انبارهای مشخصی در بعلبک ذخیره و پس از آن در مناطق مختلف لبنان توزیع می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس قوه قضائیه در نشستی با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی: با اقتصاد دولتی نمی‌توان به جایی رسید علیرضا صدقی سیاست‌ورزی و «توهم» اخلاقی بچه‌های کوچک چه نیازی به صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی دارند؟ نگرانی برای کودکان فالوئردار آیا وزارت ارشاد می‌تواند دوباره بر شبکه نمایش خانگی نظارت کند؟ گره کور شبکه نمایش خانگی دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه به فرصت‌های بعدی موکول شد گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی درباره برجام سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض بازگشایی می‌شوند؟ ایران و عربستان در مسیر تنش‌زدایی «ابتکار» تبعات ممنوعیت واردات کالاهای مختلف را بررسی کرد انحصار یا کمک به تولید داخلی؟ رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر کنند محمد باقر قالیباف: هیچ اطلاعات جدیدی به آژانس اتمی داده نشده است آمادگی لبنانی‌ها برای برگزاری جشن استقبال از سوخت ارسالی ایران ناپدید شدن دو رهبر ارشد طالبان از انظار عمومی و بازار گرم شایعات درباره آنها تحولات افغانستان؛ افزایش بی‌اعتمادی به آمریکا و پیدایش اتحادها گزارش نیویورک تایمز از فشار ایران به دولت بایدن برای احیای سریع برجام معاون امنیتی وزیر کشور: منع تردد شبانه لغو نشده است