ناپدید شدن دو رهبر ارشد طالبان از انظار عمومی و بازار گرم شایعات درباره آنها

دو تن از رهبران ارشد طالبان از انظار عمومی ناپدید شده‌اند و این مساله باعث شده تا برخی از افغان‌ها این سوال را مطرح کنند که آیا رهبر و معاون جدید نخست وزیر طالبان افغانستان زنده هستند یا خیر.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان یک ماه پس از سقوط کابل به دست این گروه شبه نظامی، در انظار عمومی دیده نشده است. اما یکی از سخنگوهای این گروه شبه نظامی به خبرنگاران گفته که شایعات درباره مرگ او صحت ندارد.
همچنین ملا عبدالغنی برادر، یکی از چهره‌های شناخته شده طالبان نیز مفقود شده و در انظار عمومی دیده نشده است. سوالاتی درباره صحت و سلامت این چهره برجسته طالبان در گفت‌وگوهای صلح مطرح شده است.
همچنین شایعاتی در کابل نیز وجود دارد که وی در نبرد با دیگر چهره برجسته طالبان در جریان بگو مگویی درباره اینکه چطور باید وزارتخانه‌های افغانستان تقسیم شوند، یا کشته یا به شدت زخمی شده است.


تلاش‌های رسمی روز دوشنبه برای پی بردن به اصل ماجرا همچنان در هاله‌ای از ابهام است. طالبان تصاویری از دست نوشته از سوی یکی از معاون‌های برادر منتشر کرد که نوشته او در قندهار است و سپس پیامی صوتی منتشر کرد که ادعا می شود از سوی ملا عبدالغنی برادر باشد و تصاویری قدیمی از او را نیز منتشر کرد. فقدان یک ویدئو نیز سوالات بیشتری را در بین افغان‌ها و در زمانی ایجاد کرده که طالبان دیگر یک گروه شبه نظامی مخفی نیست و وجهه برادر به خاطر نقش بین‌المللی‌اش در گفت‌وگوهای صلح افغانستان شناخته شده است.
سهیل شاهین،‌ سخنگوی طالبان نیز در پیامی به زبان انگلیسی شایعات را رد کرد و در توئیتی نوشت: ملا برادر به عنوان معاون نخست وزیر امارت اسلامی افغانستان در پیامی صوتی تمامی این ادعاها را که در جریان درگیری کشته یا زخمی شده، رد کرد. او می‌گوید که اینها همگی دروغ هستند و کاملا بی پایه و اساس.
ویدئوها و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی با ادعای بودن او در قندهار ثابت نمی‌کند که اینها چه زمانی گرفته شده است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس قوه قضائیه در نشستی با هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و جمعی از فعالان اقتصادی: با اقتصاد دولتی نمی‌توان به جایی رسید علیرضا صدقی سیاست‌ورزی و «توهم» اخلاقی بچه‌های کوچک چه نیازی به صفحه شخصی در شبکه‌های اجتماعی دارند؟ نگرانی برای کودکان فالوئردار آیا وزارت ارشاد می‌تواند دوباره بر شبکه نمایش خانگی نظارت کند؟ گره کور شبکه نمایش خانگی دیدار روسای جمهوری ایران و روسیه به فرصت‌های بعدی موکول شد گفت‌وگوی تلفنی پوتین و رئیسی درباره برجام سفارتخانه‌ها در تهران و ریاض بازگشایی می‌شوند؟ ایران و عربستان در مسیر تنش‌زدایی «ابتکار» تبعات ممنوعیت واردات کالاهای مختلف را بررسی کرد انحصار یا کمک به تولید داخلی؟ رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی برای حل مشکلات معیشت روزانه مردم تدبیر کنند محمد باقر قالیباف: هیچ اطلاعات جدیدی به آژانس اتمی داده نشده است آمادگی لبنانی‌ها برای برگزاری جشن استقبال از سوخت ارسالی ایران ناپدید شدن دو رهبر ارشد طالبان از انظار عمومی و بازار گرم شایعات درباره آنها تحولات افغانستان؛ افزایش بی‌اعتمادی به آمریکا و پیدایش اتحادها گزارش نیویورک تایمز از فشار ایران به دولت بایدن برای احیای سریع برجام معاون امنیتی وزیر کشور: منع تردد شبانه لغو نشده است