ایلام مقصد چهارمین سفر استانی رئیس جمهوری شد دستور رئیسی برای حل مشکلات زیر ساختی ایلام

ایلام شاهد چهارمین سفر استانی رئیس‌ جمهوری بود تا در جریان برنامه‌های مختلف آیت‌الله رئیسی خواستار رفع برخی مشکلات زیرساختی این استان محروم ازجمله اتمام سامانه گرمسیری و سد کنجانچم شود.
به گزارش مهر دیروز استان ایلام در چهارمین سفر رئیس‌جمهوری میزبان آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همچنین برخی اعضای کابینه است. بررسی مشکلات مردم، دیدار با اقشار آسیب‌پذیر جامعه و شرکت در شورای اداری استان از مهم‌ترین برنامه‌های رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفر به استان ایلام خواهد بود.
تعدادی از وزرای دولت سیزدهم نیز در این سفر رئیس‌جمهوری را همراهی و از زیرساخت‌ها و طرح‌های مختلف دوازده شهرستان استان بازدید خواهند کرد.
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان ایلام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این استان خط مقدم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و حق بزرگی بر گردن همه ما دارد. رئیس جمهور افزود: دولت برنامه‌های مهمی برای توسعه ایلام دارد.


حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته از این استان و با همفکری مسئولان کشوری و استانی امیدواریم در این سفر بتوانیم گام‌هایی را برای رفع محرومیت و توسعه یافتگی این استان برداریم.
وی با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: این استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی و همچنین وجود منابع و معادن مختلف ظرفیت بسیار بزرگی، نیازمند توجه مسئولان است.
رئیس جمهور اضافه کرد: همجواری با کشور عراق از دیگر مزیت‌ها است که می‌توان از این ظرفیت در جهت افزایش تبادلات مرزی استفاده کرد.
دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری و بازدیدهای سرزده از برخی مناطق استان از مهمترین برنامه‌های سفر استانی رئیس‌جمهور است.
رئیس‌جمهور در جریان این سفر در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا سخنرانی کرد. رئیسی همچنین صبح جمعه از «سامانه گرمسیری» و «سد کنجانچم» مهران بازدید کرد. همچنین وزیر بهداشت نیز از بخش‌های مختلف بیمارستان امام حسین(ع) مهران در نقطه صفر مرزی با عراق بازدید کرد. بازدید از پایگاه تجمیعی واکسیناسیون خانه معلم شهرستان مهران از دیگر برنامه‌های عین‌اللهی بود. سید رضا فاطمی امین وزیر صمت نیز از ۴ واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی شهرستان ایوان بازدید و در جریان مشکلات این واحدهای صنعتی قرار گرفت. جواد اوجی وزیر نفت نیز از میدان نفی آذر واقع در شهرستان مهران در جنوب استان ایلام بازدید کرد. وزیر اقتصاد هم به طرح‌های نیمه تمام شهرستان آبدانان سر زد. رئیس جمهور در این دیدارها در گفت‌وگوی رودررو و بی‌واسطه، پس از آگاهی از مشکلات، پیشنهادها و طرح‌های ملاقات کنندگان، بلافاصله استاندار ایلام را مخاطب قرار داده و خواستار پیگیری و رفع مشکلات و انجام اقدامات لازم برای به نتیجه رساندن موارد مطرح شده، شد.
در این دیدار، ملاقات‌کنندگان که از طبقات و گروه‌های شغلی مختلف بودند، بدون واسطه و در فضایی صمیمی پیشنهادات، مشکلات و طرح‌های خود را با رئیس جمهور در میان گذاشتند.
کمک به رفع مشکل مسکن، حمایت از ابتکارات و طرح‌های تحقیقاتی دانش بنیان، برطرف کردن موانع تولید در حوزه دامپروری و کشاورزی و ارائه تسهیلات و تجهیزات لازم برای تحصیل دانش‌آموزان از جمله مسائلی بود که در این دیدار چهره به چهره مطرح شد. همچنین سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه بازدید از روستای هدف گردشگری تاریخی سرابکلان گفت: آثار تاریخی باید با جذب توریست و گردشگر، محلی برای درآمدزایی و عمران مردم بومی باشد.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: مردم خود میراث‌دار و پاسدار آثار تاریخی هستند، اما وجود مشکلات قانونی موجب می‌شود تا ساکنان سایت‌های تاریخی با موانعی همراه باشد.
ضرغامی با بیان اینکه آثار تاریخی در واقع شناسنامه و هویت سرزمین ما محسوب می‌شود، اظهار کرد: آثار تاریخی و طبیعی به عنوان میراث‌های گرانبها متعلق به همه‌ نسل‌ها است و باید با مشارکت، همکاری مردم، دستگاه‌ها و تامین اعتبارات از آن حراست شود.
او به ساکنان روستای سرابکلان قول داد، مشکلات این روستای تاریخی را در هیئت دولت مطرح تا راه‌حلی برای آن پیدا شود تا هم ساکنان و هم بافت تاریخی روستا مرتفع شود. سید رضا فاطمی امین وزیر صمت به همراه بسطامی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، مدیران صمت و مسئولان شهرستان از قسمت‌های مختلف مجتمع پتروشیمی ایلام بازدید کرد. وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی با همراهی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، معاون درمان، مدیران ستادی و حوزه معاونت درمان دانشگاه از بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام بازدید کرد.
سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد ظهر جمعه در بازدید از طرح‌های نیمه تمام شهرستان آبدانان اظهار کرد: دولت با نگاه عدالت محوری برای توسعه همه مناطق کشور به خصوص مناطق محروم گام برمی دارد. وی با اشاره به بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان آبدانان از جمله تونل کبیرکوه و فرودگاه آبدانان، افزود: مشکلات شهرستان در نشست شورای اداری استان با حضور رئیس جمهور مطرح می‌شود. خاندوزی تصریح کرد: یکی از مهمترین نیازهای شهرستان تسریع در روند اجرای پروژه‌های نیمه تمام است که این مسئله در نشست شورای اداری استان مطرح خواهد شد.
رئیسی: رمز پیشرفت و پیروزی کشور داشتن روحیه انقلابی و بسیجی است
رئیس جمهور رمز پیشرفت و پیروزی کشور را حرکت در مسیر شهدا و ایثارگران با روحیه بسیجی، اخلاص و جهادی دانست و اظهار کرد: هر مدیر و مسئولی که با روحیه انقلابی و بسیجی و با خدمتگزاری بی‌منّت به مردم عمل کند یقین بدانید که به همه اهداف متعالی نظام خواهیم رسید.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی روز جمعه در حاشیه زیارت یادمان شهدای قلاویزان و در جمع زائران قبور مطهر شهدا، اظهار داشت: مناطقی مانند قلاویزان جایگاه ایثار، شهادت، توکل به خدا، وفای به عهد، دلدادگی به اسلام و دفاع از ارزشهای انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهوری با بیان اینکه همه مردم به ویژه مسئولان و مدیران نظام باید از اماکن دوران دفاع مقدس بازدید کنند تا بدانند چه ایثارگری‌های مخلصانه‌ای برای نظام انجام شده است، گفت: در چنین اماکن مقدسی همه آنچه که برای تعالی انسان نیاز است، وجود دارد و همه خوبی‌ها در چنین پایگاه‌ها و جایگاه‌هایی نهفته است. رئیسی با بیان اینکه اگر کسی گوش دل باز کند می‌تواند پیام شهیدان را بشنود، خاطرنشان کرد: پیام شهیدان این است که نگذاریم آرمان‌های انقلاب و اطاعت از رهبری و ولی فقیه در جامعه کمرنگ شده و عدالت پایمال و عزت ملت ایران مخدوش شود. رئیسی گفت: حضور در مسیر راهیان نور برای همه به ویژه مسئولین درس‌آموز است و باید از چنین حضوری درس ایستادگی، اجرای عدالت، توجه به مردم به ویژه قشر حزب‌اللهی و کسانی که با همه وجود در مسیر انقلاب هستند، گرفت.
رئیس جمهور با اشاره به تقارن سفر استانی با ایام اربعین حسینی اظهار داشت: این ایام به خاطر شرایط کرونایی برای عاشقان زیارت اباعبدالله‌الحسین‌(ع) بسیار تاسف برانگیز است و سالهای زیادی میلیون‌ها زائر از همین مسیر مهران به زیارت امام حسین(ع) می‌رفتند و شخصا نیز چندین بار از همین مسیر برای زیارت راهی ‌شدم. امیدواریم و دعا می‌کنیم با ریشه کن شدن کرونا بار دیگر شرایط و زمینه حضور میلیون‌ها عاشق اباعبدالله‌الحسین(ع) فراهم شود.
رئیسی افزود: تلاش داشتیم تعداد زیادی از مردم کشورمان بتوانند به کربلا اعزام شوند اما دولت عراق فقط با حضور ۶۰ هزار نفر موافقت کرد و امکان افزایش آن برای دولت میزبان وجود ندارد.
رئیسی همچنین با اشاره به تقارن سفر به ایلام با ایام سالگرد دفاع مقدس، اظهار کرد: تجلیل از شهدا، ایثارگران و یادآوری دوران دفاع مقدس بسیار ارزشمند است و پیروزی کشور و پیشبرد امور در گرو پیروی و تداوم راه شهدا و ایمان و اخلاص آنان است. رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان ایلام حق بسیار زیادی بر گردن مردم ایران دارد، گفت: مردم این دیار دلاورانه و با احساس تعقل و اخلاص در مقابل دشمنان، مقاومت و ایستادگی کردند و ۳هزار شهید استان گواهِ بصیرت و فداکاری مردم این خطه است. رئیسی خاطرنشان کرد: یقینا توصیف ابعاد مختلف ایستادگی و مقاومت مردم استان ایلام، صحیفه بسیار بلندی می‌شود و امیدواریم همه بتوانیم راه مقدس و نورانی شهیدان را ادامه دهیم.
رئیسی گفت: بدون تردید اگر مسیر شهیدان را به خوبی بشناسیم و زندگی خود را بر مبنای آن تنظیم کنیم، مسیر الهی را گم نخواهیم کرد و در مسیر شهدایی مانند حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود.
سایر اخبار این روزنامه
علی لندی، نوجوان فداکار ایذه‌ای درگذشت پایانِ داستانِ ققنوس فداکار محمدعلی وکیلی جمهوری اسلامی در میانه دو لبه قیچی «طالبانیسم و سکولاریسم» اختلاف‌نظرها درخصوص برجام به جنگ لفظی کشیده شد تشدید تنش میان تهران- واشنگتن داستان افزایش حقوق‌ها از کجا شروع شد؟ بازی دو سر باخت در ماجرای افزایش حقوق‌ها دولت سیزدهم به چه سیاست‌هایی در حوزه خودرو باید تن دهد؟ عجیب‌ترین جغرافیای قیمتی در بازار خودرو با حکم وزیر اقتصاد سعید محمد دبیر شورای‎عالی مناطق آزاد شد «چند تکلیفی» دانش‌آموزان در آموزش آنلاین و حواسی که متمرکز نیست دشواری‌های دانش‌آموزان در آموزش آنلاین ایلام مقصد چهارمین سفر استانی رئیس جمهوری شد دستور رئیسی برای حل مشکلات زیر ساختی ایلام امیرعبداللهیان: به‌زودی به مذاکرات هسته‌ای بازمی‌گردیم رئیس مجلس مطرح کرد ما مسئولان کم کاری کردیم نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثارالله: نیروی هوایی ارتش در عملیات‌ها پشت و پناه سپاه بود بیانیه سپاه: در آینده نه‌چندان دور شاهد اخراج آمریکا از منطقه خواهیم بود مسجدی: مذاکرات ایران و عربستان رو به جلو است