رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: مهار تورم مساله مهم و اولویت دولت است

رئیس جمهوری تورم را خط قرمز دولت دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی از هرگونه اقدامی که منجر به افزایش تورم می‌شود، پرهیز کنند.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در راستای کنترل تورم، بانک مرکزی را موظف کرد سیاست‌های پولی را متناسب با مدیریت نقدینگی و کنترل تورم پیگیری کند.
رئیس جمهوری همچنین تصریح کرد: سازمان برنامه و بودجه موظف است بودجه سال ۱۴۰۱ را با تاکید بر اصلاح ساختار و حذف هزینه‌های غیرضرور بودجه تدوین کند.
رئیسی با بیان اینکه حمایت از تولید داخل در اولویت سیاست‌ها و برنامه‌های اقتصادی دولت قرار دارد، گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه‌ریزی و سیاست‌های متناسب با این اولویت‌ بویژه توسعه تولیدات داخلی و بی‌نیازی از واردات کالای خارجی و اعمال محدودیت و ممنوعیت برای ورود کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی یا کالاهای وارداتی غیر ضروری را در دستور کار خود قرار دهد.


در این جلسه سازمان برنامه و بودجه و ستاد اقتصادی دولت گزارشی از منابع و مصارف بودجه ۱۴۰۰ ارائه کردند که بر اساس این گزارش ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع بودجه عمومی مشخص و مقرر گردید همه دستگاه های اجرایی نسبت به انجام تکالیف مندرج در بودجه سال ۱۴۰۰ به نحوی اقدام نمایند که منابع بودجه، تامین شود و از این محل مخاطره‌ای که نتیجه آن افزایش نقدینگی باشد، ایجاد نگردد.
در این جلسه همچنین سازمان برنامه و بودجه موظف شد با اولویت‌بندی هزینه‌ها، حداکثر صرفه‌جویی در اعتبارات هزینه‌ای را به عمل آورد.
سایر اخبار این روزنامه
نیمه دوم سال برای بازار سرمایه سبزتر خواهد شد؟ انتظار صعود پس از برگریزان بورس جلال خوش‌چهره لزوم خروج برجام از بلاتکلیفی اهالی کتاب چه توقعاتی از مسئولان دولت سیزدهم دارند؟ فرهنگ را ببینید تولیدکنندگان یا واردکنندگان، کدام‌ یک پیروز میدان خواهد شد؟ کشمکش در بازار 8 میلیارد دلاری لوازم خانگی آیا توافقی صورت می‌گیرد؟ بیم و امیدهای برجام دلایل ناکامی تیم ملی فوتسال درجام جهانی رویای سکو چطور برباد رفت؟ سکوت معنادار سیاستمداران کهنه کار آینده سیاسی لاریجانی و روحانی چه خواهد شد؟ آیا واکسیناسیون اجباری علیه کرونا باید اجرایی شود؟ اتحاد علیه کووید رئیس جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت: مهار تورم مساله مهم و اولویت دولت است واکنش رسمی ایران به اظهارات «الهام علی اف» مانور در مناطق مرزی شمال غرب موضوع حاکمیتی است اسلامی: اصرار آژانس برای نصب دوربین در سایت‌های صدمه دیده را نمی‌پذیریم گروسی در واکنش به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی: قرار نیست سانتریفیوژها در ایران متوقف شود ماکرون: اروپایی‌ها باید در قبال آمریکا بی‌عرضگی را کنار بگذارند