دعوت مجمع روحانيون براي حضوردر راهپيمايي روز قدس

مجمع روحانيون مبارز به مناسبت فرارسيدن روز جهاني قدس بيانيه‌اي صادر كرد و طي اين بيانيه ضمن دعوت از مردم براي حضور در راهپيمايي روز قدس سبوعيت رژيم صهيونيستي را برشمرد.  به گزارش «اعتماد» در اين بيانيه آمده است: قدس، فصل مبارزات خونين تاريخ «مقاومت اسلامي» است كه برگ برگ آن، يادمان فريادي بي‌كرانه، مظلوميتي بي‌مرز و حماسه‌اي ماندگار از ايثار، شجاعت و شهادت است. نور توحيد و خداپرستي از افق سرزمين قدس، مهد ظهور و پرورش پيام‌آوران بزرگ خدا، روشنگر بشريت و پيروان راستين اديان ابراهيمي در طول تاريخ بوده است؛ قدس نقطه فرود محمد از عروج به ملكوت، قبله پيشين و قلب تپنده مسلمانان و محراب نيايش‌هاي خونين حق جويان فلسطيني بوده است.
 امام خميني (س)، رهبر كبير انقلاب اسلامي و پرچمدار مبارزه با ظلم و ظالم در جهان معاصر، در روز شانزدهم مرداد سال 1358، آخرين جمعه‌ ماه رمضان هر سال را روز جهاني قدس ناميدند و همه مستضعفان و آزاديخواهان جهان را به پاسداري از قداست قدس و بزرگداشت آن فراخواندند و با تعميم آن به روز همگرايي جهان اسلام در دفاع از فلسطين و مستضعفين جهان فرمودند: «روز قدس يك روز جهاني است.
روزي نيست كه فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفين با مستكبرين است. روز مقابله ملت‌ها... در مقابل ابرقدرت‌هاست... روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزي است كه اسلام را بايد احيا كرد... روز قدس روزي است كه بايد به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهيم كه اسلام ديگر تحت سيطره شما، به واسطه عمال خبيث شما، واقع نخواهد شد.
روز قدس، روز حيات اسلام است.»در پايان اين بيانيه آمده است: اكنون كه سال‌ها از سخنان پيامبرگونه آن بزرگمرد الهي گذشته است، شاهد موج گسترده آگاهي بخشي و آزادي خواهي ملت‌هاي آزادانديش جهان هستيم. با اين وجود امروز اسراييل با وجود سيطره بر سرزمين فلسطين، همچنان از بحران عميق هويت و مشروعيت رنج مي‌برد و مي‌كوشد تا با تربيت و حمايت عناصر جاهل و متحجر از گروه‌هاي بنيادگرا و تكفيري و تقويت تسليحاتي آنها در انجام حملات كور تروريستي، منطقه و جهان را ناامن و بي‌ثبات كند و بر موج اسلام هراسي مولود جريان‌هاي افراطي دامن بزند. از سوي ديگر با تفرقه افكني ميان مذاهب اسلامي قدرت و عظمت اسلام را نزد افكار عمومي دنيا خدشه‌دار كند. هرچند امروز داعش زخمي تازه و رنج‌آور بر پيكره اسلام و صلح جهاني است..

اما مسلمانان ايران و جهان همگام با همه آزادانديشان دنيا، ظلم و خشونت و تروريسم را در هر نقطه‌اي از جهان و تحت لواي هر اسم و رسم و آييني محكوم مي‌كنند و با انسجام و وحدت و همدلي توطئه‌هاي شوم و ننگين استكبار جهاني را برملا و خنثي مي‌نمايند. ملت شريف و آگاه ايران در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان بار ديگر حضور يكپارچه خود را در راهپيمايي روز قدس به نمايش خواهند گذاشت.