محسنی اژه‌ای در نشست با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی اعلام کرد

آمادگی قوه قضائیه برای رفع خلا‌های موجود در مسیر حمایت حقوقی و معنوی از ورزشکاران
رئیس قوه قضائیه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد.
به گزارش ایسنا به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست صمیمی با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی که در آستانه روز ملی تربیت بدنی و ورزش برگزار شد، نشاط را از ضروریات زندگی دانست و با اشاره به ابراز شادی مردم پس از افتخارآفرینی ورزشکاران گفت: انسان یک بار وقتی داغ بر دلش بگذارند اشک می‌ریزد و یک بار هم از فرط خوشحالی اشک شوق می‌ریزد و مدال آوران در شادی مردم شریک هستند.
وی تصریح کرد: ارتباط ورزش قهرمانی با نشاط و سلامت روحی جامعه ارتباطی تنگاتنگ است و نه تنها ورزشکاری که روی سکوی قهرمانی می‌ایستد و خانواده و اطرافیان او بلکه خیل عظیمی از مردم از پیروزی یک ورزشکار ملی خوشحال می‌شوند.


رئیس قوه قضائیه از ورزشکاران به عنوان به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین اقشار جامعه یاد کرد و گفت: وقتی یک مسابقه ورزشی شروع می‌شود، هم در زمان برگزاری مسابقه و هم پس از آن مردم درد و رنج خود را فراموش می‌کنند و نشاط وجودشان را فرا می‌گیرد که هیچ مشاور حقوقی و فرهنگی نمی‌تواند چنین کار بزرگی را انجام دهد.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای غلیان روح ملی و مذهبی در جامعه را از دیگر دستاوردهای قهرمانی ورزشکاران کشورمان دانست و افزود: بسیاری از مردم ما خصوصاً افراد مذهبی‌تر جامعه در زمان مشاهده مسابقات جهانی تسبیح به دست برای پیروزی ورزشکاران عزیز کشورمان دعا می‌کنند که شما نمونه آن را حتی پای منابر هم کمتر می‌بینید.
رئیس دستگاه قضا به رابطه ورزش با آموزه‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ورزش درس‌های زیادی دارد که مسئولیت پذیری، جمعی کار کردن، نظم پذیری، احترام به نظر دیگران، تسلیم شدن در برابر مقررات و افزایش اعتماد به نفس از جمله آنهاست و باید این معیارها در زندگی جمعی حاکم شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای از لزوم حمایت قضایی از ورزشکاران نیز سخن گفت و متذکر شد قوه قضائیه آمادگی دارد تا خلاء‌های موجود در زمینه حمایت‌های معنوی و حقوقی از قهرمانان ورزشی را با ایجاد سازوکارهای مناسب با همکاری وزارت ورزش و خود ورزشکاران و قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی برطرف کند.
رئیس قوه قضائیه در واکنش به درخواست برخی ورزشکاران برای ایجاد شعب اختصاصی برای رسیدگی به مشکلات و دعاوی حقوقی ورزشکاران تصریح کرد: به دعاوی حقوقی ورزشی به صورت تخصصی رسیدگی خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
چرا هنوز هیچ کنسرتی در تهران یا شهرستان‌ها برگزار نمی‌شود؟ سکوت نت‌ها سید حامد مرندی نهاد دولت، متهم اصلی فرار مالیاتی امضا‌های میلیونی مردم علیه طرح «صیانت» روی نظر نمایندگان اثرگذار است؟ اختلاف نظر مردم با نمایندگان در مورد یک طرح استراتژی اجباری نگاه به شرق و نظم جهانی جایگزین به نیازها پاسخ خواهد داد؟ شانگهای و راز تحقق عملگرایی دولت بحث بر سر برجام و مسائل منطقه جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با حضور امیرعبداللهیان رئیسی به بانک مرکزی برای جلوگیری از فضاسازی‌های کاذب ماموریت داد دستور ارزی رئیس جمهوری «ابتکار» راهکارهای مقابله با تورم را بررسی کرد محسنی اژه‌ای در نشست با قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی اعلام کرد رئیس مجلس: محرمانه بودن اموال مسئولان تصمیم مجلس هشتم است «اعیان‌نشین شدن» با جامعه ایرانی و شهرهایش چه می‌کند؟ کوچ ناگزیر! وزیر اقتصاد مطرح‌ کرد: هدف‌گذاری برای افزایش ۵۰ درصدی نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی حزب‌الله لبنان: به سمت جنگ داخلی نخواهیم رفت درخواست عربستان از ایران