یحیی و سرخ پوشان در باتلاق اراک

آدرینا ورشینگر/ هفته سوم لیگ برتر فوتبال دیروز با برگزاری 3 دیدار ادامه پیدا کرد که در مهم‌ترین بازی از ساعت 16، آلومینیوم در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک میزبان پرسپولیس بود. دو تیم در شرایطی برابر هم قرار گرفتند که در بازی گذشته‌شان به پیروزی رسیده بودند و می‌خواستند در این مسابقه هم صاحب 3 امتیاز شوند. پرسپولیس 6 امتیازی و آلومینیوم 4 امتیازی پیش از تقابل دیروز در رده‌های چهارم و پنجم بودند و همسایگی آنها در جدول مؤید حساسیت زیاد برای دو تیم در کسب امتیازات بود. یحیی گل‌محمدی در این مسابقه دو تغییر نسبت به بازی قبل مقابل نساجی داشت؛ به این ترتیب که مهدی شیری جای خود را به سیامک نعمتی در دفاع راست داد و احسان پهلوان جای امید عالیشاه مصدوم را گرفت؛ موضوعی که در همان شروع بازی حسابی توی ذوق زد و بلافاصله در فضای مجازی واکنش منفی کاربران را به همراه داشت، زاویه عجیب و نامناسب دوربین فیلمبرداری صدا و سیما بود. از سویی در حالی که بازی‌های لیگ برتر بدون تماشاگر برگزار می‌شود، سایت باشگاه پرسپولیس عکسی منتشر کرد و در توضیح آن نوشت که در جایگاه ویژه ورزشگاه امام خمینی اراک حدود ۱۵۰ تماشاگر نشسته‌اند و تیم میزبان را تشویق می‌کنند!
با تمام این اوصاف بازی با سوت عبدالنبی پورخلف آغاز شد و در نیمه اول توپ بیشتر در میانه میدان میان بازیکنان دو تیم ضربه خورد و موقعیت خاصی روی دروازه‌ها خلق نشد. گرچه در همین وضعیت شاگردان رسول خطیبی تا حدودی عملکرد بهتری نسبت به میهمان سرخپوش داشتند. دقیقه ۱۲ فرصت خوبی برای آلومینیوم در محوطه جریمه پرسپولیس ایجاد شد که ضربه سر علی نژاد را حامد لک در اختیار گرفت. دقیقه ۳۴ هم فرصت مناسب برای میزبان روی پاس در عمق علیرضا نقی‌زاده به دست آمد اما نیما درودی توپ را به بیرون زد. دقیقه ۴۵ بازهم موقعیت خطرناکی روی دروازه سرخ‌ها شکل گرفت. در میان غافلگیری شاگردان گل‌محمدی، بازیکنان آلومینیوم روی یک شروع مجدد، هوشمندانه عمل کردند و بلافاصله با یک پاس عمقی به محوطه جریمه در آستانه گلزنی قرار گرفتند اما سانتر نقی زاده عرض زمین را طی کرد و موقعیت از دست رفت. به این ترتیب نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید.
گل‌محمدی که از کار شاگردانش راضی نبود، نیمه دوم را با دو تغییر در ترکیب آغاز کرد. به این ترتیب که سعید آقایی جای مهدی عبدی را گرفت و حامد پاکدل هم جایگزین عیسی آل کثیر شد تا سرمربی پرسپولیس هر 2 مهاجم اصلی‌اش را بیرون بکشد. بر این اساس، آقایی به دفاع چپ رفت و وحید امیری به خط حمله اضافه شد. دقیقه ۵۷ روی یک شروع مجدد، مهدی ترابی پاس کوتاهی به نعمتی داد و او هم شوت خوبی را به سمت دروازه آلومینیوم روانه کرد که به صورت خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت. با این حال بازهم بازیکنان میزبان صاحب موقعیت‌های خوبی شدند و دقیقه ۶۳ تا آستانه فتح دروازه لک هم پیش رفتند اما شوت نقی زاده به تیرک افقی دروازه برخورد کرد. دقیقه ۶۵ اشتباه نعمتی در مهار توپ باعث شد توپ به اراکی‌ها برسد و استفاده آنها از فضای خالی بین مدافعین پرسپولیس باعث شد تا محمد علی‌نژاد پاس در عرض خوبی به علیرضا نقی زاده بدهد و او هم در موقعیت تک به تک دروازه لک را باز کرد. دقیقه 69 یحیی سومین تعویضش را انجام داد و رضا دهقانی را به جای پهلوان به میدان فرستاد تا شرایط تیمش را تغییر دهد اما اتفاقی نیفتاد و همچنان روند بازی به سود آلومینیوم جریان داشت. دقیقه 87 سید علیرضا ابراهیمی به جای نعمتی و دقیقه 88 شیری به جای ترابی به زمین آمدند ولی تغییری در نتیجه رخ نداد و پرسپولیس 1-0 بازنده شد تا همانند فصل گذشته که در اراک تنها باختش در لیگ را برابر آلومینیوم متحمل شده بود، باز هم طعم شکست را برابر این تیم بچشد و امسال خیلی زود نخستین شکست را متحمل شود. نکته حائز اهمیت اینکه سرخپوشان پایتخت بعد از 20 هفته در لیگ برتر شکست خوردند. آخرین شکست این تیم در هفته دوازدهم لیگ برتر فصل گذشته در همین شهر با نتیجه 2-1 رقم خورد. به این ترتیب تاریخ برای پرسپولیس تکرار شد و این تیم باز هم مقابل آلومینیوم اراک با سرمربیگری رسول خطیبی شکست خورد. گفتنی است تنها دیدار باقی مانده هفته سوم میان پیکان و ذوب آهن جمعه 21 آبان برگزار خواهد شد.