در مسابقات معتبر افتخاراتم را کامل می‌کنم

محمد محمدی سدهی/ مسابقات کشتی فرنگی زیر 23 سال جهان در صربستان با نایب قهرمانی ایران به پایان رسید و فرنگی کاران کشورمان صاحب یک مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز شدند تا پس از روسیه روی سکوی دوم بایستند. نکته مهم این مسابقات مدال طلای ایران در سنگین وزن بود؛ جایی که پیش از این یکی از ضعف‌های کشتی فرنگی مان محسوب می‌شد اما حالا اوضاع با 2 مدال طلای علی اکبر یوسفی در مسابقات جهانی نروژ (بزرگسالان) و امین میرزازاده در صربستان تغییر کرده است.
امین میرزازاده درخصوص پشتوانه خوبی که کشتی فرنگی در سنگین وزن دارد، به خبرنگار «ایران» گفت: ‌«نایب قهرمانی تیم ملی زیر23 سال  اتفاق بسیار خوبی بود و نشان دهنده روزهای بهتر پیش رو برای کشتی است. خدا را شکر اتفاقات خوبی در سنگین وزن افتاد و فدراسیون در این وزن بازنگری‌ها و تغییرات خوبی داشت که منجر به نتایج و کسب مدال‌های اخیر شد. این نتایج حاصل تلاش خود ورزشکاران و کادر فنی تیم علی الخصوص رسول جزینی است که خالصانه در حال زحمت کشیدن است. ثمره این تلاش‌ها حالا به بار نشسته و امیدواریم که این مدال‌ها تداوم داشته باشد و طلای سنگین وزن دنیا همیشه برای ایران باشد.» فرنگی کار سنگین وزن و طلایی کشورمان در مسابقات زیر 23 سال جهان افزود:‌ «نتایج خوب توسط سنگین وزن حاصل تلاش امروز و دیروز نیست و سال‌هاست که مربیان در این وزن برای تربیت کشتی‌گیران زحمت می‌کشند. نسل کنونی کشتی در سنگین وزن قابلیت‌های بیشتری دارد و این را نشان داده است. البته نه اینکه نسل پیشین بد باشند، منظورم این است که این اقدامات در نسل کنونی جواب داده و مطمئن باشید که از این نسل افتخارات زیادی خواهید دید.»
او درخصوص آسیب دیدگی‌اش در جریان برگزاری مسابقات هم صحبت کرد:‌ «در اردوهای تیم ملی پای چپم آسیب دید و چون مجبور بودم فشار را به روی پای دیگرم بیندازم، در کشتی دوم پای راستم پیچ خورد و مصدومیتم شدیدتر شد. پای چپم ورم کرد و با استفاده از قرص‌های ضد التهاب و یخ درمانی آن را تاحدودی درمان کردیم. ورم پایم به حدی بود که پایم داخل کفش نمی‌رفت. من 3 کشتی با 2 پای مصدوم گرفتم. در کشتی فینال نمی‌توانستم روی پاهایم بایستم و مربیان زیر بغلم را می‌گرفتند. واقعاً شرایط بسیار سختی بود.» دارنده مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا 2020 در دهلی نو و طلای زیر 23 سال جهان 2021 اظهار داشت:‌ «می‌خواستم عنوان پنجمی المپیک را با طلای رقابت‌های جهانی نروژ جبران کنم اما خواست خدا این بود که به دلیل ابتلا به کرونا نتوانم در خدمت تیم ملی بزرگسالان باشم. اما با طلای مسابقات زیر 23 سال جهان این اتفاقات را جبران کردم و امیدوارم در ادامه این مسیر سخت به مدال جهانی بزرگسالان، المپیک و همچنین بازی‌های آسیایی برسم. توجهی به افتخاراتی که پیش از این کسب کرده‌ام ندارم و به دنبال این هستم که در مسیر پیش رو به موفقیت برسم. طلای آسیایی و جهانی را در رده‌های نوجوانان و جوانان دارم و می‌خواهم با کسب مدال‌های دیگر در مسابقاتی معتبرتر کلکسیون افتخاراتم را کامل کنم. از خیلی از کشتی‌گیران الگوبرداری می‌کنم اما سعی می‌کنم از حبیب‌الله اخلاقی الگوی فنی بگیرم و از صحبت‌های او استفاده کنم تا کامل‌تر شوم.»