تداوم افول محبوبیت بایدن در جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، با وجود حمایت اکثر آمریکایی‌ها از بودجه ۱.۲ تریلیون دلاری بایدن برای زیرساخت و یک لایحه معلق بودجه حدودا دو تریلیون دلاری برای برنامه‌های اجتماعی و طرح‌های اقلیمی، میزان محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسیده که عمدتاً ناشی از وجود دیدگاه‌های منفی‌تر به او در میان دموکرات‌ها و مستقل‌هاست.
به گزارش ایسنا، به طور‌کلی این نظرسنجی واشنگتن‌ پست-ای‌بی‌سی نیوز مجموعه‌ای از قضاوت‌های جدی را در مورد عملکرد رئیس جمهوری و وضعیت اقتصاد آمریکا ارائه می‌دهد. این نتایج در مجموع یک هشدار جدی به دموکرات‌ها در مورد چشم‌انداز آنها به رقابت‌های انتخابات میان دوره ۲۰۲۲ کنگره ارسال می‌کنند.
دموکرات‌ها با توجه به شکست‌های اخیرشان در انتخابات ویرجینیا و تجربه رقابتی نزدیک در انتخابات فرمانداری نیوجرسی، به شکلی موجه در موقعیتی حساس قرار دارند.
نظرسنجی جدید واشنگتن‌پست-ای‌بی‌سی نیوز نشان می‌دهد که اگر انتخابات آمریکا امروز برگزار شود، ۴۶ درصد از بزرگسالان به طور کلی از نامزد جمهوری‌خواهان برای کنگره حمایت می‌کنند و ۴۳ درصد نیز حامی نامزد دموکرات‌ها می‌شوند. در میان افراد ثبت‌نام شده به عنوان رای‌دهنده، جمهوری‌خواهان با کسب ۵۱ درصد رای در مقابل ۴۱ درصد دموکرات‌ها برتری دارند که یک نتیجه تاریخی قوی برای جمهوری‌خواهان در این زمینه به حساب می‌آید.


نظرسنجی واشنگتن‌پست-ای‌بی‌سی نیوز همچنین وجود بدبینی در میان آمریکایی‌ها را برجسته می‌سازد.
به‌رغم وجود سیگنال‌های اقتصادی متناقض شامل کاهش بیکاری به همراه افزایش قیمت‌ها، ۷۰ درصد از پاسخگویان وضعیت اقتصاد را منفی ارزیابی می‌کنند که این شامل ۳۸ درصدی است که می‌گویند اقتصاد آمریکا در وضعیتی ناگوار است.
حدود نیمی از آمریکایی‌ها به طور کلی و مستقل‌های سیاسی، بایدن را مقصر تشدید سریع تورم می‌دانند و بیش از ۶ نفر از هر ۱۰ آمریکایی از جمله ۷۱ درصد از مستقل‌ها می‌گویند که او پس از گذشت ۱۰ ماه ریاست جمهوری‌اش، موفقیت چندانی نداشته است.
بایدن ریاست جمهوری‌اش را در کشوری به شدت دو دسته، در ضمن برخورداری از تایید اکثریتی شکننده در قبال عملکردش آغاز کرد، اما جایگاه او از اواسط تابستان به طور پیوسته تنزل یافته است.
محبوبیت کلی او اکنون به ۴۱ درصد رسیده است و ۵۳ درصد نیز با عملکرد او مخالفت کرده‌اند. ۴۴ درصد از بزرگسالان گفتند شدیدا با عملکرد شغلی او مخالفند. درصد مخالفت شدید با عملکرد بایدن در میان جمهوری‌خواهان به ۸۰ درصد می‌رسد، گرچه ۴۵ درصد از مستقل‌ها، به علاوه ۴۸ درصد از حومه‌نشین‌ها و ۴۴ درصد از سفیدپوستان فارغ‌التحصیل دانشگاهی هم با عملکرد بایدن ابراز مخالفت شدید کرده‌اند.
محبوبیت کلی بایدن در ماه ژوئن ۵۰ درصد و در سپتامبر ۴۴ درصد بود که رقم جدید نشان‌دهنده کاهش این محبوبیت در مقایسه با آنهاست، با این حال جایگاه فعلی او از نظر آماری تفاوتی با دو ماه پیش ندارد.
محبوبیت بایدن در میان پایگاه حمایتی خود او نیز کاهش یافته است. در ماه ژوئن، ۹۴ درصد از دموکرات‌ها عملکرد شغلی او را تایید کردند، در حالی که سه درصد آن‌ها با آن ابراز مخالفت کردند. امروز ۸۰ درصد دموکرات‌ها دارای دیگاه مثبت و ۱۶ درصد دارای دیدگاه منفی در این زمینه هستند. همچنین در نظرسنجی جدید از هر ۱۰ دموکرات، چهار نفر شدیدا عملکرد بایدن را تایید می‌کنند، در حالی که در ماه ژوئن، حدود ۷ نفر از هر ۱۰ دموکرات این نظر را داشتند.
درصد تایید عملکرد بایدن در حوزه اقتصاد نیز کاهش یافته و اکنون به ۳۹ درصد دیدگاه مثبت در برابر ۵۵ درصد دیدگاه منفی رسیده است. این برتری ۱۶ درصدی ثبت‌شده برای دیدگاه منفی، در حالی دیده می‌شود که در نظرسنجی سپتامبر ۴۵ درصد گفتند که با مدیریت او در حوزه اقتصاد موافق هستند و در نظرسنجی آوریل نیز ۵۲ درصد با آن موافق بودند.
این دیدگاه عمده منفی در قبال عملکرد اقتصادی بایدن، ارتباطی مستقیم با ارزیابی خاکستری از خود اقتصاد دارد. ماه گذشته میلادی ۵۳۱ هزار شغل جدید ایجاد شد و گزارش‌ها حاکی از افزایش دستمزدها بود. در همان زمان، تورم به بالاترین حد خود در ۳۰ سال اخیر رسید و همچنین به نظر می‌رسد افزایش قیمت مواد غذایی، بنزین و سایر محصولات نیز به شکل دادن این تلقی در میان آمریکایی‌ها کمک کرده است.
نظرسنجی مذکور در عین حال مشخص کرد دیدگاه آمریکایی‌ها در خصوص مدیریت جو بایدن در قبال همه‌گیری ویروس کرونا، که در اوایل دولتش یکی از مثبت‌ترین حوزه‌ها بود، به روند نزولی خود در ارتباط مستقیم با شیوع نوع دلتای بسیار مسری این ویروس که بازگشت به زندگی عادی‌تر را به عقب انداخت، ادامه داده است.
امروزه، آمریکایی‌ها تقریباً در قبال مدیریت بایدن در خصوص همه‌گیری به طور برابر مخالف و موافق هستند (۴۷ درصد موافق در برابر ۴۹ درصد مخالف). دو ماه پیش اما ۵۲ درصد مدیریت او در قبال این بیماری همه‌گیر را تایید کردند، در حالی که در مقایسه ۴۱ درصد با این مدیریت او مخالفت کردند.
او در نظرسنجی‌های ماه‌های ژوئن و آوریل، با اختلاف ۲ به ۱ در این حوزه در محدوده مثبت قرار داشت. آرای ثبت‌شده فعلی برای بایدن منعکس‌کننده اختلاف‌نظر عمیق حزبی در این کشور است؛ در حالی که اکثر دموکرات‌های موافق مشابه اکثر جمهوری‌خواهان مخالف با او هستند، مستقل‌ها نیز اکثرا دارای دیدگاه منفی با میزان ۵۲ درصد در برابر ۴۴ درصد مثبت هستند.
سایر اخبار این روزنامه
بازار ارز در ماه‌های آتی متعادل خواهد شد؟ سایه وعده‌ها بر سر دلار ژوبین صفاری روان شکننده جامعه را جدی بگیریم همدلی برای فوتبال ملی ایران تداوم موفقیت چشمگیر زنان در آسیا برای رشد اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی داریم بحران خروج سرمایه از کشور آیا برای معامله خودرو برگ سبز کافی است؟ کلاف ثبت سند خودرو همچنان سردرگم طلسمی که به سادگی یخ روابط را آب نمی‌کند گره توافق تهران - ریاض در یمن دو زلزله ۶ ریشتری بندرعباس را لرزاند زمین لرزه شدید در جنوب شرق ایران در حکم انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی برای دوره جدید از سوی رهبری مطرح شد تاکید بر مصون‌سازی برابر هجوم فرهنگی بوسیله نظم و محتوای انقلابی آیا «قهرمان» از روی «دو سر برد، دو سر باخت» ساخته شده است؟ فرهادی در محاصره حاشیه جواب معاون بایدن به سوال یک خبرنگار درباره آماده شدنش برای ریاست جمهوری تحصن کشاورزان ادامه دارد در اصفهان چه خبر است؟ تداوم افول محبوبیت بایدن در جدیدترین نظرسنجی‌ها در آمریکا