مهلت ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن تا نیمه آذرماه تمدید شد

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه‌وشهرسازی از تمدید امکان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذر ماه خبر داد.
محمود محمودزاده بیان کرد: «با موافقت پیشنهاد وزارت راه‌وشهرسازی، زمان ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن تا نیمه آذرماه تمدید شد.» او بیان‌ داشت: «بر این اساس متقاضیان که پیشتر تا ۲۸ آبان فرصت نام‌نویسی داشتند، می‌توانند تا سه هفته دیگر با مراجعه به سامانه «ثمن» در طرح ساخت چهارمیلیون واحد مسکن مشارکت کنند.»
محمودزاده با بیان اینکه اکنون بستر برای ساخت چهارمیلیون مسکن کاملا فراهم است، گفت: «در صورتی که بتوانیم در شهرهای جدید تامین زمین داشته باشیم، امکان ثبت‌نام در استان و شهرهای جدید اعلام خواهد شد.»
او همچنین گفت:‌ «تا ظهر دیروز بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر در سامانه نهضت ملی ثبت‌نام



کردند.» سامانه ثمن به نشانی saman.mrud.ir یک ماه پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رئیس‌جمهوری از تاریخ ۲۸ مهرماه به منظور ثبت‌نام و پایش متقاضیان واقعی مسکن آغاز به کار کرد. متقاضیان این امکان را دارند حداکثر تا ۱۵ آذرماه با داشتن چهار شرط تاهل و سرپرست خانوار بودن، دست‌کم سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، فاقد مالکیت خصوصی و درنهایت استفاده‌نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در حوزه مسکن، نسبت به تقاضای خود برای مسکن اقدام کنند.
دولت سیزدهم با افزایش اختیارات استانداران در سراسر کشور، راه را برای کندی پیشرفت پروژه‌ها بست و موانع حقوقی و اجرایی را که عاملی مهم در تاخیر شروع پروژه‌های ساخت‌وساز بود، از میان برداشت و از دهم آبان ماه عملیات اجرایی واحدهای طرح  نهضت ملی را با هدف احداث سالیانه یک‌میلیون واحد مسکونی به‌طور رسمی تحت نظر استانداران به عنوان روسای شورای مسکن استان‌ها آغاز کرد. اکنون همزمان با ثبت‌نام یک‌میلیون و ۳۰۰هزار نفر از مردم در سامانه ثمن، عملیات اجرایی ۱۶۰هزار واحد نهضت ملی در شهرهای مختلف هم آغاز شده است. آن‌طور که معاون مسکن و ساختمان وزارت راه اعلام کرده در سفرهایی که در یک ماه گذشته با حضور رئیس‌جمهوری و وزیر راه‌وشهرسازی به استان‌ها انجام شده، بیش از پنج‌هزار و ۴۰۰ واحد کلنگ‌زنی شده است. ۱۶۰هزار واحد دیگر آماده است که روزبه‌روز به این تعداد اضافه می‌شود و با سرعت زیاد مراحل پیشرفت را طی می‌کند.