رئیس قوه قضائیه مطرح کرد در مبارزه با قاچاق به دنبال کارهای پوپولیستی و ظاهری نیستیم

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در قانون اساسی تصریح شده هر کس از طرز کار قوا شکایت دارد می‌تواند در کمیسیون اصل ۹۰ مطرح کند، گفت: از سال ۵۹ تاکنون که این قانون و آیین نامه آن اجرایی شده هنوز ممکن است یک تعریف مشترک درباره مفهوم شکایت، طرز کار و یا نحوه شکایت حاصل نشده باشد که اگر این مسئله به خوبی تبیین نشود ممکن است باعث تداخل کارها شود.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: امروز رئیس جمهوری و همکارانش در دولت تمام تلاش و توان خود را برای حل مشکلات مردم و ارتقاء نظام به کار گرفتند و نگاهی غیر از جلب رضای خدا و تعالی کشور و عزت و سربلندی مردم ندارند.
وی خاطرنشان کرد: کار اجرایی کار سختی است و در شرایطی که مشکلات زیاد باشد و مشکلات در هم تنیده و عقب ماندگی‌های زیادی وجود داشته باشد، کار سخت‌تر می‌شود و در چنین شرایطی همه باید هر چه در توان داریم برای کمک به دولت به کار گیریم.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دستگاه قضایی بر حسب وظیفه ذاتی و قانونی و بر اساس تاکیدات و انتظارات مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌داند با کمک به دولت در حل مشکلات باری از دوش مردم بردارد، گفت: برای حل مشکلات باید به یک فهم مشترک از مسائل و راهکارهای واحد برسیم.


رئیس دستگاه قضا از مسئله اقتصاد به عنوان اولویت امروز کشور یاد کرد و گفت: یکی از اولویت‌های نظام که مقام معظم رهبری سالهاست بر آن تاکید دارند و هم خنثی کننده نقشه‌ها و تحریم‌های دشمنان و هم به استقلال واقعی کشور و افزایش امید و اعتماد مردم کمک می‌کند، تولید است.
محسنی اژه‌ای افزود: دولت سیزدهم رونق و جهش تولید و ایجاد اشتغال را از عوامل اصلی کاهش مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم می‌داند و قوه قضائیه و مجلس هم باید دولت را در این عرصه یاری کنند و باید ببینیم چه وظایفی در این زمینه به عهده ما است.
رئیس دستگاه قضا از قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از موانع تولید یاد کرد و گفت: مسلماً یکی از از پدیده‌های شومی که بر تولید داخلی تاثیر می‌گذارد و می‌تواند بعضی وقت‌ها تولید را فشل کند، قاچاق است.
وی ادامه داد: مسئولان همواره به دنبال مقابله با قاچاق بوده اند، اما با این وجود گفته می‌شود که در طول سال میلیاردها تومان قاچاق انجام می‌شود که عدد قابل توجهی است و اگر بخواهیم همان مسیر گذشته را ادامه دهیم نتیجه مطلوب نمی‌گیریم.
رئیس قوه قضائیه بر همین اساس متذکر شد که مجموعه دستگاه‌های نظام و مردم و خود تولید کنندگان و صنوف و تجار و فعالان اقتصادی متدین انقلابی هم باید برای مقابله با قاچاق وارد میدان شوند و یک دستگاه به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد.
محسنی اژه‌ای بر لزوم همگرایی همه دستگاه‌ها و مردم برای مقابله با قاچاق سازمان یافته تاکید کرد و گفت که گاهی برخی افراد که قاچاق انجام می‌دهند قصد ضربه زدن به نظام را ندارند، اما قطعاً کسانی که پشت پرده قاچاق‌های تشکیلاتی قرار دارند و زمینه و بسترها را فراهم می‌کنند قصدشان ضربه زدن به نظام و کشور است.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به جلسه پنجشنبه گذشته خود با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مدیران سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی و تاکید بر تداوم این نشست‌ها گفت که در این جلسه درباره راهکارهای هم افزایی و پای کار آمدن همه دستگاه‌های متولی برای تقویت روند مبارزه با قاچاق بحث و تبادل نظر شد.
محسنی اژه‌ای از دادستان کل کشور نیز خواست که به عنوان دیگر عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، در گام اول تلاش کند تا جلسات این ستاد بیش از گذشته و به صورت منظم تری برگزار شود.
وی همچنین با اشاره به گلایه‌هایی که از عدم اجرای احکام صادره قضایی در برخورد با قاچاق مطرح می‌شود از دادستان کل خواست با یک کار مضاعف آمار این نوع احکام را از دادگستری‌ها و دادسراها دریافت کرده و اجرای آن‌ها را پیگیری کند.
محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه در مبارزه با قاچاق به دنبال کارهای پوپولیستی و ظاهری نیستیم، تصریح کرد: در مبارزه با قاچاق مطلقاً نباید جنجال آفرینی کرد و باید به دنبال حل واقعی مسئله باشیم و همه تلاش کنیم تا معضل قاچاق که سالیان درازی است گرفتار آن شده ایم و از جهات مختلف از جمله به تولید در کشور ضربه می‌زند حل شود و کار را هم رها نکنیم.
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» تاثیر فروش اوراق بر روند بازار سرمایه را بررسی کرد تداوم رنگ سرخ بر دیوار بورس جلال خوش‌چهره اولویت‌های تهران در وین طبق برنامه ششم، متولی غربالگری ازدواج وزارت بهداشت بود هشدار نسبت به افزایش جمعیت معلولان بهترین‌ راه‌کارهای اسکان پس از زلزله چیست؟ درس‌های کرمانشاه برای هرمزگان سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در خصوص نحوه مذاکرات سخن گفت رفتار بایدن زیر ذره بین ایران سفر چاووش اوغلو به تهران یخ روابط ایران و ترکیه را شکست نقشه راه جدید تهران و آنکارا رئیس قوه قضائیه مطرح کرد در مبارزه با قاچاق به دنبال کارهای پوپولیستی و ظاهری نیستیم لاریجانی به عرصه سیاست ورزی باز می‌گردد؟ از عدم احراز در شورای نگهبان تا عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمانده بسیج: رزمایش ثامن با حضور ۴ میلیون بسیجی در فضای مجازی برگزار می‌شود در جلسه ستاد بحران استان هرمزگان اعلام شد دستور مخبر برای ساماندهی فوری آثار زلزله بر زندگی مردم همه می‌دانستند گزارش رسمی هزاران تن ذرت آلوده انتصاب معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انرژی اتمی ایران