زاکانی و قالیباف عضو هیات امنای دانشگاه تهران شدند

در احکامی جداگانه از سوی محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ۶ عضو حقیقی و رئیس کمیسیون دائمی دوره هشتم هیئت امنای دانشگاه تهران منصوب شدند.
به گزارش ایرنا، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیئت امنای دانشگاه تهران در احکامی جداگانه، «محمدباقر قالیباف»، «محمدحسن صادقی مقدم»، «علیرضا زاکانی»، «سید جواد ساداتی‌نژاد»، «محمدمهدی اسماعیلی» و «عباس مصلی‌نژاد» را به عنوان اعضای حقیقی دوره هشتم هیئت امنای دانشگاه تهران منصوب کرد. زاکانی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و مابقی اعضا از اساتید دانشگاه تهران هستند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در احکام انتصاب اعضای جدید هیئت امنای دانشگاه تهران آورده است: در اجرای بند «ب -۹» ماده «۲» قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با استناد به بند «ج» ماده «۱» قانون تشکیل هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، به موجب این حکم به مدت ۴ سال به عضویت هیئت امنای دانشگاه تهران منصوب می‌شوید.
همچنین محمدعلی زلفی‌گل در حکم دیگری، فرهاد رهبر استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را در اجرای بند ۱-۳ دستورالعمل نحوه تشکیل و فعالیت کمیسیون دائمی موضوع ماده «۶» آئین نامه داخلی هیئت‌های امنا به عنوان رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه تهران منصوب کرد.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکم انتصاب رئیس کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه تهران، بر برگزاری منظم جلسات کمیسیون دائمی جهت بررسی کارشناسی موضوعات قابل طرح در هیئت امنا تاکید کرده و آورده است: «نقش برجسته هیئت‌های امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در پیشبرد هدف‌های نظام آموزش عالی کشور آشکار و بی‌بدیل است. سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و تصویب برنامه‌های راهبردی و حمایت از دانشگاه در اجرای این سیاست‌ها، در کنار سایر وظایف ذکر شده در قانون، از مهمترین وظایف هیئت‌های امنا است که انتظار می‌رود با تلاش‌های اعضای این هیئت و جناب‌عالی در این دوره تحقق یابد.»
سید محمد مقیمی، سرپرست دانشگاه تهران و دبیر هیئت امنای دانشگاه تهران نیز در نامه‌هایی جداگانه از زحمات و تلاش‌های محمدرضا عارف، عبدالناصر همتی، عباس مصلی‌نژاد، پیروز حناچی، محمدجواد ظریف و بیژن نامدار زنگنه که اعضای حقیقی دوره هفتم هیئت امنای دانشگاه تهران را تشکیل می‌دادند، تقدیر و تشکر کرد.
سایر اخبار این روزنامه
«فوتبال برتر» باز هم حاشیه‌ساز شد فرهنگ‌سازی یا بازی با آبرو؟! نیما غلامرضایی سهامداران همچنان قربانی حذف ارز ترجیحی بر افزایش قیمت دارو تاثیر نجومی دارد سایه مافیای دارو بر سیاستگذاری در دولت جدید کینه صدر نسبت به گروه‌های مقاومت از کجا نشات می‌گیرد؟ رفتار پرتناقض صدر واکنش آمریکا به شروط برجامی ایران برای بازگشت به میز مذاکرات هیچ‌گونه اقدام یک‌جانبه‌ای انجام نمی‌دهیم برخی کارشناسان ایده بحث‌برانگیز توافق موقت را یک تله دانستند توافق موقت به جای احیای برجام؟ بررسی «ابتکار» از ابعاد چالش‌های بازار بورس در گذشته و آینده اقتصاد یا سهامداران؛ کدام یک قربانی شدند؟ در سفر گروسی به تهران چه گذشت؟ توافق ایران و آژانس، دستاورد مسافری از وین سازمان هواشناسی هشدار داد تدوام آلودگی در هوای 7 کلان‌شهر فرمانده سپاه: مشکل اقتصادی داریم، اما این مشکلات در آمریکا هم هست بازگشتی به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ در کار نیست چرا حملات مکرر به تاسیسات هسته‌ای ایران نتایج وارونه دارد؟ زاکانی و قالیباف عضو هیات امنای دانشگاه تهران شدند بلوای حقوق‌های نامتعارف در پتروشیمی امیر کبیر