از کسي براي قدرت دفاعي خود اجازه نمي‌گيريم

ايسنا: رئيس‌‌جمهوري روز گذشته در جلسه هيئت دولت، با دعوت از همه مردم ايران براي حضور گسترده و باشکوه در راهپيمايي روز جهاني قدس و حمايت از مردم مظلوم فلسطين، اختلافات منطقه و جهان اسلام را به نفع صهيونيسم و تروريسم دانست و گفت: «براي مهار صهيونيسم و تروريسم در منطقه، وحدت دنياي اسلام بايد تقويت شود».حسن روحاني با اشاره به اينکه «موضوع فلسطين و قدس شريف از جهات مختلف براي ما، مسلمانان و جهانيان حائز اهميت است»، افزود: «هم ملت ايران و هم مسلمانان و ساير ملت‌هاي جهان به روز قدس به عنوان روزي که جهان موضوع فلسطين را فراموش نکند، احترام مي‌گذارند.گرچه صهيونيست‌ها در سال‌هاي اخير با ترويج تروريسم در منطقه و مشکلاتي که براي مردم منطقه به وجود آوردند، به دنبال اين بودند که موضوع فلسطين به فراموشي سپرده شود».
او گفت: «امروز موضوع تروريسم در منطقه، جهان را تحت فشار قرار داده و باعث نگراني همگان شده است. تروريست‌هايي که در منطقه مجروح مي‌شوند در بيمارستان‌هاي رژيم صهيونيستي مداوا می‌شوند، تروريست‌ها را مسلح مي‌کنند و به نفع آنها در منطقه بمباران‌هايي انجام مي‌دهند و آشکار و روشن است که آنان حامي تروريسم در منطقه هستند».
اختلافات منطقه به نفع اسرائيل است
او تأکيد کرد: «بي‌ترديد اختلاف ميان کشورهاي منطقه و دنياي اسلام مانند اختلاف ميان ايران و عربستان، قطر و عربستان، يمن و عربستان و نيز مصر و ترکيه در نهايت به نفع صهيونيسم جهاني و اسرائيل غاصب است.


 اگر مي‌خواهيم صهيونيسم را در منطقه مهار کنيم بايد در دنياي اسلام وحدت ايجاد شود و اختلافات را حل کرده و بدانيم دميدن در اختلافات به نفع صهيونيست‌هاست».
رئيس‌جمهوري با اشاره به اينکه بايد اختلافات و معضلات منطقه از سوی کشورهاي منطقه حل‌وفصل شود، افزود: «بايد با زبان برادرانه و دوستانه بر مبناي منافع بلندمدت منطقه از طريق گفت‌وگو و راه‌حل‌هاي سياسي مسائل منطقه را برطرف کنيم و اين آن چيزي است که رژيم صهيونيستي نمي‌خواهد. هرچه فعاليت تروريسم در منطقه افزايش يابد، به نفع صهيونيست‌ها خواهد بود چراکه همه اموال، ذخاير و نيروي انساني کشورهاي منطقه براي مبارزه با تروريسم صرف خواهد شد و رژيم صهيونيستي با خيال راحت به تجاوز خود ادامه داده و موضوع فلسطين کم‌کم به عنوان موضوع دوم در جهان اسلام مطرح مي‌شود».
روحاني ادامه داد: «جمهوري اسلامي ايران به عنوان يک هدف اصلي براي صلح و ثبات منطقه به همه ملت‌هايي که با تروريسم مبارزه مي‌کنند، کمک کرده و از آنان حمايت مي‌کند. جمهوري اسلامي ايران اجازه نمي‌دهد که تروريسم بخواهد در منطقه گسترش پيدا کند و اگر اربابان تروريسم تصميم گرفتند که ميدان فعاليت تروريست‌ها را به سرزمين مقدس ايران بکشانند، بايد بدانند که جمهوري اسلامي ايران نه به تروريست‌ها و نه به اربابان آنها اين اجازه را نخواهد داد».
اقدام عليه مقر تروريست‌ها تصميم شوراي عالي امنيت ملي بود
رئيس‌جمهوري تأکيد کرد: «اينکه جمهوري اسلامي ايران در برابر تجاوز تروريست‌ها قاطعانه مي‌ايستد و عليه مقر اصلي که از آنجا تصميم به انجام اقدامات تروريستي در مجلس شوراي اسلامي و حرم امام راحل گرفتند که البته به اهداف اصلي خود نيز دست نيافتند، اقدام مي‌کند، براي اين است که آنها بدانند اگر بخواهند اين اقدامات را در ايران اجرا کنند، با پاسخ قاطعانه ما مواجه خواهند بود. ما از ابتدا اعلام کرديم که موشک‌هاي ما موشک‌هاي دفاعي است و از کسي براي قدرت دفاعي خود اجازه نمي‌گيريم».
روحاني با بيان اينکه تصميم جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با تروريسم يک تصميم ارگاني، جناحي و فردي نيست بلکه تصميم همه ملت ايران است، گفت: «اقدام عليه مقر تروريست‌ها تصميم شوراي عالي امنيت ملي بوده و حتي اختيارات بالاتر از اين اقدام هم به نيروهاي مسلح خود داده‌ايم. ما اجازه نخواهيم داد که تروريست‌ها بخواهند ايران را ميدان تاخت‌وتاز خود قرار بدهند و اربابان آنها نيز بايد بدانند که ايران با ساير کشورهاي منطقه تفاوت دارد».او افزود: «حاکمان جديد در آمريکا هم بايد کاملا بدانند اينجا جمهوري اسلامي ايران است و اگر آنها تصور کردند که مي‌توانند ملت ايران را با لايحه و طرح جديد و اقداماتشان در سنا و کنگره تحت فشار قرار دهند، دچار اشتباه محاسباتي شده‌اند. دولت‌هاي قبل آمريکا اين تجربه‌ها را دارد و 40 سال است که آمريکا انواع توطئه‌ها عليه ايران را طراحي کرده است؛ البته دولت قبلي در آمريکا يک مقدار هوشياري پيدا کرد و متوجه شد که در برابر ملت ايران بايد از زبان تکريم استفاده کند و فهميد که بايد به جاي تهديدها از ميز مذاکره استفاده کند؛ هرچند آنها هم نتوانستند پيام ملت ايران را به طور کامل دريافت کنند».
رئيس‌جمهوري گفت: «ظاهرا حاکمان جديد در آمريکا تجربه بسيار کمي در اين زمينه دارند؛ آنها هم بايد توجه داشته باشند که مردم ايران در برابر هرگونه تهديد و فشار پاسخ متناسب خواهند داد؛ ملت ايران نه ساکت مي‌ماند و نه تهديد و فشار را تحمل مي‌کند و پاسخ متناسب مي‌دهد، کمااينکه در مواقع ديگر هم اين پاسخ را داده است».
اختصاص 750‌ میلیارد ریال اعتبار به نیروی انتظامی
همچنین در جلسه هیئت وزیران، به وزارت امور خارجه اجازه داده شد سهمیه و حق عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران بابت مخارج سازمان ملل متحد و سایر سازمان‌های بین‌المللی در سال ۱۳۹۶ (۲۰۱۷) را پرداخت كند. دولت همچنین با اختصاص مبلغ ۷۵۰‌ میلیارد ریال اعتبار به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد. اعتبار یادشده برای تکمیل، بازسازی، تجهیز، بهسازی و ایمن‌سازی مستحدثات مرزی، یگان‌های عملیاتی نیروی انتظامی، به منظور پیشگیری و مقابله با حوادث غیرمترقبه امنیتی و جلوگیری از ورود کاروان‌ها و باندهای قاچاق مواد مخدر به داخل کشور، به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافت.