بنیاد برکت و بسیج سازندگی تفاهمنامه همکاری امضا کردند

با هدف سرعت بخشی به اشتغالزایی در مناطق روستایی و محروم، تفاهمنامه همکاری میان بنیاد برکت و بسیج سازندگی کشور به امضا رسید.
تفاهمنامه همکاری میان بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام و سازمان بسیج سازندگی در جهت سرعت بخشی به اشتغالزایی در مناطق محروم و روستایی، به امضای محمد ترکمانه و سردارمحمد زهرایی، روسای این دو نهاد خدمت‌رسان و انقلابی رسید. محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت هدف از امضای این تفاهمنامه همکاری را انجام همکاری‌های مشترک در جهت توانمندسازی با اولویت کارآفرینی و اشتغال برای نیازمندان در مناطق محروم عنوان کرد.
وی گفت: کمک به آبادانی، ارتقای سطح سلامت، توسعه فضا‌های آموزشی، فرهنگی و مذهبی، توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی و ارائه خدمات حمایتی به محرومین با نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی از جمله اهداف پیش‌بینی شده این تفاهمنامه است. به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، هم‌افزایی، ایجاد و توسعه همکاری‌های مشترک در تمام زمینه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و محرومیت‌زدایی با در نظر گرفتن امکانات طرفین از دیگر هدف‌های امضای تفاهمنامه همکاری میان این بنیاد و سازمان بسیج سازندگی است.
وی با اشاره به حضور و فعالیت بنیاد برکت در ۱۲ هزار روستای کشور اظهار داشت: همکاری و هم‌افزایی میان بنیاد برکت و بسیج سازندگی و استفاده از گروه‌های جهادی و شبکه تسهیلگران بنیاد، به روند محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم شتاب می‌دهد.


ترکمانه افزود: همکاری و مشارکت در تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی، ایجاد صندوق‌های اشتغالزایی، اشتغال و کارآفرینی و دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی به منظور ارتقای مهارت متولیان و جامعه هدف از جمله محور‌های تفاهمنامه میان بنیاد برکت و بسیج سازندگی است. مدیرعامل بنیاد برکت تأکید کرد: با اجرا و تحقق محور‌های این تفاهمنامه، روند ایجاد طرح‌های اشتغال برکت در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور شتاب و سرعت گرفته و مناطق گسترده‌تری تحت پوشش خدمت‌رسانی بنیاد قرار می‌گیرند.
وی تصریح کرد: بنیاد برکت و سازمان بسیج سازندگی دو نهادی هستند که به دستور و با عنایت رهبر معظم انقلاب تشکیل شده‌اند و باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند و امضای این تفاهمنامه همکاری برای تحقق این مهم است. ترکمانه با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه اشتغال گفت: تا به امروز ۱۶۱ هزار طرح اشتغالزایی با ظرفیت ایجاد بیش از ۴۸۰ هزار شغل در مناطق روستایی و محروم کشور راه‌اندازی شده که با همکاری با سازمان بسیج سازندگی، این روند شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.
مدیر بنیاد برکت اظهار امیدواری کرد که با اجرای تفاهمنامه همکاری با بسیج سازندگی، فرآیند اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد در مناطق محروم نیز شتاب بگیرد. در این مراسم، رئیس بسیج سازندگی نیز با اشاره به خدمت‎رسانی این سازمان در ۱۰ هزار روستا گفت: امضای تفاهمنامه همکاری با بنیاد برکت یگ گام روبه‌جلو در محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم است. سردار محمد زهرایی تأکید کرد: همکاری و هم‌افزایی نهاد‌های انقلابی برای خدمت‌رسانی هر چه بیشتر در مناطق محروم نیاز امروز کشور است.
وی خاطرنشان کرد: تشکیل سازمان‌های توانا و منعطفی همچون بسیج سازندگی و بنیاد برکت در پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اقتضای نیاز‌های انقلاب و برای پیشرفت هر چه بیشتر کشور بوده است.