اسلامی:

تلاش‌ دانشمندان حوزه کشاورزی هسته‌ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش‌ دانشمندان حوزه کشاورزی هسته‌ای به ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهد شد.
به گزارش ایسنا، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرامش نوشت:
همواره در موضوع تاثیر فناوری هسته‌ای بر حوزه کشاورزی، تاکیدات لازم را برای همکارانم در سازمان انرژی اتمی ایران داشته‌ام که با حداکثر توان علمی و پژوهشی، تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی هسته‌ای را در دستور کار قرار بدهند و آنچه در این موضوع اهمیت دارد این است که فعالیت‌های پژوهشی در این حوزه باید به گونه‌ای باشد که برای کشور مزیت اقتصادی ایجاد کند.


ایجاد سازوکارهای جدید در کشاورزی مدرن یکی از راهبردهای تعریف شده برای همکاران و متخصصان هسته‌ای در مرکز تحقیقات سلامت و کشاورزی هسته‌ای البرز است که ان‌شاءالله با رویکردی نوین بتوانیم به یاری قشر عزیز و زحمت‌کش کشاورز در کشور بشتابیم.
در این مسیر خوشبختانه پژوهش‌ها و اقدامات خوبی توسط دانشمندان هسته‌ای انجام شده است؛ از این پس نیز تمام تلاش مجموعه مرتبط با کشاورزی هسته‌ای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تاثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم.
کنترل آفات و بیماری‌های برخی محصولات راهبردی کشور با استفاده از روش نوین کشاورزی هسته‌ای، افزایش انبارمانی و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از طریق کاربرد پرتوها، اصلاح و تولید ارقام مهم گیاهان زراعی و ... از برنامه‌های مهمی است که انشاءالله در ادامه حرکت پرشتاب صنعت هسته‌ای در حوزه کشاورزی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
امیدوارم با بهره‌گیری حداکثری از فناوری هسته‌ای در کشاورزی، برتری رقابتی جمهوری اسلامی ایران در تولیدات کشاورزی منطقه‌ای را شاهد باشیم و بتوانیم به قطب صادرات در این حوزه تبدیل شویم.
سایر اخبار این روزنامه
دور هشتم مذاکرات احیای برجام و اما و اگرها با چاشنی تهدید نظامی و ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت به وین امیدوار باشیم؟ محمدعلی وکیلی یک فنجان چای دردپهلو! علی‌رغم وعده مدیران 48 ساعت تا حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان پس از دو سال تعطیلی، اولین کنسرت به یاد هنرمندان درگذشته کرونا برگزار شد شکسته شدن طلسم کنسرت در پایتخت شلیک همزمان ۱۶ فروند موشک بالستیک در مرحله نهایی رزمایش سپاه برای حفظ جانِ مردم محدودیت‌ها بازگردد خطر شیوع انفجاری «اُمیکرون» دیدار وزیر خارجه عراق با وزیر امور خارجه ایران نقش مهم عراق در مذاکرات تهران- ریاض هشدار جدی فرمانده کل سپاه: صهیونیست ها دست از پا خطا کنند، دستانشان را قطع خواهیم کرد رونمایی از سیاست خارجی جدیدِ ترکیه؛ اردوغان به دنبال چیست؟ بیش فعالی ترکیه با سیاست های نوعثمانی اسلامی: سردار حاجی‌زاده : محسنی اژه‌ای اعلام کرد آمادگی دستگاه قضا برای کاستن از مشکلات حقوقی و قضایی ایتام و خانواده‌های آنها نشاط در جامعه و زیست بهتر