طالبان در ازای غذا و جای خواب از زندانیان پول می‌گیرد

یک رسانه انگلیسی فاش کرد که طالبان برای دادن غذا و محل استراحت به زندانیان وابسته به دولت سابق افغانستان از خانواده‌های آنها درخواست پول کرده است.
به گزارش ایسنا، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت فاش کرد که طالبان در آزادی دادن غذا و جای استراحت به زندانیان؛ به ویژه زندانیان وابسته به دستگاه‌های امنیتی دولت سابق افغانستان و چهره‌های سیاسی مخالف خود از خانواده‌های آنها درخواست پول کرده است.
این رسانه به نقل از این خانواده‌ها که اغلب ساکن مزارشریف هستند، گزارش داد: مسوولان زندان‌های طالبان از خانواده‌های زندانیان در ازای سه وعده غذا و محل استراحت پول می‌گیرند و اگر خانواده‌های این زندانیان مبلغ تعیین شده را پرداخت نکنند، زندانیان به شیوه‌های بی‌رحمانه‌ مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار می‌گیرند.
در این گزارش آمده است که خانواده هر زندانی باید ۵۰ افغانی برای محل استراحت و ۱۵۰ افغانی دیگر برای سه وعده غذا در هر شبانه‌روز، به مسئولان زندان‌های طالبان بپردازند.


ایندیپندنت همچنین فاش کرد: رهبران طالبان بر زندان‌ها نظارت دارند و زندانیان را در ازای دریافت مبالغ هنگفت آزاد می‌کنند.
طبق این گزارش، علی‌رغم پرداخت مبالغ مذکور؛ اما زندانیان نه تنها در ازای این پول غذا دریافت نمی‌کنند، بلکه به شیوه‌های بی‌رحمانه شکنجه می‌شوند.
سایر اخبار این روزنامه
خوشحالی هواداران استقلال و پرسپولیس به خاطر حذف از آسیا! پای AFC روی گلوی سرخابی‌ها سید حامد مرندی آیا وزیر جوان همه را سر کار خواهد گذاشت؟ سرپرست مدیریت بحران تهران: تردیدی در وقوع زلزله ۷ ریشتری تهران نیست عملگرایی یا زدن ساز ناکوک آمریکایی‌ها؟ عیار اروپایی‌ها پشت میز مذاکره در دور بعدی درصورت شیوع موج ویروس اُمیکرون در کشور، آیا صنعت گردشگری زنده خواهد ماند؟ صف‌آرایی کرونا در برابر توریست‌ها دولت سیزدهم می‌تواند مردم را با خود همراه کند؟ مخاطرات یک جراحی بزرگ «ابتکار» حواشی مربوط به برگشت برخی محصولات صادراتی را بررسی کرد سَم سرِ سفره مردم محمدمخبر: آزادسازی ارز ترجیحی برای بخش دار و به هیچ وجه مطر ح نیست پوتین هشدار داد احتمال واکنش روسیه به غرب، بر مبنای نظر کارشناسان نظامی پاسخ حمید سوری، اپیدمیولوژیست امیکرون چقدر به ما نزدیک شده است؟ در آستانه آغاز دور هشتم مذاکرات برچیدن تحریم‌ها در وین «اولیانوف» از سخنان اخیر رئیس سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد طالبان در ازای غذا و جای خواب از زندانیان پول می‌گیرد هشتگ شاهزاده کارتونی درباره بن سلمان داغ شد