ملت برای دومین بزرگداشت قهرمان خود آماده می‌شود

با نزدیک شدن به دومین سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، فضای ایران اسلامی و بلکه جبهه مقاومت در کشور‌های عراق، سوریه، لبنان، یمن و همه ارادتمندان در اقصی نقاط جهان آکنده از یاد و نام آن مرد بزرگ مقاومت و قهرمان مبارزه با استکبار و تکفیر است. ۱۳ دی‌ماه ۹۸ اگرچه سردار سلیمانی به آرزوی دیرینه خود یعنی شهادت در راه خدا و اهل بیت رسید و به دستور شقی‌ترین جنایتکار عالم به شهادت رسید، اما حاج قاسم گویی از آن تاریخ به بعد ورق دیگری از زندگی و حیات معنوی و جاودانه خود را گشود. جسم حاج قاسم اگرچه اکنون در میان ما نیست، اما با شهادتش ققنوس وار، آغاز دیگری را رقم زده است که دستاورد‌های آن اکنون با شکست سیاست‌های استعماری امریکا و اقمار منطقه‌ای آن یکی پس از دیگری در حال نمایان شدن است و دولت امریکا هم با خفت و خواری تمام پایگاه‌های خود در منطقه را یکی پس از دیگری ترک می‌کند و مگر حاج قاسم در مبارزه بی امان خود با تروریسم و تکفیر هدفی جز آزادی ملت‌های اسلامی از ظلم و ستم آن‌ها دنبال می‌کرد.
شهید سلیمانی برای عزت کشور مجاهدت کرد
روزپنج شنبه تالار وحدت تهران میزبان برنامه‌ای تحت عنوان «مقام حماسه» به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت حاج قاسم بود. محمدباقر قالیباف طی سخنانی در این مراسم، ضمن تبریک و تسلیت دومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت ایشان را باید تسلیت گفت، چراکه امت اسلام و کشورمان سرداری را از دست داد که به او نیاز داشتیم. جای او در کنار ما خالی است؛ و تبریک به این خاطر که انقلاب اسلامی چنین سردارانی را تربیت کرد که از یک روستای محروم در جنوب کرمان به صحنه آمد.
رئیس مجلس شورای اسلامی شهید سلیمانی را یک هنرمند خواند و گفت: او هنرمند بود از این بابت که شهادت هنر مردان خداست. شهید سلیمانی به دور از هیاهو‌های سیاسی و خودنمایی‌های سیاسی برای این کشور و ملت و برای مظلومان و عزت مسلمانان چهل سال بی‌وقفه مجاهدت کرد.


قالیباف افزود: شهید سلیمانی هنرمند است چرا که از دل مردم بلند شد، با مردم باقی ماند، و با مردم مجاهدت کرد. او همیشه با مردم زندگی کرد و با مظلومان از مظلومان دفاع کرد. هنرمندی که برای جهاد در شرایط و صحنه‌های‌سخت بود لحظه‌ای به خود تردید راه نداد. ایشان در سخت‌ترین لحظه‌های درگیری در اوج آرامش بود. شهید سلیمانی هنرمند است، چرا که در لحظه‌هایی که به مرگ نزدیک بود، بهترین تصمیم‌ها را می‌گرفت. قالیباف تصریح کرد: شهید سلیمانی هنرمند نترسیدن بود چرا که فقط از خدا می‌ترسید. او جمع اضداد بود. خشمش از دل رحمتش می‌آمد. منتقم بود، اما اهل گذشت. او مرد میدان بود، ولی اهل مذاکره. شهید سلیمانی لطیف و مظلوم بود، ولی مقتدر. شهید سلیمانی شجاع بود، ولی این شجاعت توأم با عقلانیت و تدبیر بود. رئیس مجلس شورای اسلامی شهید سلیمانی را یک هنرمند انقلابی خواند و خاطرنشان کرد: او سرباز وطن، ولایی، جهادی و اهل توکل بود. هنرمند بود چرا که مردی امیدوار بود. سلیمانی مرد خدا بود. ما هستیم که باید چنین هنری را از مکتب سلیمانی که در حقیقت دست‌پرورده مکتب امام و سرباز ولایت بود، یاد بگیریم.
سلیمانی تجسم تقوا
و مرد میدان جهاد بود
سردار سلامی، فرمانده کل سپاه هم روز پنج شنبه در اجلاسیه دومین سالگرد شهادت سرداران بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و سالگرد مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی در مصلای قدس قم در سخنانی با اشاره به تقارن یوم الله ۹ دی با سالروز شهادت شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس، بیان داشت: سردار سلیمانی اسطوره جهاد و تجسم کلمه تقوا و مرد میدان جهاد فی سبیل الله و پرچمدار انقلاب و علمداری برای رهبر انقلاب بود.
وی با بیان اینکه سردار سلیمانی اولین سینه‌ای بود که در مقابل دشمنان و در هر نقطه‌ای از آماج حملات بود و با قلب و روح مطمئن در هر نقطه‌ای که اسلام نیاز به یاری داشت، بی ریا و بی تکلف و بدون اشتهای به دیده شدن، دین خدا را یاری می‌کرد، گفت: ما بعد از شهادت سردار سلیمانی، جاری شدنش و وسعت یافت پرتو‌های درخشان شخصیتش را دیدیم و تأثیرات شهادتش را بیش از حیاتش یافتیم.
فرمانده کل سپاه با بیان اینکه اگر ملتی درست عمل کند با شکوه یک لحظه می‌تواند یک تاریخ پایان‌ناپذیر بسازد، گفت: ۹ دی معادل کل انقلاب بود و حرکت مردم معادل تمام تراکم نهضت و حرکت و قیام و جهاد و شهادتی بود که تا آن روز به احیای عظمت اسلام منجر شده بود. سلامی، اجازه ندادن به تحقق رؤیا‌های شیطانی دشمنان در سرزمین‌های وسیع سوریه و لبنان و عراق و بحرین را، ساخت ایران قوی برای حرکت جغرافیای ایران معنا کرد و افزود: اگر این قدرت شکل نگیرد دشمن موفق می‌شود و بدون قوی شدن نمی‌توان بر دشمن تسلط یافت. وی با بیان اینکه بدون داشتن حاکمیت نمی‌توان حدود الهی را جاری کرد، گفت: احکام و تحقیق نیازمند قدرت و سیطره است و اگر قدرتمند نشویم، دشمن نمی‌گذارد، لکن ما قدرت افزوده‌ایم و در مقایسه‌ای میان کشور‌ها و ارزیابی این توازن، چقدر ما ارتفاع گرفته ایم و بسیاری از سناریو‌های دشمن را کاملاً از خاصیت انداخته ایم.