اسکان اضطراری بیش از 13 هزار نفر در استان‌های سیل‌زده

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیرحسین کولیوند، دیروز گفت: به‌دنبال تغییرات جوی برف و کولاک و آبگرفتگی از ۸ دی ماه تا روز جمعه ۳۱ استان متاثر و ۱۲۵ شهرستان در ۲۱ استان نیازمند امدادرسانی شدند که شامل ۶۲ شهر، ۶۴۲ روستا، ۳۵ منطقه عشایری و ۷۵ محور کوهستانی بود.
کولیوند افزود: در همین راستا به ۶۵ هزار و ۴۳۸ نفر امدادرسانی شد. در این مدت متاسفانه ۱۰ نفر جان خود را از دست داده، ۱۳ هزار و ۲۵۳ نفر اسکان یافته و ۱۲۴ نفر به منطقه امن و ۱۵ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و پنج نفر خدمات سرپایی دریافت کردند.
وی با بیان اینکه ۲۹۰ خودرو از برف رها‌سازی و ۵۷۰ خانه از آب تخلیه شدند، خاطرنشان کرد: در عملیات‌های روزهای اخیر یک هزار و ۲۱۰ تیم عملیاتی شامل پنج هزار و ۳۹۴ نفر امدادگر و نجاتگر به کارگیری شدند،ضمن اینکه امدارسانی در ٣٨ شهرستان استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و فارس ادامه دارد.
ارسال 15 هزار بسته معیشتی توسط بنیاد مستضعفان به مناطق سیل‌زده کشور


در همین حال، مدیرعامل بنیاد علوی وابسته به بنیاد مستضعفان از ارسال ۱۵ هزار بسته معیشتی به مناطق سیل‌زده سه استان فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش بنیاد مستضعفان، وحید خاوئی در تشریح جزئیات ارسال محموله‌های کمک معیشتی به مناطق سیل‌زده اظهارداشت: در پی وقوع سیل هفته گذشته در مناطقی از جنوب و شرق کشور و نیاز هموطنانمان در مناطق سیل‌زده به حمایت‌های معیشتی، بنیاد مستضعفان ارسال محموله‌های کمک‌های معیشتی را برای سیل‌زدگان جنوب استان فارس، جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان از پنجشنبه‌ شب آغاز کرد.
خاوئی افزود: پنجشنبه شب نخستین محموله شامل پنج هزار بسته معیشتی به این مناطق اعزام شد و مجموعا ۱۵ هزار بسته معیشتی برای این مناطق ارسال می‌شود. این بسته‌ها در هریک از این مناطق در اختیار نیروهای امدادی و گروه‌های جهادی حاضر در این مناطق قرار می‌گیرد تا با همکاری نیروهای امدادی میان خانواده‌های سیل‌زده توزیع شود.
به گفته وی، ارزش هریک از این بسته‌های معیشتی بیش از ۵۰۰ هزار تومان است.
گفتنی است، پیش از این نیز سید پرویز فتاح رئیس‌بنیاد مستضعفان از تخصیص ۴۵ میلیارد تومان کمک این بنیاد برای جبران بخشی از خسارت وارده به لوازم خانگی سیل‌زدگان این سه استان و همچنین تامین تمام سیمان مورد نیاز برای باز‌سازی مناطق آسیب‌دیده از سیل توسط بنیاد مستضعفان خبر داده بود.
صبح روز گذشته نیز به‌دنبال گفت‌وگوی تلفنی فتاح با وزیر کشور که برای بازدید از مناطق سیل‌زده به جنوب استان فارس سفر کرده، قرار شد بنیاد مستضعفان پنج میلیارد تومان دیگر برای حمایت از سیل‌زدگان بیرم در جنوب این استان اختصاص دهد.
سایر اخبار این روزنامه
تقارن این تشییع با روز شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) مژده‌بخش خیر کثیر برای کشور امام زمان(عج) است کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب میز وین و تفنگ خالی تحریم (یادداشت روز) اخبار ویژه چرا تحولات قزاقستان به سرعت رنگ خون گرفت؟ اسکان اضطراری بیش از 13 هزار نفر در استان‌های سیل‌زده دو نمونه موشک شلیک شده به پایگاه نظامی آمریکا در عین‌الاسد در محوطه مصلای امام خمینی(ره) نمایش داده شد هر جا لازم باشد زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از داخل خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم ایران معطر شد / حضور تماشایی مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام جبهه به یادگار مانده از شهید سلیمانی ریشه استکبار را در منطقه خواهد کَند ثبت‌نام مردان مجرد بالای ۲۳ سال در نهضت ملی مسکن از ۲۰ دی‌ مهم‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه هدف موشک‌های ایران جریمه سنگین گوگل و فیس‌بوک به‌دلیل تخلف از قوانین داخلی فرانسه کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب کم‌اثر شدن تحریم‌ها راز ضرب‌الاجل‌های پی‌در‌پی غرب