چشمک آبی‌ها به قهرمانی نیم فصل

هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال در حالی دیروز با برگزاری هشت بازی به پایان رسید که استقلالی‌ها بهترین استفاده را از توقف نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌شان در جدول یعنی پرسپولیس کردند و با برد سخت و نزدیک برابر مس رفسنجان، علاوه بر تثبیت صدرنشینی، اختلاف‌شان را با تیم دوم به ۳ امتیاز رساندند.
در روز‌هایی که فوتبال ایران در شوک حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان است، دیروز هفته چهاردهم لیگ برتر با انجام هشت بازی برگزار شد. در یکی از بازی‌های دیروز، استقلال صدرنشین لیگ در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان بود. شاگردان مجیدی که هفته گذشته با تساوی مقابل آلومینیوم پس از دو برد متوالی متوقف شده بودند، در بازی با شاگردان ربیعی به دنبال سه امتیاز خانگی و تثبیت صدرنشینی‌شان بودند. در این بازی پرافت و خیز که پنج گل داشت، سرانجام این استقلال بود که با حساب ۳ بر ۲ توانست مقابل حریف رفسنجانی پیروز شود و با ۳۲ امتیاز به صدرنشینی ادامه دهد و به قهرمانی نیم‌فصل نزدیک شود.
کوین یامگا با دو گلی که از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، یکی از بازیکنان تأثیرگذار آبی‌ها بود، مهاجمی که برخلاف رودی ژستد، سطح بالاتری نشان داده و توانسته در خط حمله استقلال، درخشان ظاهر شود. یامگای فرانسوی با زدن ۶ گل بهترین عملکرد را در خط حمله استقلال داشته و توانسته در رده دوم جدول گلزنان برتر لیگ قرار بگیرد. زننده گل سوم استقلال هم امین قاسمی‌نژاد بود، مهاجم سابق پدیده که با وجود سرو صدای زیادی که انتقالش به جمع آبی‌پوشان به همراه داشت، نتوانسته تا امروز انتظارات را برآورده کند. قاسمی‌نژاد در بازی دیروز تنها ۳ دقیقه پس از ورود به زمین بازی توانست گل بزند تا هم تعویض طلایی مجیدی لقب بگیرد و هم خیال استقلال را از پیروزی راحت کند. این گل البته به نظر می‌رسد تا حدودی فشار را هم از روی خرید پرسروصدای آبی‌ها برداشت.
در دیگر بازی مهم دیروز، پرسپولیس در مشهد مهمان تیم قعر جدولی پدیده بود. رویارویی دو تیمی که در خارج از زمین بازی هم با توجه به طلبی که مشهدی‌ها بابت رضایتنامه یحیی گل‌محمدی از قرمز‌ها دارند، وارد یک دعوای حقوقی شده‌اند. بازی دیروز برای پرسپولیس که خودش را به فاصله دو امتیازی صدر رسانده، ناامید‌کننده بود. قرمز‌ها اگرچه با گل به خودی مشهدی‌ها روی یک ضربه ایستگاهی پیش افتادند، اما در ادامه روی یک ضربه ایستگاهی گل مساوی را دریافت کردند تا محمدحسین زاهدی‌فر در پایان بازی به نشانه تساوی یک – یک دو تیم در سوت خود بدمد. عملکرد ضعیف قرمز‌ها در ورزشگاه ثامن سبب شد ترمز بردهای‌شان پس از چهار پیروزی متوالی کشیده شود و داود سیدعباسی و شاگردانش که از ۱۳ بازی قبلی شان تنها ۳ امتیاز کسب کرده بودند و برای ماندن در لیگ به معجزه احتیاج دارند، یک امتیاز خانگی کسب کنند و جمع امتیازهای‌شان از ۱۴ بازی به عدد ۴ برسد. در سوی دیگر پرسپولیس هم با مساوی ۲۹ امتیازی شد و در رده دوم باقی ماند.
سپاهانی‌ها هم دیروز با برد ۲ بر یک مقابل فولاد نشان دادند که از بحران عبور کرده‌اند. شاگردان محرم نویدکیا با این پیروزی ۲۸ امتیازی شدند و در رده سوم و در فاصله یک امتیازی با پرسپولیس قرار گرفتند. در دیگر دیدار‌های دیروز، نساجی یک بر صفر ذوب‌آهن را برد، فجر شهید سپاسی برابر تراکتور و پیکان مقابل آلومینیوم اراک به تساوی یک – یک رسیدند. گل‌گهر سیرجان یک بر صفر هوادار را با شکست بدرقه کرد و صنعت نفت آبادان ۲ بر صفر نفت مسجد سلیمان را شکست داد.