در واکنش به اتهام‌زنی ام‌آی۵ چین، انگلیس را تحت تاثیر فیلم‌های جیمز باند دانست

چین روز(شنبه هشدار سرویس اطلاعات داخلی انگلیس به نمایندگان پارلمانی مبنی بر اینکه یک وکیل هنگ‌کنگی مستقر در لندن سال‌ها سعی داشته تا به صورت پنهانی در امور سیاسی انگلیس دخالت کند، رد کرده و انگلیس را به تمرکز بیش از حد روی فیلم‌های جیمز باند متهم کرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، «وانگ ونبین»، سخنگوی وزارت امور خارجه چین اظهار کرد که پکن نیازی به مشارکت و به اصطلاح مداخله ندارد و نخواهد داشت و ادعاهای مربوط به خانم «کریستین لی»، جاسوس احتمالی را غیرمسئولانه خواند.
ونبین افزود که آن دسته از افرادی که پشت این اتهامات هستند احتمالا بیش از اندازه درگیر فیلم‌های «جیمز باند ۰۰۷» شده‌اند! و برخی ارتباطات غیرضروری را از خود می‌بافند.
وی در جلسه توجیهی خود در پکن عنوان داشت مقامات چینی امیدوارند که مقامات مربوطه انگلیس از طرح اتهامات بی‌اساس و ترویج و تبلیغ تهدید چین جهت پیش بردن منافع باطنی دولتشان خودداری کنند.


ونبین گفت: این بسیار غیرمسئولانه است که اظهارات احساسی را بر اساس شنیده‌ها و حدس و گمان‌های برخی افراد بیان کنیم.
هفته گذشته یک سخنگوی سفارت چین در لندن با تاکید بر اینکه این کشور آسیایی هیچ نیازی برای نفوذ و تاثیر بر پارلمان‌های خارجی ندارد، گفت: چین همیشه به اصول خود پایبند بوده است و در امور داخلی سایر کشورها دخالت نمی‌کند. ما نه نیاز داریم و نه به دنبال نفوذ در پارلمان‌های خارجی هستیم. ما قاطعانه با ترفند “تهمت زدن” و “ارعاب” علیه جامعه چینی در انگلیس مخالف هستیم.
«لیندسی هویل»، سخنگوی مجلس عوام انگلیس روز پنجشنبه هشداری از ام‌آی۵ به نمایندگان کشورش ارسال کرد مبنی بر اینکه «کریستین لی» در هماهنگی با بخش کاری جبهه متحد حزب کمونیست چین، سازمانی که به اعمال نفوذ چین به خارج از کشور اختصاص دارد، همکاری می‌کند.
این سرویس اطلاعات داخلی انگلیس اعلام کرد که کریستین لی که متولد هنگ‌کنگ است، کمک‌های مالی به احزاب سیاسی و قانونگذاران انگلیس را از طرف اتباع خارجی تسهیل کرده است.
اعضای پارلمان انگلیس موظف هستند تا منابع کمک‌های مالی که دریافت کرده‌اند اعلام کنند؛ منابعی که باید از سوی نهادهای ثبت شده در انگلیس باشد. کریستین لی متهم به جرم قضایی نیست و اخراج نمی‌شود.
شرکت کریستین لی در وب‌سایت خود نوشته است که وابستگی قوی بین انگلیس و چین ایجاد کرده است و به سفارت چین در لندن در خصوص مسائل حقوقی مشاوره داده است. براساس نوشته‌های این وب‌سایت، دفاتری در انگلیس و چین وجود دارد که به قوانین مهاجرتی و تجارتی می‌پردازند.
سایر اخبار این روزنامه
زنگ خطری که واشنگتن احساس می‌کند آب سرد ایران و چین بر پیکر تحریم‌های آمریکا ژوبین صفاری آتشی به روان خسته جامعه چرا خودکشی کودکان در جهان افزایش یافته است؟ خودکشی‌های تلخ کودکانه آیا سرمایه‌های مشکوک در سینما جریان دارد؟ سینما، گذرگاهی برای پولشویی؟ مدیران استقلال و پرسپولیس بر اساس کدام متر و معیار انتخاب می‌شوند؟ «صندلی‌بازی» در فوتبال ایران! «ابتکار» تاثیرات اجرای توافق ۲۵ ساله با چین بر اقتصاد ایران را بررسی کرد روز‌های روشن در انتظار اقتصاد ایران؟ سومین جلسه دادگاه رسیدگی به تخلفات شهرداری لواسان برگزار شد کیف‌های میلیاردی رشوه از «وین» چه خبر؟ روند کند اما رو به جلو وزیر نفت خبر داد بررسی طرح تخصیص سهمیه بنزین به همه مردم نشانه‌هایی از آغاز نافرمانی مدنی در عربستان سعودی بایدن؛ از کاهش محبوبیت تا کابوس انتخابات کنگره عملیات نجات سگ بزرگ برای بقای جانسون زلزله ۵ ریشتری کرمان را لرزاند در واکنش به اتهام‌زنی ام‌آی۵ چین، انگلیس را تحت تاثیر فیلم‌های جیمز باند دانست