هندبال در ۲ ثانیه پایانی جهانی شد

تیم ملی هندبال ایران در پنجمین مسابقه خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان در یک بازی پرالتهاب با نتیجه 27 بر 26 مقابل کویت به پیروزی رسید تا با راه یابی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را کسب کند.
در این بازی که چندین بار بازیکنان ۲ تیم اخراج های ۲ دقیقه ای را تجربه کردند، ایران تا ۲ ثانیه به پایان بازی با تیم کویت ۲۶-۲۶ در تساوی بود و سجاد استکی با شوتی سرکش موفق شد گل برتری ایران را بزند و تیم ایران راهی مسابقات جهانی شود.
 این برای دومین بار است که هندبالیست‌های ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان می‌شوند. تیم ملی ایران پیشتر در سال ۲۰۱۵ موفق شده بود به مسابقات جهانی برود. ملی‌پوشان کشورمان دیروز درحالی مقابل کویت به پیروزی رسیدند که این تیم بعد از کره جنوبی، دومین تیم پرافتخار آسیا محسوب می‌شود. این تیم تاکنون 4 بار به مقام قهرمانی و 2 بار به عنوان نایب قهرمانی و 4 بار هم به عنوان سومی قاره آسیا دست پیدا کرده است. ملی پوشان هندبال کشورمان در چهار مسابقه قبلی خود موفق شدند از سد تیم‌های استرالیا، هند، عربستان و عراق بگذرند. شاگردان مانوئل فرناندز در آخرین بازی خود در مرحله دوم باید روز چهارشنبه از ساعت 16:30 مقابل بحرین قرار بگیرند. رئیس فدراسیون هندبال بعد از صعود تیم ملی ایران به مسابقات جام جهانی گفت: امروز یکی از بهترین روزهای هندبال رقم خورد. علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون ایران در واکنش به این پیروزی گفت: «خدا را شکر می‌کنم که مردم ایران شاد شدند. خوشحالم بعد از سال‌ها، هندبال ایران جهانی شد. یکی از بهترین روزهای هندبال رقم خورد و کار بزرگی انجام شد. روزی که همه اهالی هندبال منتظرش بودند، رسید. امیدوارم این برد زمینه ساز موفقیت‌های دیگر در هندبال بشود.» رئیس فدراسیون هندبال با اشاره به زحمات کادرفنی تیم ملی گفت: «کادر فنی تیم ملی جان فشانی کرد. به حضرت زهرا توسل کردیم و ایشان هم دست ما را گرفت.»
*رده‌بندی ۸ تیم برتر مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا:


 گروه یک: قطر ۴ امتیاز، کره جنوبی ۲ امتیاز، ازبکستان صفر امتیاز، عربستان صعودی صفر امتیاز.
گروه دو: ایران ۴ امتیاز، بحرین ۲ امتیاز، عراق صفر امتیاز، کویت صفر امتیاز