پرسپولیس در وضعیت قرمز

شهروندآنلاین: انتظاری که همه از مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر در فصل جاری دارند، تکرار نتایج سال‌های گذشته است. پرسپولیس اگرچه در نیم‌فصل اول در بعد نتیجه‌گیری عملکرد مناسبی داشته و از بعد فنی یکی از مدعیان اصلی قهرمانی به‌شمار می‌رود، اما مشکلات عجیبی گریبان این تیم را گرفته که می‌تواند ضربه مهلکی به سرخ‌پوشان در ادامه کار بزند.

در روزهایی که اهالی فوتبال بابت صعود مقتدرانه تیم‌ملی فوتبال به جام‌جهانی خرسند هستند، پرسپولیسی‌ها کارشان را بدون سرمربی جلو می‌برند و از مشکلات مالی گلایه‌مند هستند. بعد از اعتصاب بازیکنان به‌خاطر پرداخت نشدن پول به آنها با وجود گذر از نیم‌فصل رقابت‌های لیگ برتر، یحیی گل‌محمدی از سمتش استعفا کرد و دیگر به تمرینات نرفت. در ادامه مدیران باشگاه 8 درصد از قرارداد بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کردند اما این نوشداروی بعد از مرگ سهراب هم دردی دوا نکرد. بازیکنان یک‌روز دیگر اعتصاب کردند و بعد هم بدون سرمربی تمرینات را جلو بردند.

این اتفاقات سبب شده تا هواداران پرسپولیس هم بابت وضعیت تیم‌شان دلخور باشند و تجمع صبح شنبه نیز به‌همین خاطر صورت گرفت.

یحیی و ادامه ناراحتی؛ شرط سرمربی محقق می‌شود؟

یحیی گل‌محمدی بعد از استعفا از سمت سرمربیگری پرسپولیس با وجود حمایت‌های مدیران باشگاه بر سر تصمیمش ایستاده و همچنان در تمرینات سرخ‌پوشان شرکت نمی‌کند. تمرین روز شنبه پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که یحیی گل‌محمدی برای دومین روز متوالی در تمرین حضور نداشت و بازیکنان زیر نظر حمید مطهری، دستیار سرمربی، کارهای تاکتیکی و تمرینی را جلو بردند. نکته مهم درباره گل‌محمدی این است که او جمعه شب با حمیدرضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس به گفت‌وگو نشست اما این جلسه نیز نتوانست یحیی را راضی به بازگشت کند.

گل‌محمدی 72 ساعت به مدیران باشگاه وقت داده تا مشکلات مالی را حل کنند و بازیکنان پول بگیرند. او در این خصوص گفته که بیشتر از این هم صبر ندارد و اگر مشکلات حل نشود تصمیمش برای جدایی را عملی خواهد کرد.

دریافتی 28 درصدی رو اعصاب پرسپولیسی‌ها

با اینکه هفته شانزدهم لیگ‌برتر هم رد شده و مسابقات از نیمه خود عبور کرده اما دریافتی بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس پدیدآورنده مشکلات موجود است. اعضای تیم پرسپولیس در نیم‌فصل فقط 28 درصد قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و از سوی دیگر هم یحیی گل‌محمدی به وضعیت زمین تمرینی و ناکامی در نقل‌وانتقالات معترض است. این در حالی است که مدیرعامل پرسپولیس وعده داده بود بعد از دیدار با فولاد، مطالبات بازیکنان را پرداخت کند اما به‌غیر از همان 8 درصد اتفاق دیگری رخ نداده است.

هواداران پرسپولیس در انتظار اقدامات عملیاتی درویش در این باشگاه هستند تا هرچه سریع‌تر شرایط تیم به حالت نرمال برگردد.

صدای هواداران هم درآمد!

مشکلات این روزهای پرسپولیس سبب شد تا هواداران این تیم هم ناراحتی خود را از شرایط موجود به گوش مسئولان برسانند. صبح روز شنبه گروهی از هواداران پرسپولیس در واکنش به اتفاقات پیرامون این باشگاه، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. دو روز پس از آنکه طرفداران پرسپولیس در مقابل ساختمان این باشگاه تجمع کردند، این بار نوبت به ساختمان مجلس شورای اسلامی رسید که میزبان تجمع هواداران پرسپولیس باشد. این تجمع از ساعت 11 صبح آغاز شد و حاضران بنرهای انتقادی را همراه خود داشتند. آنها همچنین در بخشی از این تجمع با شعار «ای مجلس مردمی، حمایت حمایت» موضع خود در برابر نمایندگان مجلس را نشان دادند. به گفته منابع غیررسمی تعداد حاضران در این تجمع بیش از هزار نفر بود. ضمن اینکه وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس در این تجمع حضور یافت.

ماموریت سخت آقای مدیرعامل

با علم به همه مسائل مطرح شده پیرامون پرسپولیس، حالا همه نگاه‌ها به رضا درویش، مدیرعامل تازه‌وارد باشگاه است. او که زمان زیادی نیست مدیریت باشگاه را برعهده گرفته، در تلاش است تا با تامین پول بتواند شرایط را به حالت ایده‌آل برگرداند.

درویش گفته است: «برخلاف جوسازی‌ها و مطالب منتشر‌شده، با آقای گل‌محمدی در ارتباطم و از او درخواست کردم تا از تصمیمش منصرف شود و به تمرینات برگردد. در تلاش هستیم مشکلاتی که تیم با آن روبه‌رو است را مرتفع کنیم. هرچند مسائل و مشکلات برجای مانده از گذشته بسیاربسیار زیاد است.خواسته‌هایی که از سوی کادر فنی و بازیکنان مطرح می‌شود برحق است. بدعهدی‌های گذشته باعث دلخوری و ناراحتی شده و مشکلات برجای مانده، وضعیت کنونی را  به‌وجود آورده و تمام مجموعه پرسپولیس را تحت‌تاثیر قرار‌ داده است.»

او البته وعده داد که طی چند روز آینده بخش دیگری از مطالبات اعضای تیم به آنها پرداخت شود و مشکل زمین تمرین نیز در گفت‌وگو با چند مجموعه مورد حل‌وفصل قرار بگیرد تا خواسته‌های یحیی گل‌محمدی اجرایی شود.

حالا هواداران پرسپولیس در انتظار اقدامات عملیاتی درویش در این باشگاه هستند تا هرچه سریع‌تر شرایط تیم به حالت عادی برگردد. پرسپولیس روز 18 بهمن‌ماه دیدار سوپرجام فوتبال ایران را مقابل فولاد خوزستان برگزار خواهد کرد و با توجه به نزدیکی این مسابقه باید دید مدیران باشگاه چگونه برای رفع دشواری‌ها اقدام خواهند کرد.