تشکیل اتاق ‌فکر «سیاست‌خارجی»

اتاق‌ فکر «سیاست خارجی» با حضور ۷۵ نفر از استادان دانشگاه‌های کشور در قالب ۱۴ کمیته علمی به ریاست وزیر امور خارجه تشکیل می‌شود.
به گزارش مهر، یکی از اولین اقدامات حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان بعد از اخذ رأی‌اعتماد از مجلس شورای اسلامی، تشکیل «اتاق فکر سیاست خارجی» با شرکت ۱۰ نفر از استادان برجسته دانشگاه‌های کشورمان در زمینه روابط بین‌الملل، علوم‌سیاسی، حقوق بین‌الملل و اقتصاد به‌عنوان اعضای شورای اندیشه‌ورز اتاق فکر است که هر هفته در جلسات راهبردی موضوعات سیاست خارجی، روندها و گلوگاه‌ها را بررسی و به وزیر امور خارجه ارایه می‌دهند.
این اقدام با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبتنی بر اهمیت دادن به نقش اندیشه‌ورزی و خردجمعی، حرکت و اقدام مهمی است که می‌تواند آثار خوبی را در سیاست خارجی کشور به‌نمایش برساند.
انتخاب استادان از طیف‌های متفاوت نیز تاکیدی بر نگاه فراجناحی دولت سیزدهم و اهمیت اندیشه‌ورزی، مصالح و منافع‌ملی کشور در دکترین سیاست خارجی است.



امیرعبداللهیان در اولین گام برنامه سیاست خارجی، حاکمیت خردجمعی، اندیشه‌ورزی و منافع‌ملی در کنار سه اصل عزت، حکمت و مصلحت عالی نظام را الگوی کار خود قرار داده است.
در نظام‌نامه اتاق فکر سیاست خارجی ۱۴ کمیته علمی و تخصصی متشکل از ۷۵ نفر از استادان و متخصصان نیز به‌عنوان بازوی اتاق‌ فکر در نظر گرفته شده است.