با دستور مقام قضایی انجام شد ترخیص محموله‌های دو کشتی پس از چهار ماه بلاتکلیفی روی آب

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور ویژه قضایی برای پهلوگیری فوری دو کشتی حامل ۱۳۴ هزار تن جو وارداتی و ترخیص محموله‌های آنها پس از ماه‌ها بلاتکلیفی در دریا خبر داد.
به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان در سی و چهارمین بازدید خود از بندر شهید رجایی بندرعباس ضمن بازرسی از قسمت‌های مختلف این مجتمع بندری، گمرک، اسکله‌ها و انبارها، اقدامات انجام شده به منظور مقابله با قاچاق در بندر و گمرک شهید رجایی را شخصاً مورد بررسی قرار داد و علاوه بر ارائه توصیه‌های لازم خطاب به مسئولان مربوطه به منظور تشدید تدابیر پیشگیرانه و مقابله‌ای، دستورات ویژه‌ای صادر کرد.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از صدور دستور ویژه قضایی برای نمونه‌برداری فوری از دو کشتی حامل ۱۳۴ هزار تن جو وارداتی جهت ترخیص محموله های آنها پس از چهار ماه بلاتکلیفی در دریا نیز خبر داد و تصریح کرد: در بازدید صورت گرفته از بندر شهید رجایی بندرعباس و پس از کسب اطلاع از عدم تدبیر برای پهلوگیری این کشتی‌ها و عدم ترخیص محموله‌های بزرگ جو وارداتی مورد نیاز کشور، دستورات ویژه قضایی به منظور رفع موانع موجود و تسریع در پهلوگیری این کشتی‌ها و ترخیص محموله‌هایشان صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: عدم پهلوگیری این کشتی‌ها در بندر شهید رجایی بندرعباس ناشی از عدم تعامل، عدم پیگیری و ناهماهنگی میان ادارات و نهادهای متولی بوده است که با توجه به حجم زیاد جو وارداتی موجود در کشتی‌ها و مسائل به وجود آمده، باعث شده بود کشتی های مذکور به مدت ۴ ماه معطل رها شده و محموله ۱۳۴ هزار تنی جو روی دریا نگهداری و در معرض خطر تضییع قرار گیرد.
قهرمانی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکل به وجود آمده برای این کشتی‌ها، مقرر شد در اسرع وقت ضمن انجام آزمایش‌های لازم و با مشخص شدن وضعیت سلامت این محموله‌ها، نسبت به تخلیه کامل و ارسال آنها به استان‌های مختلف برای تامین بخش قابل توجهی از غله مورد نیاز کشور اقدام شود.
سایر اخبار این روزنامه
دستورهای رئیس قوه قضائیه پیرامون اعمال «ماده ۴۷۷» صدور مکرر آرای خلاف بیّن شرع توسط برخی قضات غیرقابل پذیرش است جلال خوش‌چهره اولویت تهران در مراقبت از روابط خارجی برجام در خانِ هفتم؛ چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ چند گام تا رسیدن به توافق نشست خبری چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برگزار شد وعده تامین امنیت بیشتر در تئاتر شهر چه اقداماتی در این وضعیت ضروری است؟ خطر تکرار تجربه‌های تلخ کرونایی خطیب‌زاده در نشست خبری: رسیدن به توافق نیاز به تصمیم طرف‌های مقابل دارد بیم جنگ بر سر اوکراین تمرین نظامی شهروندان اوکراین برای مقابله با حمله احتمالی روسیه «ابتکار» ظرفیت‌های ساخت میلیونی مسکن در کشور را بررسی کرد مسکن چینی یا ایرانی؟ در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت حضور رهبر انقلاب در مرقد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی به توصیه ستاد ملی کرونا جلسات علنی مجلس لغو شد با دستور مقام قضایی انجام شد ترخیص محموله‌های دو کشتی پس از چهار ماه بلاتکلیفی روی آب