بی انصاف نباشیم

اخیرا در برخی از کانال‌های خبری در فضای مجازی ویدئویی تقطیع شده از رئیس‌جمهور درحال چرخش است که می‌خواهد به مخاطب چنین القاء نماید که سید ابراهیم رئیسی نسبت به خواسته صنعتگران و تولیدکننده‌ها بی‌تفاوت است. این در حالی است که در عالم واقع، ویدئو مربوط به بازدید رئیس جمهور از بخش ارتباطات مردمی در حاشیه سفر به استان گیلان است.در حقیقت رئیس جمهور در این بازدید سعی دارد نظارتی داشته باشد بر کیفیت و کمیت ارتباط‌گیری ماموران با مردم.در ویدئو مذکور هم یکی از نیروهای مامور به خدمت و ارتباطات مردمی اعلام می‌کند بیشترین خواسته مردمی موضوع بالا بودن بهره‌های بانکی است.یعنی برخلاف آنچه در کانال‌های خبری منتشر شده و بازتاب داده می‌شود فرد مذکور از تولیدکنندگان نبوده و قرار هم نیست در همان لحظه تصمیم‌گیری صورت گیرد. در این ویدئو،رئیس‌جمهور کشورمان خطاب به مامور بعد از چند پرسش فنی، اعلام می‌کند آیا از شما پذیرایی شده که مامور هم پاسخ می‌دهد.
شاید طرح چنین سوالی از سوی رئیسی بدین دلیل است که گاهی دیده شده است در سفرهای رئیس‌جمهوری به استان‌ها در دوره‌های قبل حتی به خبرنگاران نیز بی‌توجهی صورت می‌گرفت و از همین رو، توجه ریاست جمهوری به جزئیات و به مشقت نیفتادن ماموران و همراهان یک امر پسندیده است.
بهرحال هیچ مسئولی و دولتی خالی از اشکال نیست اما استناد برخی در فضای مجازی به چنین مطالبی برای جذب مخاطب کاملا بی‌انصافی است.
البته از منظر بنده منشا چنین بی‌انصافی‌هایی مشخص است.آن دسته که بدون اطلاع منتشر کردند وسپس تصحیح نمودند تکلیف شان مشخص بوده و محل بحث نیست.اما آنان که منتشر کردند و اصرار می‌نمایند بر اشتباه خود، یحتمل همان کسانی هستند که در دولت قبل از بیت المال
ذی نفع بودند و حالا که شرایط تغییر کرده این چنین درحال انتقام از دولت فعلی هستند.