پاسخ مناسب فدراسیون کشتی به کارشکنی میزبان تیم ملی قید سفر به آمریکا را زد!

  سرویس ورزشی-

پس از درخشش کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات قهرمانی جهان 2021 به میزبانی نروژ، مسئولان فدراسیون کشتی آمریکا خواستار برگزاری دیدار دوستانه میان آزادکاران ایران و این کشور در تگزاس شد. طبق هماهنگی‌های صورت گرفته قرار شد تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران و آمریکا 23 بهمن در تگزاس با یکدیگر دیدار کنند.
اعضای تیم ملی کشتی آزاد به منظور دریافت ویزای سفر به آمریکا حدود یک ماه قبل راهی امارات شدند. پس از گذشت چند هفته از این اقدام، سه شنبه دوازدهم بهمن ماه


فدراسیون کشتی ایران اعلام کرد آمریکا به 6 عضو تیم ایران برای سفر به تگزاس ویزا نداده است؛ این در حالی است که پیش از این فدراسیون کشتی اعلام کرده بود که اگر آمریکایی‌ها حتی به یک عضو تیم ایران ویزا ندهند، سفر تیم به این کشور لغو می‌شود.
طبق اعلام امامی سخنگوی فدراسیون کشتی، مجید داستان و کامران قاسمپور به عنوان دو کشتی‌گیر اصلی تیم، احسان امینی مربی تیم ملی، محمد مصلایی‌پور داور المپیکی ایران، حجت کریمی سرپرست و علیرضا دبیر رئیس‌فدراسیون کشتی نفراتی بودند که روادید آمریکا برای آنها صادر نشده است.
سفر تیم ملی کشتی به آمریکا لغو شد
به دنبال این اتفاقات روز پنجشنبه چهاردهم اسفندماه، علیرضا دبیر در نامه‌ای به رئیس‌فدراسیون کشتی آمریکا، عدم امکان حضور ایران برای انجام مسابقه دوستانه تیم به تیم با تیم کشتی آزاد این کشور در تاریخ 23 بهمن را اعلام کرد.
متن ایمیل ارسالی رئیس‌فدراسیون کشورمان به شرح زیر است:
«جناب آقای بوریس بومگارتنر
قهرمان جهان و المپیک و رئیس‌محترم فدراسیون کشتی آمریکا
بسیار متأسفم اعلام کنم که تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران به‌دلیل عدم اعطای روادید به 6 نفر از اعضای این تیم، عملا امکان حضور و شرکت در مسابقه دوستانه با تیم ملی آمریکا را ندارد. متاسفانه عدم صدور روادید از سوی مقامات کشور شما به رغم تمامی مقدمات انجام شده از سوی اعضای تیم ایران و ارائه همه مدارک لازم و پیگیری‌های مکرر بعدی رقم خورده است.
ناخرسندم که اعلام کنم تا این لحظه ویزای دو کشتی‌گیر، مربی تیم، سرپرست تیم و داور المپیکی فدراسیون و اینجانب به‌عنوان رئیس‌فدراسیون صادر نشده است و لذا چاره‌ای جز اعلام لغو سفر برای اینجانب باقی نمانده است.
همچنین مایلم اعتراض خود را نسبت به برخورد غیرمحترمانه و دور از ادب برخی عوامل سرکنسولگری آمریکا در دبی با سرپرست تیم ملی کشتی ایران که ایشان را حدود 5 ساعت تحت مصاحبه‌ بازجویی‌گونه قرار‌دادند، اعلام‌ نمایم.شخصا اطمینان دارم که شما و کشتی‌گیران خوب آمریکایی نقشی در این جریانات سیاسی ضد ورزشی نداشته‌ و ندارید.
علاقمند بودم در پی دعوت محترمانه شما برای درکنار هم ورزش کردن و از همدیگر یادگرفتن که هدف این مسابقه بود، این رویداد صرفا ورزشی انجام شود. اکنون که به دلایل غیرورزشی، این امکان در آمریکا فراهم نیست، مایلم از شما و تیم ملی کشتی آمریکا دعوت کنم تا در اولین فرصت ممکن به ایران بیایید و این دیدار دوستانه در ایران انجام شود. اطمینان می‌دهم که هموطنان کشتی دوست و میهمان‌‌نواز من، با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد.»
پس از این اقدام رئیس‌فدراسیون کشتی ایران، اردوی آزادکاران به پایان رسید و کشتی‌‌گیران راهی خانه شدند. نفراتی که قرار است در هفته آینده برای دریافت ویزای بلغارستان و حضور در جام دانکلوف، راهی سفارت شوند به همراه کشتی‌گیرانی که نام‌شان در لیست تورنمنت یاشاردوغوست، در اردو ماندند و بعد از انجام اقدامات اداری جهت اعزام به خانه خواهند رفت. تیم منتخب کشتی آزاد ایران در ماه جاری و اسفند ماه حضور در دو تورنمنت دانکلوف بلغارستان و یاشاردوغوی ترکیه را در برنامه دارد.
پاسخ آمریکا به نامه فدراسیون کشتی
فدراسیون کشتی آمریکا در پاسخ به نامه دبیر به صورت رسمی از مسئولان کشتی کشورمان خواست که در تصمیم خود برای اعزام نکردن تیم به این رقابت تجدیدنظر کنند. ظاهراً آمریکایی‌ها خودشان را برای شنیدن جواب منفی آماده کرده‌ بودند و برنامه‌ای جایگزین را نیز تدارک دیده‌ بودند تا در صورتی عدم سفر کشتی‌گیران ایران به این کشور مجبور به لغو این رویداد دوستانه نباشند. برنامه آمریکایی‌ها دعوت از یک تیم منتخب از ستارگان کشتی جهان برای رقابت با برترین‌‌های کشتی آزاد این کشور است.
ریچ بندر مدیراجرایی فدراسیون کشتی آمریکا در این باره گفت: فدراسیون کشتی آمریکا از اینکه ایران تصمیم گرفته در رویداد بالپارک شرکت نکند بسیار متأسف است. مانند 16 مورد قبلی از سال 1995 که کشتی‌گیران ایران در آمریکا رقابت کرده‌اند، این رویداد هم با هدف نشان دادن حسن نیت از طریق ورزش تدارک دیده شده و فرصتی برای دو کشور بود تا در بالاترین سطح با یکدیگر رقابت کنند. تقریباً تمامی اعضای تیم ایران روادید دریافت کرده‌اند و این تیم می‌توانست یک تیم قوی را برای رقابت با ورزشکاران ما اعزام کند، اما تصمیم آنها این است که در مسابقه با ما شرکت نکنند. ما از آنها خواستیم که در تصمیم‌شان تجدیدنظر کنند. حالا برنامه ما این است که با برگزاری این مسابقه به شیوه‌ای دیگر، برای شرکای خود در بال‌پارک و طرفداران کشتی در تگزاس یک رویداد باکیفیت برگزار کنیم تا در آن قدرت ورزشکاران طراز اول‌مان را نشان دهیم.
تصمیم درست فدراسیون کشتی
فدراسیون کشتی ایران با اقدامی درست، جواب بی‌احترامی آمریکایی‌ها را داد و حتی یک ورزشکار نیز قرار نیست به این کشور اعزام شود. این دعوت دوستانه بوده نه جام جهانی که ایران مجبور باشد در آن شرکت کند. فدراسیون کشتی از این موضوع انتقاد دارد که چرا آمریکا به چند نفر از اعضای تیم ویزا داده و برای برخی دیگر ویزا صادر نشده است.
یکی از دلایلی که فدراسیون کشتی ایران از آمریکا انتقاد داشت، برخورد بد سفارت در دبی برای صدور ویزا بود که در همان زمان اعتراض رئیس‌فدراسیون کشتی را به دنبال داشت مبنی بر اینکه جایگاه و منزلت قهرمانان کشتی حفظ نشده است.
علیرضا دبیر بارها درخصوص حفظ جایگاه کشتی با کمیته ملی المپیک و وزارت چالش‌هایی داشت و در نامه‌ای به فدراسیون آمریکا نیز همین موضوع را مطرح کرده بود. وی اعلام کرده از برخوردهای سیاسی درخصوص این مبارزه دوستانه انتقاد دارد و اگر بنا به عدم اعزام بود تیم را برای گرفتن ویزا به دبی نمی‌فرستاد اما برخوردهای صورت گرفته باعث شده تا او به لغو سفر رضایت دهد.
سایر اخبار این روزنامه
قدرت شناخت و عزم راسخ دو ویژگی الگوساز در جناب حمزه است استراتژی ایران اخراج آمریکا از منطقه است قدرت بازدارندگی‌مان را از دست داده‌ایم خدای انقلاب (یادداشت روز) اخبار ویژه امارات فقط یک مهره است که به نیابت از آمریکا و اسرائیل وارد جنگ یمن شده است قتل وحشیانه مأمور پلیس در شیراز، زنگ خطر برای امنیت جامعه گرانی‌های به‌جا مانده از گذشته و برنامه‌های دولت سیزدهم غرب‌زده‌ها برای فرار از مسئولیت تابلوها را جا‌به‌جا می‌کنند! درسی از امام‌ هادی علیه‌السلام مشکلات، ناشی از کسانی است که از انقلاب فاصله گرفتند همیشه باد غرب دیر به شبه‌روشنفکران ما می‌رسد مثلث اسلام، ولایت‌فقیه، مردم راز ماندگاری انقلاب پاسخ مناسب فدراسیون کشتی به کارشکنی میزبان تیم ملی قید سفر به آمریکا را زد! استراتژی ایران اخراج آمریکا از منطقه است قدرت بازدارندگی‌مان را از دست داده‌ایم استراتژی ایران اخراج آمریکا از منطقه است قدرت بازدارندگی‌مان را از دست داده‌ایم