خلبانان ارتش در آسمان بدرقه مردم

مراسم تشییع پیکر خلبانان شهید پایگاه دوم شکاری تبریز و شهروندی که در این سانحه به شهادت رسیده بود، روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده‌های شهدا و مسئولان برگزار شد.
مردم شهیدپرور تبریز پیکر دو خلبان شهید و یک شهروند تبریزی را که بر اثرسانحه هواپیمای آموزشی جان باختند تشییع کردند. این مراسم با حضور باشکوه قشر‌های مختلف مردم و مسئولان از میدان شهدا به سمت میدان ساعت تبریز برگزار شد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان به همراه امت شهیدپرور و خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در این مراسم حضور داشتند.
حجت الاسلام آل‌هاشم در این مراسم، ایثار و از جان گذشتگی خلبانان حادثه روز دو شنبه تبریز را درس عاشقی و ولایتمداری برای آحاد مردم و به خصوص مسئولان دانست: «حادثه دیروز هرچند سانحه‌ای هوایی است، ولی باید توجه کنیم که آن‌ها لباس رزم می‌پوشند و می‌دانند که لباس‌شان کفن‌شان است، اما با این حال این مسیر را انتخاب کرده‌اند و به آن عشق می‌ورزند.»


آل‌هاشم به همراهی و همدلی بین نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی و مردم اشاره و اضافه کرد: «همه یادتان می‌آید که لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی اولین افرادی که دست او را گرفتند، پرسنل نیروی هوایی بودند و پس از آن نیز نیرو‌های هوانیروز با امام بیعت تاریخی کردند تا برای همیشه تاریخ ماندگار شوند. شهید لشکری ۱۸ سال در عراق ماند و اسیر بود و با اینکه همه سعی کردند یک کلمه علیه امام بگوید و حتی وعده خانه در لندن هم به او داده بودند، اما هرگز تن به چنین کاری نداد.» آل هاشم از شهیدان بابایی، ستاری، اردستانی و همه خلبانان تیزچنگ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان الگو‌های تمام عیار مدافعان ملت و کشور یاد کرد و گفت: «آن‌ها عزیز مردم هستند و به راستی این مردم نیروی مسلح خود را از صمیم قلب دوست می‌دارند و تا این فرهنگ در بین مردم باقی است، هیچ آسیبی به انقلاب نخواهد رسید.» وی با اشاره به رشادت مثال‌زدنی شهدای روز دوشنبه اظهار داشت: «شهید صادق فلاحی و علیرضا حنیفه‌زاد در حالی که می‌توانستند حین سقوط پرش کنند، اما تنها هدف‌شان این بود که هواپیما را طوری بنشانند تا به مردم و مناطق مسکونی آسیبی نرسد، اما خودشان را فدا کردند.»
آل‌هاشم از حضور پرشور و گسترده مردم تبریز در مراسم تشییع شهدای حادثه قدردانی کرد و گفت: «همه مردم ایران امروز این صحنه‌های زیبا و عشق تبریز به خادمان را می‌بینند که مردم تبریز چگونه عاشق نیرو‌های خدمتگزار و شاکر نیرو‌های مسلح هستند.»
صبح دو شنبه یک فروند هواپیمای جنگنده از نوع اف ۵ در داخل شهر تبریز و نزدیکی فرودگاه بین‌المللی این شهر در حوالی کشتارگاه قدیمی تبریز و در جوار یکی از مدارس در سالن ورزشی شهید علیپور سقوط کرد. در این حادثه علاوه بر دو خلبان یک شهروند نیز جان خود را از دست داد. سرهنگ دوم صادق فلاحی و سروان علیرضا حنیفه زاد خلبانان این هواپیما بودند که به فیض شهادت رسیدند.