مجرمان ذکر شده در فایل صوتی چند سال است زندانند

سخنگوی قوه قضائیه درخصوص فایل منتشر‌شده از فرمانده کل سابق سپاه، این فایل را قدیمی دانست و از ورود مسئولان اطلاعاتی و نظارتی درون سپاه به این موضوع خبر داد. این پرونده چهار متخلف داشت که به بیش از ۵۷ سال زندان محکوم شدند. صدور قرار کارشناسی برای پرونده واکسن‌های تقلبی و بازگشت هزارو ۳۵۷ واحد تولیدی به فعالیت، از دیگر اخبار مهم نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا بود.
سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دیروز خود درباره فایل منتشر شده از فرمانده کل سابق سپاه و در تشریح روند برخورد‌ها در این زمینه گفت: این فایل صوتی جدید نبوده و سال‌ها پیش نیز مطرح شده‌بود. مسئولان سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی و نظارتی درون سپاه به این موضوع ورود پیدا کرده‌بودند و نسبت به شناسایی تعدادی از افراد که در یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون سوءاستفاده‌هایی کرده‌بودند، در همان زمان اقدام شد.
رد مال ۵۰۰ میلیارد تومانی
ذبیح‌الله خداییان با بیان اینکه برخوردی که در این پرونده با افراد مذکور و مرتکبان جرائم صورت گرفت، نسبت به سایر پرونده‌ها هم قاطع‌تر و هم شدیدتر بود، گفت: یکی از افرادی که در همین فایل صوتی مطرح شده بود، عیسی شریفی‌منش است. این شخص حدود چهار سال در دوران رسیدگی به پرونده در بازداشت بود. ۲۰ سال حبس تعزیری، رد مال و جزای نقدی از جمله مجازات‌های وی است و تمام ۵۰۰ میلیارد تومانی هم که این شخص از آن شرکت برداشت کرده مسترد شده و معادل اموال هم به جزای نقدی محکوم شده‌است. وی افزود: فرد دیگری به نام محسن سجادی‌نیا هم به ۳۰ سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده‌است. همچنین محمود خاکپور نیز به جرم مشارکت در کلاهبرداری به پنج سال و نیم حبس، جزای نقدی و رد مال محکوم شده و مسعود مهردادی دیگر متهم پرونده به جرم تحصیل مال از راه نامشروع به دو سال حبس، رد مال و جزای نقدی محکوم شده‌است. بنابراین برخوردی که سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با مرتکبان جرائم در این پرونده داشته، برخوردی قاطع و شدید بوده‌است.


پرونده واکسن تقلبی در دادگاه کیفری کرج
سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده واکسن‌های تقلبی هم گفت: در استان البرز اقدام به توزیع چند واکسن تقلبی شده‌بود که حسب کیفرخواست صادر شده از دادسرای عمومی و انقلاب کرج تعدادی از افراد با دسترسی به محل پوکه‌های ویال واکسن که جهت معدوم شدن در آن محل نگهداری می‌شدند، اقدام به ساخت واکسن‌های تقلبی کرده‌بودند. با ورود ضابطان و دستگاه قضایی از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد. برخی از افراد هنوز بازداشت هستند و برخی از افراد با قرار تأمین آزاد شدند. این پرونده در شعبه اول دادگاه کیفری کرج مطرح است. خداییان در خصوص اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار برای بخش خصوصی هم گفت: در راستای بهبود فضای کسب و کار، ستاد‌های حمایت از اقتصاد مقاومتی در قوه قضائیه فعال هستند. ستاد مرکزی با حضور تمام مسئولان عالی قوه قضائیه و به ریاست معاون اول قوه قضائیه تشکیل جلسه می‌دهد و فضای کسب و کار را رصد می‌کند. براساس گزارش دبیرخانه ستاد حمایت از اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه، براثر فعالیت و پیگیری‌های این ستاد حدود ۱۳۷۵ واحد تولیدی با ۲۳هزار نیروی کار که تعطیل شده بودند، فعال شده‌اند.