جشن خارج از شئون و برکناری سفیر

برگزاری جشنی در سفارت ایران در لندن که در آن شئون اسلامی و نیز قوانین مربوط به پوشش رعایت نشده بود، باعث برکناری محسن بهاروند، سفیر ایران در انگلیس شد. ویدئوی کوتاهی از این جشن با عنوان «جشن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی» در ۲۲ بهمن امسال در فضای مجازی دست به دست و باعث تعجب افکارعمومی شد. چه آنکه در فیلم مذکور حضور خانم بی حجاب در سفارت ایران و آن هم برای جشن پیروزی انقلاب اسلامی و حتی در حال نواختن پیانو مقابل سفیر دیده می‌شد.
در فضای مجازی و دانشجویی مطالبه برکناری سفیر متعدد بود و در نهایت دیروز خبر رسید که محسن بهاروند، سفیر ایران در انگلیس به دستور وزیر امور خارجه برکنار و به تهران فراخوانده شده است. محسن بهاروند از جمله مدیران دولتی باقی مانده از دولت حسن روحانی است. او معاون حقوقی و بین‌الملل محمد جواد ظریف بود که ۱۵ تیرماه سال جاری، یعنی تنها چند هفته مانده به پایان دولت روحانی، از سوی ظریف به سمت سفیر ایران در لندن منصوب شد. همان زمان صحبت از انتصابات مسئله‌دار ظریف در روز‌های پایانی وزارتش مطرح بود. نگه داشتن نیرو‌های خود در وزارت با توجه به زمان‌بر بودن تغییرات در دولت جدید و نیز رزومه‌سازی برای آن‌ها به عنوان دلایلی برای این امر، در تحلیل‌ها گفته می‌شد.
با آغاز به کار دولت جدید، همچنان بسیاری از مدیران دولت قبلی بر سر کار هستند و این موضوع بار‌ها دولت رئیسی را مورد انتقاد حامیانش قرار داده است.