مخبر: کنترل نسبی سویه جدید کرونا مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه کنترل نسبی سویه جدید کرونا مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود، گفت: مراقبت‎های لازم و استفاده از واکسن‌های موجود در کشور تاثیر بسزایی در کاهش آمار بستری‌ها به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه دارد.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، محمد مخبر در جلسه روسای کمیته های تخصصی ستاد ملی کرونا که عصر امروز چهارشنبه که با حضور رییس دفتر رئیس جمهوری، وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، بر ضرورت بکارگیری اقدامات ضروری برای جلوگیری از شیوع سویه های جدید کرونا در کشور تاکید کرد و افزود: مراقبت‌های لازم و استفاده از واکسن‌های موجود در کشور تاثیر بسزایی در کاهش آمار بستری ها به ویژه در بخش مراقبت‌های ویژه و همچنین مرگ و میرهای ناشی از کرونا دارد و مردم لازم است هر چه سریع‌تر روند واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.
معاون اول رئیس جمهوری همچنین از دستگاه های ذیربط و وزارت بهداشت خواست تا تمهیدات لازم برای کمک به افزایش تولید واکسن داخلی کرونا در سال آینده اندیشیده شود.
در این جلسه همچنین وزیر بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا و سویه جدید اومیکرون و آخرین رنگ بندی کرونایی در کشور ارائه کرد و افزود: میزان بیماران سرپایی و بستری و همچنین آمار مرگ و میر ناشی از این ویروس در کشور و در هفته گذشته سیر نزولی داشته است اما ساده انگاری در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همچنین عدم تکمیل واکسیناسیون می تواند شرایط کشور را دچار مشکل کند.
سایر اخبار این روزنامه
خواندن و دنبال کردن خبرهای زرد چه آسیب‌هایی را به دنبال خواهند داشت؟ بلای پاپاراتزی‌ها آرین احمدی صیانت از فرهنگ به جای صیانت از فضای مجازی « نینا خروشچوف» استاد دانشگاه نیویورک و نوه رهبر سابق شوروی بررسی می‌کند در ذهن «ولادیمیر پوتین» چه می‌گذرد؟ واکنش ها به تعبیر یک نماینده برای فعالان فضای مجازی صیانت با ادبیات خاص جرم قاچاق انسان در بین سایر جرایم سریع رشد کرده است جرمی به پیچیدگی قاچاق « ابتکار» ابعاد مختلف رابطه میان دستمزد و واقعیت اقتصادی را بررسی کرد چالش تعیین دستمزد در عصر تورم صنعت خودروسازی با تحولات اساسی همراه خواهد شد؟ ۸ فرمان رئیسی برای خودروسازان احیای برجام به سرانجام می رسد؟ چکش‌های آخر در وین هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین کنترل کامل خرسون در دست روسیه و فرود چتربازان روس در خارکیف‌ تصمیم سیاسی غرب و خطوط قرمز ایران مخبر: کنترل نسبی سویه جدید کرونا مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود نتیجه دستور اژه‌ای درباره پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان در کمتر از ۳ ماه چین، روسیه را تحریم نمی‌کند