چین، روسیه را تحریم نمی‌کند

چین اعلام کرد که به ایالات متحده و دولت‌های اروپایی در اعمال تحریم‌های مالی علیه روسیه نخواهد پیوست. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، چین یکی از خریداران عمده نفت و گاز روسیه و تنها دولت بزرگی است که از انتقاد از حمله مسکو به اوکراین خودداری کرده است.
گوئو شوکینگ، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات بانکی و بیمه چین گفت که پکن با تحریم‌ها مخالف است.
او در یک کنفرانس خبری گفت: ما به چنین تحریم‌هایی نخواهیم پیوست و تبادلات اقتصادی، تجاری و مالی را با همه طرف‌های مربوطه حفظ خواهیم کرد. ما با تحریم‌های مالی، به‌ویژه تحریم‌هایی که به‌صورت یک‌جانبه اعمال می‌شوند، موافق نیستیم، زیرا این تحریم‌ها مبنای حقوقی معتبری ندارند و آثار خوبی هم ندارند.
به گفته وی، تاثیر تحریم‌های ضدروسی بر اقتصاد چین در حال حاضر چندان مشهود نیست اما در آینده نیز قابل توجه نخواهد بود.
سایر اخبار این روزنامه
خواندن و دنبال کردن خبرهای زرد چه آسیب‌هایی را به دنبال خواهند داشت؟ بلای پاپاراتزی‌ها آرین احمدی صیانت از فرهنگ به جای صیانت از فضای مجازی « نینا خروشچوف» استاد دانشگاه نیویورک و نوه رهبر سابق شوروی بررسی می‌کند در ذهن «ولادیمیر پوتین» چه می‌گذرد؟ واکنش ها به تعبیر یک نماینده برای فعالان فضای مجازی صیانت با ادبیات خاص جرم قاچاق انسان در بین سایر جرایم سریع رشد کرده است جرمی به پیچیدگی قاچاق « ابتکار» ابعاد مختلف رابطه میان دستمزد و واقعیت اقتصادی را بررسی کرد چالش تعیین دستمزد در عصر تورم صنعت خودروسازی با تحولات اساسی همراه خواهد شد؟ ۸ فرمان رئیسی برای خودروسازان احیای برجام به سرانجام می رسد؟ چکش‌های آخر در وین هفتمین روز حمله روسیه به اوکراین کنترل کامل خرسون در دست روسیه و فرود چتربازان روس در خارکیف‌ تصمیم سیاسی غرب و خطوط قرمز ایران مخبر: کنترل نسبی سویه جدید کرونا مانع تکمیل چرخه واکسیناسیون نشود نتیجه دستور اژه‌ای درباره پرونده کثیرالشاکی پتروشیمی گلستان در کمتر از ۳ ماه چین، روسیه را تحریم نمی‌کند