استقلال بازی بزرگ هفته را برد

هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر عصر دیروز با برتری ۲ بر یک استقلال مقابل گل گهر با دو پنالتی یامگا به پایان رسید تا استقلال با خیال راحت به تماشای بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان بنشیند. هرچند که آبی‌ها در این بازی خوش شانس بودند که گل گهر به‌رغم برتری در طول مسابقه نسبت به آن‌ها نتوانست از موقعیت هایش استفاده کند تا آن‌ها با دو پنالتی پیروز این بازی حساس شوند. سپاهان هم با ۲ گل مقابل فجر سپاسی به برتری رسید تا تیم نویدکیا بعد از چند هفته رنگ برد به خود ببیند.
استقلال و گل گهر را باید مهم‌ترین بازی دیروز نامید؛ دیداری که حساسیت‌های خاص خود را داشت. از رودررویی امیر قلعه نویی و فرهاد مجیدی گرفته تا حاشیه‌های بازی رفت دو تیم و کسر هفت امتیاز از گل گهر، تمام این‌ها تب بازی را قبل از شروع به اوج رسانده بود.
بازی با حملات گل گهر شروع شد. تیم قلعه‌نویی آمده بود تا بازی را ببرد. چند فرصت خوب را هم ازدست داد فرصت‌هایی که هرکدام بوی گل می‌داد. استقلال هم یکی دو موقعیت داشت، اما شاگردان قلعه نویی سوار بازی بودند. در حالی‌که انتظار می‌رفت نیمه اول با تساوی بدون گل تمام شود یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه استقلال توسط بیژن حیدری داور مسابقه پنالتی تشخیص داده شد تا گل گهر فرصت گلزنی پیدا کند، اما سعید صادقی پنالتی خود را به تیر کوبید. متعاقب این فرصت اعتراض فرهاد مجیدی به داوری باعث به هم خوردن جو شد و در شروع دوباره بازی این بار فروزان بود که با سد کردن کوین یامگا بیژن حیدری را وادار کند نقطه پنالتی را این بار به سود استقلال نشان دهد. ضربه یامگا را فروزان گرفت، اما تعلل مدافعان گل گهر این فرصت را به مهاجم استقلال داد تا در ریباند ان را تبدیل به گل کند.
شروع نیمه دوم هم با گل گهر بود، تیم قلعه نویی بازهم از زمین و هوا به دروازه استقلال میزبان حمله ور شد. دقیقه ۵۴ ضربه سنگین مرتضی تبریزی چاره‌ای جز تسلیم برای حسینی باقی نگذاشت تا کار مساوی شود. گل گهر بازهم می‌توانست گل بزند، اما مثل نیمه اول مهاجمانش کم دقت بودند. مجیدی در این دقایق دست به چهار تعویض زد که مهم‌ترین آن‌ها به میدان فرستادن ارسلان مطهری و آرمان رمضانی به میدان بود تا زهر خط حمله این تیم بیشتر شود.


درحالی که بازهم همه منتظر بودند کار با تساوی تمام شود، یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه باعث شد پنالتی دوم برای استقلال گرفته شود. در صحنه‌ای که ابتدا حیدری پنالتی تشخیص نداد، اما بعد از اعتراض استقلالی‌ها به داوری و مشورت با کمک داور پنالتی اعلام شد تا یامگا گل دوم را هم بزند. هرچند که این گل به اخراج فرهاد مجیدی منجر شد، ولی استقلال بازی مهم این هفته را هم برد.
در سایر بازی‌ها تراکتور در مشهد مقابل پدیده به تساوی بدون گل دست یافت تا روند نتیجه نگرفتن تبریزی‌ها حتی با مربی جدید هم ادامه داشته باشد. دیدار مس رفسنجان و نفت مسجد سلیمان هم گلی نداشت تا دو تیم به تک امتیاز بازی رضایت دهند. نساجی بعد از مدت‌ها موفق شد در تهران سه امتیاز کسب کند؛ شاگردان الهامی موفق شدند پیکان را با یک گل شکست دهند. هوادار هم با برتری یک بر صفر مقابل آلومینیوم اراک نشان داد که خیلی خوب می‌تواند یقه تیم‌های مدعی را بگیرد. ذوب آهن در اهواز دست به کار بزرگی زد و فولاد را ۲ بر یک شکست داد تا نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا یک شکست غیر قابل تصور را تجربه کند. در آخرین بازی هفته نیز صنعت نفت میزبان پرسپولیس بود.