انتقاد مخالفان سرسخت شفافیت به شفاف شدن حقوق و مزایای نمایندگان مجلس

  سرویس سیاسی ـ
روزنامه شرق در تیتر یک شماره دیروز خود نوشت: «نمایندگان مجلس یازدهم که انتشار حقوق خود را در سامانه پاکنا مستثنی کرده بودند، در دقایق پایانی بررسی بودجه ۱۴۰۱ دست به اصلاح آن زدند تا حقوق آنها مانند سایر ارگان‌ها به‌صورت شفاف منتشر شود اما همچنان انتشار فیش حقوقی اعضای شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام مستثنی ماند تا شفافیت به این دو ارگان نرسد.»
در ادامه این گزارش آمده: «مجلس‌یازدهمی‌ها که در دومین سال فعالیت خود در بهارستان ماه‌هاست تن به بررسی طرح شفافیت آرای نمایندگان نداده‌اند، در‌نهایت تصمیم گرفتند یک گام رو به جلو بردارند تا حداقل میزان دریافتی‌شان در سامانه‌ای که برای این منظور طراحی شده، منتشر شود. هرچند شفافیت، ‌یعنی همان کلید‌‌واژه‌ای‌ که بارها نمایندگان مجلس یازدهم در سخنانشان به آن استناد کرده و وعده آن را داده‌اند، با عدم بررسی و تصویب طرح شفافیت آرا‌ مغفول مانده است و شفافیت حقوق، آن‌هم با حفظ استثناهای موجود در قانون به‌معنای تحقق کامل شفافیت در بهارستان نیست.»
حیرت‌انگیز است که جماعتی که در زمان مجلس دهم که اکثریت آن از آنِ اصلاح‌طلبان و حامیان دولت بود، هر وقت در مجلس سخن شفافیت مطرح می‌شد به شدت علیه آن موضع می‌گرفتند و آن را دسیسه‌ای علیه نمایندگان می‌خواندند اما اکنون چنین خود را شیفته شفافیت نشان می‌دهند!


در پاسخ این گزارش فریبکارانه روزنامه زنجیره‌ای باید گفت شما در چند و چون و چگونگی تصویب شفاف شدن حقوق و مزایای مجلس قلم‌فرسایی می‌کنید حال آنکه اساسا در دوره قبل مجلس که اکثریت آن را در اختیار داشتید شفافیت را از ریشه می‌زدید!
نکته دیگر اینکه مجلس این کار پسندیده را از خویش شروع کرد تا به تدریج به بقیه نهادها و دستگاه‌ها نیز تسری یابد.
اروپا و آمریکا در شکل­‌گیری جنگ اوکراین نقش داشتند
روزنامه اعتماد در صفحه نخست خود یادداشت یکی از کنشگران طیف مدعی اصلاحات را درباره جنگ روسیه و اوکراین منتشر کرد.
در این نوشتار آمده: «اروپا و آمریکا يا آگاهانه به سوي اين جنگ رفته و از آن استقبال كردند يا در جلوگيري از آن ناتوان بودند و شكست خوردند. به عنوان تحليلگر نمي‌توان نقش آنان در اين رخداد مهم ناديده گرفته شود. آنان بي‌طرف نبودند.»
در ادامه این متن آمده است: «جالب است كساني در مقام تحليلگر سخن مي‌گويند كه منطق طرف روس را چنانچه اظهار و منتشر شده است، تحليل و نقد نمي‌كنند. بحث سر اين نيست كه ما از پوتين يا روس‌ها بدمان بيايد يا خوش‌مان بيايد و حتي مسئله اين نيست كه  مخالفت با اين حمله براي منافع ما بهتر است يا موافقت با آن يا اتخاذ موضع بي‌طرفي. فارغ از اينكه چه ارزيابي از اين جنگ داريم، مي‌توان هر يك از سه موضع‌گيري را متناسب با منافع كشور اتخاذ كرد.»
این نگاه در میان طیف مدعیان اصلاح‌طلبی از آن منظر قابل تامل است که این طیف معمولا و بر حسب پیوندها و آبشخورهای فکری خود با آمریکا و اروپا معمولا در مقاطعی از این دست به طور عامدانه بر نقش غرب در وقایع، جنگ‌ها و اغتشاش‌ها و... چشم‌پوشی می‌کرد.
سایر اخبار این روزنامه
جنگ تحریم‌ها بین پوتین و بایدن و جهش تاریخی قیمت بنزین در آمریکا خرمشهرها در پیش است آستین‌ها را بالا بزنید(یادداشت روز) اخبار ویژه اگر محاصره نفتی یمن پایان نیابد، شاهد بزرگ‌ترین عملیات علیه تأسیسات نفتی عربستان خواهیم بود 29 هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت از شنبه توزیع می شود سپاه: بی‌شک رژیم صهیونیستی تاوان این جنایت را خواهد داد بازتاب گسترده پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های جهان گزارش کیهان از احیای «پلاسکو» و رونق دوباره کسب و کار در ساختمان جدید دولت بر حمایت ویژه از اقشار آسیب‌دیده در جامعه تمرکز نماید شریعتمداری: هلال‌‌احمر پای ثابت خدمت به مردم در حوادث و بحران‌هاست فعالیت‌های هسته‌ای ایران در راستای تولید سلاح نیست دست برتر ایران پشتوانه توافق خوب(نگاه) انتقاد مخالفان سرسخت شفافیت به شفاف شدن حقوق و مزایای نمایندگان مجلس جنگ تحریم‌ها بین پوتین و بایدن و جهش تاریخی قیمت بنزین در آمریکا جنگ تحریم‌ها بین پوتین و بایدن و جهش تاریخی قیمت بنزین در آمریکا