برخورد برای مخالفت با جنگ!

آفتاب یزد- گروه شبکه: اغلب چهره‌های مطرح ورزشی، هنری و سیاسی دنیا جنگی که روسیه علیه اوکراین آغاز کرده است را محکوم کرده اند. ایران هم از این قاعده مسثتنی نیست و مقامات عالی کشور از جمله مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری و وزیر خارجه بر مخالفت با جنگ در اوکراین تاکید کرده اند. آیت الله خامنه‌ای در ۱۰ اسفند در سخنرانی گفته بودند: «طرفدار توقف جنگ در اوکراین هستیم». اما بانوی ورزشکار کشورمان در میدان مسابقه، زمانی که مخالفتش را نسبت به جنگ روسیه و اوکراین اعلام کرد با برخورد عجیب مسئولان باشگاهش روبه رو شد. داستان از این قرار است که مهسا کمالی بازیکن تیم ملی فوتسال بانوان ایران و تیم فوتسال مس رفسنجان پس از گلزنی برابر تیم پالایش نفت آبادان، عبارت «نه به جنگ» را در لباس خود نشان داد. این ورزشکار بر روی پیراهنش این عبارت نوشته شده بود: STOP WAR - یعنی جنگ را متوقف کنید. اما باشگاه ورزشی مس رفسنجان در واکنشی عجیب از این اقدام صلح طلبانه این ورزشکار انتقاد کرده و وعده برخورد و احضار داده است. روابط عمومی باشگاه اعلام کرده است: «طبق قوانین و مقررات باشگاه مس رفسنجان، این بازیکن به کمیته انضباطی باشگاه احضار شده است. باشگاه مس رفسنجان خود را مکلف می‌داند با این گونه تخلفات در کمیته انضباطی با فرد خاطی برخورد قاطع انجام دهد. رسالت و سیاست باشگاه فرهنگی- ورزشی مس رفسنجان حرکت در جریانات سیاسی نیست. باشگاه تاکنون در راه رسیدن به اهداف والای فرهنگی و ورزشی خود تمام تلاشش را نموده است که به دور از حاشیه‌های غیر حرفه‌ای باشد. حرکت بازیکن تیم فوتسال بانوان مس رفسنجان یک اقدام کاملا شخصی و احساسی بوده است و ارتباطی با سیاست‌های کلی باشگاه مس رفسنجان ندارد».
همانطور که گفته شد این اقدام در حالی است که در هفته‌های گذشته بسیاری از ورزشکاران جهان حتی ورزشکاران روسی به جنگ در اوکراین اعتراض کردند. مثلا آندری روبلف، تنیسور معروف روسی در جریان مسابقاتش در دبی روی لنز دوربین نوشت: «لطفاً جنگ نکنید» همچنین باشگاه بایرن مونیخ با تغییر رنگ نمای بیرونی ورزشگاه خانگی خود آلیانتس آره‌نا به رنگ‌های زرد و آبی (پرچم اوکراین) حمایت خود را از مردم این کشور جنگ‌زده اعلام کرده بود.
> واکنش کاربران
اکنون این رفتار عجیب باشگاه مس رفسنجان با واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده است.


یکی از کاربران در این باره نوشته است: «کجای دنیا برای شعار ‎ضدجنگ توبیخ میشی؟!».
کاربر دیگری نوشته است: «اینکه ‎مهسا کمالی رو کمیته انضباطی خواسته یه بحثه، اینکه باشگاه مس رفسنجان طی بیانیه‌ای اقدام کمالی رو«احساسی و شخصی» دونسته و وعده «برخورد قاطع» با او داده، یه بحث دیگه است».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «این پیغام همه مردم دنیا به پوتینه، که جنگ و تجاوز را متوقف کنید. پیام حک شده روی لباس ‎مهسا کمالی، حرف دل همه ماست».
دیگری نوشت: «فکر کن پیام ضد جنگ بدی، بعدش احضار شی کمیته انضباطی. باشگاه مس رفسنجان، بازیکن شما ‎مهسا کمالی گفته جنگ را متوقف کنید، شما میگید کار سیاسی کردند با ایشان برخورد می‌شود! ایشان کار انسانی کردند نه کار سیاسی، خواستند جنگ و کشتار انسان‌ها متوقف شود».
کاربر دیگری گفته است: «مقام معظم رهبری و رییس‌جمهور رسما با ادامه جنگ در اوکراین مخالفت کردند، همین حرف رو یه دختر فوتبالیست روی پیرهنش نوشته اما چرا باشگاه دولتی احضارش کرده!».