اخبار کوتاه


ورود ارز به کشور تسهیل می‌شود

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به جهت تسهیل ورود ارز توسط ایرانیان مقیم خارج از کشور و یا کشور های همسایه بویژه در شرق کشور، آیین‌نامه سهل‌گیرانه‌ای با مشوق‌های بسیار بالا آماده و در کمیسیون اقتصادی دولت به تصویب رسیده است. سید احسان خاندوزی در نشست نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ضمن تشکر از زحمات اهالی صنعت و کارآفرینی استان اظهار کرد: 1400، سالی همراه با تغییر ریاست قوه مجریه در کشور بود که ماه‌های پایانی دولت قبل و شروع به کار دولت جدید در آن رقم خورد.
وی ادامه داد: در همین ماه‌های کوتاه شروع به کار دولت نهال‌های خوبی کاشته شده و اقدامات خوش آتیه‌ای کلید خورده است؛ که امیدوارم در ماه‌های پیش رو ثمرات آن را ببینیم.وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: پیراسته شدن قوانین کسب و کار و رفع شروط سخت گیرانه از برنامه‌های جدی ما در ظرف چند ماه ابتدایی فعالیت دولت مردمی بوده است.خاندوزی اظهار داشت: بعد از چندین‌سال به پیشنهاد وزارت اقتصاد، کاهش 5 درصدی مالیات شرکت های تولیدی در کشور توسط مجلس تصویب شد.

 

تشکیل لیست سیاه بدهکاران بانکی در دولت سیزدهم

دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ریاست جمهوری با بیان اینکه لیست سیاهی از بدهکاران و تمام مدیرانی که در وام دهی به آنها نقش داشتند تشکیل خواهد شد،گفت:از ابتدای دولت حدود ۱۶ موضوع کلان در خصوص مفاسد اولویت‌بندی شده که هر سال دو مورد را حل خواهیم کرد. محمد دهقان در خصوص اجرای اصلا 49 قانون اساسی گفت: براساس این اصل دولت موظف است عواید حاصل از اموال نامشروع را دریافت کند و آن را به بیت‌المال و یا صاحب حق منتقل کند. در سال 63 تغییری در مجلس ایجاد شد که براساس آن اصل 49 به یکسری از افراد پیش از انقلاب محدود شد که این اقدام ظلم در حق قانون اساسی و مردم بود.وی افزود: حال شما می‌خواهید تغییر ایجاد کنید. سالها مبارزه شد تا طرحی برای قانون 49 تدوین شود و خوشبختانه در مجلس تصویب شد. براساس این قانون نهادهای اطلاعاتی و نظارتی موظف شدند که اگر مال نامشروع شناسایی کردند باید به دادستان اعلام کنند و دادستانی کل کشور نیز آن را به استان‌ها ابلاغ کند.دهقان ادامه داد: اگر تنها دادستان‌های استانها با نهادهای نظارتی هماهنگی داشته باشند این قانون اجرا خواهد شد.