رایزنی‌ها برای حل مسائل باقیمانده به صورت فعال ادامه خواهد داشت مکث در وین، تنفسی برای توافق نهایی؟

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفتگوهای وین نیاز است.
به گزارش ایسنا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت:
«به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفتگوهای وین نیاز است.
متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.


به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.»
سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به توقف مذاکرات وین در توئیتی با بیان اینکه این اقدام می تواند یک حرکت برای حل هر مشکل باقی مانده و یک بازگشت نهایی باشد افزود: هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای پیشبرد توافق جمعی تاثیر نمی‌گذارد.
خطیب زاده در توئیتی نوشت: توقف در گفتگوهای وین می‌تواند یک حرکت برای حل هر مشکل باقی مانده و یک بازگشت نهایی باشد
وی افزود: نتیجه‌گیری موفقیت آمیز گفتگوها تمرکز اصلی همه خواهد بود. هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای پیشبرد توافق جمعی تاثیر نمی‌گذارد.
گفتنی است که بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش از وقفه در مذاکرات وین به دلیل عوامل خارجی خبر داد و افزود: به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و انعقاد توافق ادامه خواهم داد.
همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.
به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:
«وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد.
دستیابی به‌ موفقیت در گفتگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود.
هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.»
ساعتی پیش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با انتشار توییتی گفت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است.
ند پرایس: مسائل دشوار کمی در مذاکرات وین باقی مانده است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین خواست بر روی حل‌وفصل مشکلات نهایی جهت حصول توافق تمرکز کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران تاکید کرد که واشنگتن قصد ندارد پیشنهاد جدید یا خاصی در مذاکرات به روسیه بر سر مسئله تحریم‌ها جهت حصول توافق ارائه کند.
وی در ادامه تصریح کرد که مشکلات کم اما برجسته‌ای در مذاکرات وین باقی مانده است.
ند پرایس همچنین از تمامی مشارکت‌کنندگان در مذاکرات وین از جمله روسیه خواست تا تمرکزشان را بر روی حل‌وفصل مشکلات نهایی جهت احیای برجام قرار دهند.
اخیرا سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره تحریم‌های جدید اعمال شده آمریکا علیه روسیه در پی حمله این کشور به اوکراین گفته بود: ما تضمینی می‌خواهیم که این تحریم‌ها به هیچ وجه روابط تجاری-اقتصادی و سرمایه‌گذاری مقرر در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.
او در این باره ادامه داد: ما خواستار تضمینی کتبی شده‌ایم که روند فعلی آغاز شده توسط آمریکا به هیچ وجه به حق ما برای تجارت، همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری و همکاری نظامی-فنی آزاد و کامل با این کشور اسلامی [ایران] آسیبی وارد نکند.
وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت، طبق توافق هسته‌ای، روسیه و چین مجاز خواهند بود طبق مقررات عدم اشاعه تسلیحات هسته‌ای، به ایران در پیش‌برد برنامه هسته‌ای غیرنظامی‌اش کمک کنند و تحریم‌ها اثری بر این پروژه‌ها نخواهند داشت.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی حمله روسیه به اوکراین، اخیرا برخی اشخاص و بانک‌های این کشور را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
این در حالی است که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، پیش‌تر در گفت‌وگو با شبکه سی‌بی‌اس درباره تضمین‌خواهی مسکو گفته بود، تحریم‌های اعمالی علیه روسیه ارتباطی با توافق هسته‌ای با ایران ندارد.
اولیانوف: سرنوشت توافق هسته‌ای تنها به روسیه بستگی ندارد
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین عنوان کرد که نتیجه مذاکرات وین تنها به روسیه وابسته نیست و دیگر مشارکت‌کنندگان نگرانی‌های دیگری دارند.
به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه پس از دیدار با انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین در جمع خبرنگاران گفت: فرجام توافق تنها به روسیه بستگی ندارد. دیگر بازیکنان نیز به زمان بیشتری نیاز داشته و نگرانی‌های بیشتری دارند. درخصوص این مسائل گفت‌وگوهایی دارد انجام می‌گیرد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در توییتر نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.
سعید خطیب زاده نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.
خبرنگار وال استریت ژورنال دقایقی قبل در توییتی به نقل از انریکه مورا درخصوص بازگشت مجدد به مذاکرات نوشت: امیدوارم که این اتفاق به زودی بیفتد. نماینده چین در مذاکرات وین نیز نسبت به ازسرگیری مذاکرات در عرض دو روز ابراز امیدواری کرده است.
مورا: امیدواریم مذاکرات وین به زودی ازسرگرفته شوند
هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین نسبت به ازسرگیری سریع گفت‌وگوها ابراز امیدواری کرد.
به گزارش ایسنا، خبرنگار وال استریت ژورنال روز جمعه در توییتی به نقل از انریکه مورا، هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات وین درخصوص بازگشت مجدد به مذاکرات نوشت: امیدوارم که این اتفاق به زودی بیفتد.
نماینده چین در مذاکرات وین نیز نسبت به ازسرگیری مذاکرات در عرض دو روز ابراز امیدواری کرده است.
جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.
سعید خطیب زاده نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.
امیرعبداللهیان: توافق در دسترس است اگر...
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه رفتار کند.
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت:
«با آقای جوزف بورل گفتگوی مفید و سازنده ای داشتم. تلاش ها برای رسیدن به یک توافق خوب و پایدار در جریان است. توافق در دسترس است اگر طرف آمریکایی واقع بینانه و همراه با تداوم و با ثبات‌قدم رفتار کند.
نتیجه مذاکرات وین را توافق جمعی تعیین می کند و نه رویکرد یک جانبه! تلاش مشترک نیاز است. این منطق و عقلانیت است که باید غلبه داشته باشد.»
عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد
همچنین منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.
منبع نزدیک به تیم مذاکرات ایران در گفت وگو با ایرنا با بیان این که عدم تصمیم‌گیری و درخواست‌های جدید آمریکا روند جمع‌بندی مذاکرات را با چالش روبه‌رو کرد، گفت: پیش بینی می‌شود پس از توقف مذاکرات، رایزنی‌های برای حل مسائل باقیمانده ادامه یابد.
دقایقی پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی از ایجاد وقفه در مذاکرات میان ایران و۱+۴ خبر داد.
بر اساس گفته بورل هیئت های مذاکره کننده برای مشورت به پایتخت های خود باز می گردند.
یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی پیرامون این وقفه به خبرنگار ایرنا گفت: وقفه اعلام‌شده در مذاکرات به پیشنهاد هماهنگ کننده برجام انجام می شود و طرف ها در نظر دارند بعد از این وقفه، روند را ادامه دهند.
این منبع آگاه افزود: پیش از شروع این دور از مذاکرات و بعد از بازگشت باقری به تهران، هیات مذاکره‌کننده ایران مواضع و دیدگاه‌های خود در مورد آخرین جزئیات متن را به طرف مقابل اعلام کرده و در صورتی که از سوی طرف مقابل تصمیم‌ های مقتضی اتخاذ شود، توافق در دسترس است.
ایران جمع بندی نهایی خود را پیرامون مذاکرات انجام و آن را به طرف مقابل ارائه داده است و انجام توافق در گرو تصمیم طرف های مقابل و به ویژه آمریکاست.
این منبع آگاه خاطرنشان کرد: آمریکا با پاسخ‌ها خود با طرح مسائل جدید، چالش‌هایی را در مرحله نهایی مذاکرات ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: در این بین برخی مسائل مانند موضوعات فی ما بین روسیه و آمریکا نیز وجود دارد که البته به مساله مذاکرات ایران با کشورهای ۱+۴ در وین بی ارتباط خواهد بود و مساله‌ای که لازم است دو کشور آمریکا و روسیه آن را میان خود حل کنند.
پیش بینی می‌شود پس از بازگشت تیم‌ها به پایتخت، رایزنی‌ها برای حل مسائل باقیمانده به صورت فعال ادامه پیدا کند.
مقام اتحادیه اروپا: هنوز مشکلاتی میان ایران و آمریکا در وین وجود دارد
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد که روسیه طی روزهای آتی به مسئله تضمین‌های اقتصادی در روابط با ایران پاسخ خواهد داد.
به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با اشاره عدم پذیرش درخواست روسیه مبنی بر ارائه تضمین‌های اقتصادی در رابطه با ایران گفت: آن‌ها درباره واکنش‌شان فکر می‌کنند و ما در این زمان نمی‌توانیم مذاکرات را پیش ببریم.
وی ادامه داد: آنها گفته‌اند در عرض چند روز پاسخ خواهند داد. ما با این وضع نمی‌توانیم به کارمان ادامه بدهیم.
این مقام ارشد اتحادیه اروپا همچنین اعلام کرد که همچنان مشکلات فنی میان ایران و آمریکا باقی مانده است اما مشکلات بزرگی باقی نمانده‌اند.
به گفته وی این مشکلات بیشتر مرتبط به نحوه برداشته شدن تحریم‌ها هستند و نه اینکه کدام تحریم‌ها برداشته بشوند.
دیدار برجامی اولیانوف و مورا در حاشیه مذاکرات وین
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت که هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته‌ای علی‌رغم توقف موقتی مذاکرات به همکاری با تمامی هیات‌ها جهت حل‌وفصل مشکلات باقی‌مانده ادامه خواهد داد.
به گزارش ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز جمعه در توییتی نوشت: صبح امروز با آقای انریکه مورا، هماهنگ‌کننده مذاکرات وین که تصمیم گرفت در گفت‌وگوها وقفه بیاندازد، دیدار داشتم. با این حال وی گفت که حتی در حین این وقفه به همکاری با تمامی هیات‌ها جهت حل‌وفصل هرچه سریعتر مشکلات برجسته ادامه خواهد داد.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ساعاتی پیش در توئیتر نوشت: به دلیل عوامل خارجی به مکث در گفت‌وگوهای وین نیاز است. متن نهایی اساسا آماده و روی میز است.به عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و توافق ادامه خواهم داد.
سعید خطیب زاده نیز در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به تنفس در مذاکرات نوشته بود: وقفه اعلام شده در مذاکرات وین می‌تواند زمینه‌ساز حل‌ موضوعات باقی‌مانده و بازگشت نهایی باشد. دستیابی به‌ موفقیت در گفت‌وگوها تمرکز اصلی همه طرف‌ها خواهد بود. هیچ عامل خارجی‌ای بر اراده مشترک ما برای حرکت به سمت یک توافق جمعی اثر نخواهد گذاشت.
خبرنگار وال استریت ژورنال نیز در توییتی به نقل از انریکه مورا درخصوص بازگشت مجدد به مذاکرات نوشت: امیدوارم که این اتفاق به زودی بیفتد.
نماینده چین در مذاکرات وین نیز نسبت به ازسرگیری مذاکرات در عرض دو روز ابراز امیدواری کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین، غلط است محمدعلی وکیلی عجب سالی شد! خواب زمستانی برای تعیین حریفان تیم ملی شعار بازی با تیم‌های بزرگ از سوی معاون سازمان راهداری اعلام شد جزئیات نحوه جریمه خودروها با دوربین جاده‌ای طی سفرهای نوروزی قیمت بلیت هواپیما از دستورات نافرمانی می‌کند پرواز گرانی در آسمان سفرهای نورزی « ابتکار» واکنش‌ها نسبت به افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران را بررسی کرد خطر پیش خور شدن افزایش حقوق در تداوم تورم رایزنی‌ها برای حل مسائل باقیمانده به صورت فعال ادامه خواهد داشت مکث در وین، تنفسی برای توافق نهایی؟ مازندران مقصد هفدهمین سفر دولت ضرب الاجل ۶ ماهه رئیس جمهوری برای افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری دارو در چه صورت گران نمی‌شود ابهامات ارز ترجیحی دارو در ۱۴۰۱ رئیس قوه قضائیه: یکی از اهداف مهم ملاقات‌های مردمی، آسیب‌شناسی رویه‌های موجود در مراجع قضایی است توضیحات سخنگوی کرملین درباره حضور داوطلبان خاورمیانه در اوکراین