مازندران مقصد هفدهمین سفر دولت ضرب الاجل ۶ ماهه رئیس جمهوری برای افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری

رئیس جمهوری در هفدهمین سفر استانی خود با همراهی بیش از ۱۵ وزیر به مازندران سفر کرده است. وی با بیان اینکه مردم نباید معطل طرح‌ها باشند ضرب الاجل ۶ ماهه برای ایجاد نیروگاه زباله سوز صادر کرد.
آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در هفدهمین سفر استانی خود، صبح جمعه وارد استان مازندران شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر جمعه در حاشیه سفر استانی به مازندران از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته بندی، نگهداری، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی با عنوان روماک گستر بازدید کرد. وی بر لزوم راه اندازی چنین مجموعه‌هایی در مناطق مختلف کشور تاکید کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین از نیروگاه زباله‌سوز ساری، بندر امیرآباد، پناهگاه حیات وحش میانکاله در جریان سفر استانی به مازندران بازدید کرد.


۱۵ عضو کابینه دولت در این سفر به نمایندگی از رئیس جمهور در مناطق مختلف استان حضور دارند.
به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز ساری با ابراز تاسف از تاخیر چندین ساله در تکمیل و راه‌اندازی این مجموعه نیروگاهی مهم که از ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار مگاوات برق برخوردار است، اظهار داشت: مردم نباید گرفتار و معطل طرح‌ها و پروژه‌هایی باشند که اعتبار و راهکار تکمیل آنها وجود دارد و لازم است با همت و اراده مضاعف نسبت به تکمیل اینگونه طرح‌ها اقدام شود.
رئیس جمهور پسماند را از مشکلات استان‌های مختلف به ویژه استان مازندران دانست و گفت: راه‌اندازی و تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های مربوط به پسماند که با زندگی روزمره مردم ارتباط دارد نباید دچار تاخیر شود چرا که موجب مشقت و اذیت مردم می‌شود.
رئیسی همچنین معاون اول را مامور کرد قبل از پایان سال موضوعات مربوط به زباله‌سوزها را سروسامان دهد.
به گزارش مهر، بیش از ۱۰ سال از آغاز ساخت نیروگاه زباله سوز ساری می‌گذرد.
رئیس جمهوری: موانع استقرار صنایع بزرگ در بندر شمال رفع شود
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با تاکید بر رفع موانع زیست محیطی برای توسعه بندر امیرآباد اظهار داشت: موانع استقرار صنایع در این منطقه و بندر باید رفع شود.
وی بر لزوم استقرار صنایع بزرگ و مادر در بزرگترین بندر اقتصادی شمال کشور تاکید کرد.
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران نیز خواهان استقرار پتروشیمی و کارخانه مس در بندر ویژه اقتصادی امیرآباد شد و فعال کردن کارخانه‌های غیرفعال این منطقه را امری مهم دانست.
رئیس جمهوری: گردشگری در میانکاله با طبیعت گردی توسعه یابد
رئیس جمهور توسعه طبیعت گردی با حفظ ملاحظات زیست محیطی را راهکار مناسبی برای توسعه گردشگری در شبه جزیره میانکاله برشمرد. حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از جزیره میانکاله با بیان اینکه طبیعت گردی راهکاری موثر برای حفظ طبیعت و محیط زیست به شمار می‌رود، گفت: طبیعت گردی بدون ایجاد تاسیسات می‌تواند در میانکاله توسعه یابد.
وی افزود: می‌توان با حفظ زیست بوم و مشارکت مردم بدون ایجاد تاسیسات طبیعت گردی را در میانکاله توسعه داد.
رئیس جمهوری همچنین بر ضرورت توجه به ملاحظات زیست محیطی در شبه جزیره میانکاله تاکید کرد.
علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز حریق را از جمله چالش‌های منطقه میانکاله بیان کرد و آن را جزو بزرگترین معضلات زیست محیطی دانست.
وی با اشاره به تهیه طرح ساماندهی و احیای شبه جزیره میانکاله تامین حق آبه این تالاب را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: باید با تامین حق آبه از انقراض گونه‌های جانوری و زیستی جلوگیری کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین، غلط است محمدعلی وکیلی عجب سالی شد! خواب زمستانی برای تعیین حریفان تیم ملی شعار بازی با تیم‌های بزرگ از سوی معاون سازمان راهداری اعلام شد جزئیات نحوه جریمه خودروها با دوربین جاده‌ای طی سفرهای نوروزی قیمت بلیت هواپیما از دستورات نافرمانی می‌کند پرواز گرانی در آسمان سفرهای نورزی « ابتکار» واکنش‌ها نسبت به افزایش 57 درصدی دستمزد کارگران را بررسی کرد خطر پیش خور شدن افزایش حقوق در تداوم تورم رایزنی‌ها برای حل مسائل باقیمانده به صورت فعال ادامه خواهد داشت مکث در وین، تنفسی برای توافق نهایی؟ مازندران مقصد هفدهمین سفر دولت ضرب الاجل ۶ ماهه رئیس جمهوری برای افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری دارو در چه صورت گران نمی‌شود ابهامات ارز ترجیحی دارو در ۱۴۰۱ رئیس قوه قضائیه: یکی از اهداف مهم ملاقات‌های مردمی، آسیب‌شناسی رویه‌های موجود در مراجع قضایی است توضیحات سخنگوی کرملین درباره حضور داوطلبان خاورمیانه در اوکراین