نقش دستگاه‌ها برای احصا و رفع مشکلات فرهنگی

روز گذشته نخستین جلسه ستاد هماهنگی نقشه مهندسی فرهنگی کشور در دولت سیزدهم به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد. محمد مخبر در این جلسه با اشاره به انتظارات جدی مردم از دولت نسبت به ساماندهی مباحث فرهنگی تأکید کرد: بسترسازی فرهنگی در کشور باید با اتخاذ اقدامات مناسب و برنامه‌ریزی‌های متناسب با اقلیم‌های فرهنگی و سرزمینی کشور انجام شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، معاون اول رئیس‌جمهور، اقتصاد و فرهنگ را از مسائل مهم کشور برشمرد و افزود: بسیاری از مشکلات کشور و دغدغه‌های مقام معظم رهبری مربوط به همین دو حوزه است که متأسفانه تاکنون به تأکیدات و منویات اقتصادی و فرهنگی ایشان توجه کافی نشده است و ضروری است با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی اهداف با توجه به اسناد بالادستی کاستی‌های گذشته جبران شود.
مخبر از دستگاه‌های ذیربط فرهنگی خواست تا با احصای مشکلات و برنامه‌ریزی‌های مشخص، افق راه و چشم‌انداز رفع مشکلات فرهنگی کشور را تهیه کنند.
حجت‌الاسلام سعیدرضا عاملی، دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز با اشاره به نگاه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تدوین پیوست فرهنگی در طرح‌های بزرگ و کلان کشوری، گفت: اطمینان داریم با نگاه عملیاتی معاون اول رئیس‌جمهور و همچنین تأکیدات رئیس‌جمهور در دولت سیزدهم شاهد اقدامات عملی و تأثیرگذار در حوزه فرهنگ باشیم تا نگرانی‌ها و دغدغه‌های فرهنگی مورد نظر مقام معظم رهبری و مردم رفع شود.