اعلام نظر درباره بودجه تا اواسط هفته

اعضای شورای نگهبان در سه شیفت مشغول بررسی لایحه بودجه هستند و سعی دارند آن را تا پایان سال به تصویب برسانند.  با این حال مجلس هنوز هم جداول بودجه 1401 را به شورا نداده و اگر همین روال پیش برود و اعضا درخواست تمدید 10روزه برای رسیدگی کنند، بررسی این لایحه در جلسات سال بعد شورای نگهبان هم ادامه خواهد یافت. البته طحان‌نظیف دیروز با اعلام در حال بررسی بودن لایحه بودجه 1401، گفته که تلاش داریم تا اواسط این هفته، لایحه بودجه به مجلس ارسال شود.
به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طحان‌نظیف در گفت‌وگوی خود گفت: ماده واحده و تبصره لایحه بودجه چند روز قبل به شورا ارسال شد و اعضا نیز در نوبت‌های صبح، عصر و شب به صورت جامع و دقیق در حال بررسی آن هستند.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه عنوان کرد: البته هنوز جداول لایحه بودجه به شورا ارسال نشده و تأکید ما این است که نمایندگان آن را زودتر ارسال کنند، چراکه در پیوست‌هایی از جداول، معمولاً مواردی وجود دارد که باید با شرع و قانون اساسی منطبق شود.
طحان‌نظیف گفت: طبق قانون، شورای نگهبان برای بررسی لایحه بودجه ۱۰روز فرصت دارد و حتی امکان تمدید این ۱۰روز نیز وجود دارد، اما اگر این مدت را درنظر بگیریم این بررسی به سال آینده کشیده می‌شود، بنابراین همه اعضا با پشتوانه پژوهشکده شورا تلاش می‌کنند در سریع‌ترین زمان ممکن لایحه بودجه ۱۴۰۱ را به مجلس تقدیم کنند، بویژه اینکه ممکن است برای بررسی رفع ابهامات و ایرادات، رفت و برگشتی بین مجلس و شورا وجود داشته باشد.