موشک‌باران لانه شرارت صهیونیست‌ها

«اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد.» و ایران نیمه شب ۲۲ اسفند، کار خاصی نکرد، بلکه فقط مطابق همین سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با اسرائیل به زبان خودش حرف زد.
ساعت یک و ۲۰ دقیقه نیمه شب و همزمان با روز تولد سردار حاج قاسم سلیمانی چندین موشک به دو مرکز نظامی-جاسوسی اسرائیل در عراق اصابت می‌کند. ساعت، روز و هدف حمله کافی ا‌ست که نگاه‌ها برای یافتن مبدأ شلیک موشک‌ها به سمت ایران بچرخد. آیا ایران به تلافی اقدامات تروریستی و خرابکاری‌های اسرائیل علیه ایران، دو پایگاه این رژیم در کردستان عراق را هدف قرار داده است؟
خبر‌ها و تحلیل‌هایی که قطره‌ای و اندک اندک منتشر می‌شد، احتمال این را که حمله کار ایران باشد، بالا می‌برد. حملات از شرق عراق انجام شده بود و با موشک فاتح ۱۱۰. این موشک، یک بالستیک ساخت ایران با برد ۴۰۰ کیلومتر است. فاتح ۱۱۰ البته از دی ماه ۹۸ یک مشخصه دیگر هم دارد و آن به کارگیری فاتح ۱۱۰ در حمله به پایگاه امریکایی عین‌الاسد در عراق پس از ترور حاج قاسم سلیمانی است؛ این یعنی یک نشانه دیگر از رد ایران در حمله به دو پایگاه موساد در اربیل عراق.
با این حال، ایران اجازه نداد پیشروی تحلیل‌ها بر مبنای اخبار غیررسمی و حدسیات چندان ادامه یابد و ظهر یک‌شنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای کوتاه، مسئولیت حمله به دو پایگاه جاسوسی اسرائیل در اربیل عراق را بر عهده گرفت. گرچه حتی قبل از این بیانیه رسمی هم موج حمایت و شادی کاربران فضای مجازی از این اقدام برخاسته بود و تحسین‌ها را متوجه سپاه کرده بودند. نقطه‌زنی کرده‌ایم


سپاه پاسداران در بیانیه خود ابتدا بیان می‌کند که «در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.»
«نقطه زن» بودن موشک استفاده شده در این حمله حائز اهمیت است. چه آنکه برخی منابع عراقی و کردی مخالف ایران تلاش می‌کنند حمله ایران را متوجه مناطق مسکونی در اربیل بدانند، اما موشک‌های ایران نقطه‌زن‌هایی دقیق بوده‌اند و به دو محل مورد هدف، دو پایگاه راهبردی موساد، دستگاه جاسوسی اسرائیل در اربیل اصابت کرده‌اند.
در حالی که تا ساعت‌ها پس از انجام حمله، هیچ خبری درباره هدف قرار گرفته شدن مراکز مسکونی در این حمله نبود، از عصر دیروز کم کم سناریو‌های مقامات کردستان عراق شروع شد که مدعی حمله به مراکز مسکونی شده بودند. حال آنکه اگر چنین اتفاقی افتاده بود، در همان ساعت‌های آغازین پس از حمله، تصاویر و اخبار آن، به منظور تخریب ایران منتشر می‌شد.
نکته بامزه در این میان، واکنش امریکایی‌ها بود که مدام تأکید می‌کردند ما آسیبی ندیده‌ایم و تلفاتی نداشته‌ایم و دفتر کنسول‌گری امریکا در اربیل سالم است و... در حالی که این بار، امریکایی‌ها اصلاً هدف حمله نبودند!
بیانیه سپاه در ادامه، دو نکته را یادآور می‌شود:
اول هشدار به رژیم صهیونیستی: «بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد»؛ و دوم اطمینان به ملت ایران: «به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران است و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.» تلافی کدام اقدام اسرائیل؟
هنوز چند روزی بیشتر از شهادت دو سرهنگ سپاه در سوریه، به دلیل حمله جنگنده‌های اسرائیلی به حومه دمشق نمی‌گذرد. از این رو بسیاری از افراد این گمانه را مطرح کردند که ایران به تلافی شهادت دو نیروی نظامی خود، این حمله را انجام داده است. برخی دیگر به خرابکاری پهپادی چندی پیش صهیونیست‌ها در کرمانشاه اشاره داشتند. با این حال، هیچ‌کدام این موارد قطعی نیست و سایه انتقام ایران می‌تواند همچنان بر سر اهداف صهیونیستی گسترده باقی بماند.
المیادین به نقل از منبع موثق ایرانی، اعلام کرد که «هنوز انتقام هدف قرار گرفتن نیرو‌های خود در سوریه را نگرفته‌ایم و حمله موشکی بامداد امروز ارتباطی با شهادت دو نیروی سپاه پاسداران که اخیراً در حمله رژیم صهیونیستی به سوریه به شهادت رسیدند، ندارد.» این منابع تأکید دارند که «حمله موشکی بامداد امروز به مقر موساد در اربیل در پاسخ به عملیاتی بود که اخیراً به دست رژیم صهیونیستی علیه ایران انجام شده و از کردستان عراق فرماندهی شده بود.» و «پاسخ ایران به شهادت دو تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه به دست اسرائیل در زمان مناسب صورت خواهد گرفت.»
رضا صدر الحسینی، کارشناس مسائل غرب آسیا هم تأکید کرد عملیات موشکی مذکور «هیچ ارتباطی به عملیات در سوریه ندارد» و چرایی اقدام موشکی ایران را «پاسخ» به اقداماتی دانست که چندی پیش، رژیم صهیونیستی از «خاک استان‌های کردنشین» عراق انجام داده بود.
با این توضیحات، روشن می‌شود که واکنش مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق که حمله به مراکز موساد در اربیل را «حمله به امنیت مردم» خواند، جایی ندارد. چه آنکه خاک کشور او محل تهدید امنیت ملتی دیگر شده است و از سویی، چرا ضربه به صهیونیست‌ها باید او را ناراحت کند و آن را به دروغ تهدید امنیت مردم بخواند؟! جزئیاتی از حمله موشکی ایران به مقر صهیونیست‌ها
خبرگزاری تسنیم به نقل از یک مقام آگاه، جزئیاتی درباره این حمله موشکی منتشر کرد. این منبع آگاه تعداد موشک‌ها را «۱۰» فروند و نوع آن‌ها را «نقطه‌زن ایرانی از خانواده موشک‌های فاتح از جمله فاتح ١١٠» عنوان کرد.
او افزود: «مرکز محل اصابت موشک‌ها محل اجتماع تعداد قابل توجهی از صهیونیست‌ها بوده و با توجه به تعداد افراد حاضر در این پایگاه، احتمال تلفات انسانی این رژیم بسیار بالاست.»
او منطقه شلیک موشک‌ها را شمال غرب ایران دانست و تأکید کرد که «تمام این موشک‌های قدرتمند به هدف اصابت کرده است. هدف اصلی موشک‌های سپاه از این حمله مقر صهیونیست‌ها بود که با مقرّ نظامی امریکایی‌ها فاصله دارد.»
این منبع آگاه هم به شرارت‌های اسرائیل علیه ایران اشاره دارد که از «خاک عراق» انجام شده است. از همین رو ایران هم تصمیم گرفت «در همان خاک» اسرائیلی‌ها را «تنبیه» کند. برادران اسرائیل در منطقه!
مقامات رژیم صهیونیستی پس از حمله دیروز، سکوت کرده‌اند و واکنشی نداشته‌اند. تکلیف امریکا هم به عنوان قیم و بزرگ‌تر اسرائیلی‌ها روشن است که این حمله را «محکوم» کرده و آن را «خشونت» بخواند. این میان، روشن نیست چرا با هدف قرار گرفته شدن اهداف صهیونیست‌ها در اربیل، ترکیه و مصر پریشان شده‌اند!
دولت‌های مصر و ترکیه با محکوم کردن حمله موشکی به اربیل عراق، گفته‌اند که در کنار عراق ایستاده‌اند. مقامات دولت عراق هم که خاکشان محل اقدامات تروریستی علیه ایران بوده، بدون اشاره به حق ایران برای دفاع از خود، این حمله را محکوم و لابد از همراهی ترکیه و مصر هم ذوق کرده‌اند. ترکیه و مصر البته عراق برایشان مهم نیست که اگر بود، در روز‌های حمله داعش به عراق، کنار این ملت می‌ایستادند، بلکه آن‌ها نگران موقعیت خود پیش دوستان اسرائیلی و امریکایی هستند. چنانکه الکاظمی و بارزانی هم نگران همین‌اند. وگرنه هیچ چیز جز حضور امریکا و فرزندان صهیونیستش، امنیت مردم عراق را به هم نریخته است. حالا اسرائیل برادرانی در منطقه دارد که اگر کسی مثل ایران در مقام پاسخ و دفاع از خود، مقابل تجاوز صهیونیست‌ها به او حمله کند، این برادران سینه سپر می‌کنند و در کنار اسرائیل می‌ایستند! وگرنه چرا وقتی صهیونیست‌ها عملیات‌های خرابکاری و ترور در خاک ایران انجام می‌دهند، محکوم نمی‌شوند؟