سوئد: به هشدارهای مسکو درباره پیوستن به ناتو اعتنا نمی‌کنیم

وزیر خارجه سوئد، هشدارهای اخیر روسیه مبنی بر اینکه پیوستن این کشور نوردیک منجر به اقدامات تلافی‌جویانه از سوی مسکو می‌شود، نادیده می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، «آن لینده»، وزیر خارجه سوئد با اشاره به اقدام احتمالی استکهلم جهت پیوستن به ناتو، به خبرگزاری سوئدی TT گفت: روسیه هیچ ارتباطی با تصمیمات مستقل ما ندارد.
خبرگزاری اینترفکس روسیه روز شنبه به نقل از وزارت امور خارجه این کشور ا علام کرد که احتمال پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو، پیامدهای جدی نظامی-سیاسی را در پی خواهد داشت.
سرگئی بلیایف، رئیس بخش کشورهای نوردیک در وزارت خارجه روسیه اظهار کرد که چنین مسئله‌ای، اقدامات تلافی‌جویانه روسیه را در پی خواهد داشت اما به جزئیات اشاره‌ای نکرد که این اقدامات شامل چه مواردی خواهد بود.


وی برخی از کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا را مقصر دانست که از عمد سعی می‌کنند کشورهای نوردیک را به سمت این ائتلاف بکشانند.
مسکو بارها به فنلاند و سوئد هشدار داده است که پیوستن آن‌ها به ناتو اقدامات جدی را در پی خواهد داشت. اما ظاهرا هر دو این کشورها این هشدارها را نادیده گرفته‌اند. از زمان شروع حمله روسیه به اوکراین، نتایج نظرسنجی‌ها در هر دو کشور نشان می‌دهد که حمایت از پیوستن به ناتو افزایش پیدا کرده است.
سایر اخبار این روزنامه
چه کسی مسئول تجاوز به اثر « ماده و فکر» موزه هنرهای معاصر است؟ روغنی که ریخته شد! سیف الرضا شهابی سرنوشت برجام در دست روسیه یا ایران و آمریکا؟ عربستان 81 نفر را که 41 نفر آنها شیعه بودند اعدام کرد اعدام شیعیان در سکوت جهان هشدارها و توصیه‌ها به مسافران نوروزی هنگام خواب آلودگی، بخوابید که نمیرید! پاسخ معاون وزیر کار به مدعیان: حداقل مزد ربطی به اخراج ندارد شاکی جدید افزایش دستمزد‌های ۱۴۰۱ آمریکا: در حال بررسی حمله موشکی ایران به مواضعی در اربیل هستیم « ابتکار» اثر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای ساماندهی صنعت خودرو را بررسی کرد تحول در بازار آری در صنعت نه! رئیس‌ جمهوری در دیدار با خانواده شهدا: پیام شهدا به خدمتگزاران، باز کردن گره‌های زندگی مردم است رئیس سازمان محیط زیست: اجازه اجرای طرح پتروشیمی را در شمال کشور نمی‌دهیم محکومیت گسترده اعدام ۸۱ تن در عربستان سوئد: به هشدارهای مسکو درباره پیوستن به ناتو اعتنا نمی‌کنیم